Galeria z Anglii
Londyn
W centrum Londynu na większości ulic wydzielone zostały pasy dla autobusów i rowerów.
Na przedmieściach pasy dla rowerów są wyróżnione kolorem zielonym.
Rowery zaparkowane pomiędzy jezdniami Kensington High Street.
W godzinach szczytu także ruch rowerowy w centrum jest duży.
Droga dla rowerów przez przemysłową dzielnicę Londynu.
Anglia
Na kilkumetrowym odcinku głównej ulicy w Oxfordzie wprowadzono nadzorowany kamerami zakaz ruchu samochodów osobowych oraz motocykli. W efekcie mogą one dojechać w dowolne miejsce tej ulicy, ale nie mogą korzystać z niej tranzytowo. Uwolniło to centrum od korków, ułatwiło ruch rowerowy (przepusty dla rowerów widać po obu stronach „bramki”) oraz autobusowy.
W miejscu starej linii kolejowej pomiędzy Bristolem a Bath wybudowano 24-km ścieżkę rowerową, która służy zarówno jako wygodne połączenie przedmieść tych miast z ich centrami, jak i jako popularna trasa wycieczkowa.
Stary tunel kolejowy pomiędzy Bristolem a Bath.
Na ścieżkach rowerowych łączących angielskie miasta budowane są bramki uniemożliwiające wjazd motocykli. Niestety, często utrudniają one też podróże rowerzystom z większym bagażem.