Londyn

W centrum Londynu na większości ulic wydzielone zostały pasy dla autobusów i rowerów.

Na przedmieściach pasy dla rowerów są wyróżnione kolorem zielonym.

Rowery zaparkowane pomiędzy jezdniami Kensington High Street.

W godzinach szczytu także ruch rowerowy w centrum jest duży.

Droga dla rowerów przez przemysłową dzielnicę Londynu.

Anglia

Na kilkumetrowym odcinku głównej ulicy w Oxfordzie wprowadzono nadzorowany kamerami zakaz ruchu samochodów osobowych oraz motocykli. W efekcie mogą one dojechać w dowolne miejsce tej ulicy, ale nie mogą korzystać z niej tranzytowo. Uwolniło to centrum od korków, ułatwiło ruch rowerowy (przepusty dla rowerów widać po obu stronach "bramki") oraz autobusowy.

W miejscu starej linii kolejowej pomiędzy Bristolem a Bath wybudowano 24-km ścieżkę rowerową, która służy zarówno jako wygodne połączenie przedmieść tych miast z ich centrami, jak i jako popularna trasa wycieczkowa.

Stary tunel kolejowy pomiędzy Bristolem a Bath.

Na ścieżkach rowerowych łączących angielskie miasta budowane są bramki uniemożliwiające wjazd motocykli. Niestety, często utrudniają one też podróże rowerzystom z większym bagażem.