Projekty dla ulic Dawidowskiego i Markowskiej zatwierdzone
Z przyjemnością informujemy, że udało się zatwierdzić dwa z czterech opracowanych przez nas na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego [zobacz >>>] projektów pasów rowerowych – przy ul. Dawidowskiego i Markowskiej. Dla pozostałych dwóch projektów – pasów na Wóycickiego i kontrapasa w ul. Sójki trwają jeszcze uzgodnienia. Realizacja wszystkich pasów planowana jest na wiosnę.
Dawidowskiego
Projektowane pasy połączą drogę dla rowerów po zachodniej stronie wiaduktu Andersa z tą wzdłuż ul. Słomińskiego. Niestety, nie udało się uzgodnić połączenia w drugą stronę – Inżynier Ruchu odrzucił proponowane przez nas rozwiązania skrętu z łącznicy w lewo na wiadukt i zaproponował „ucho”, którego wykonanie wymagać będzie jednak odrębnego projektu budowlanego.
Wykorzystaliśmy okazję, by poprawić zakończenie drogi dla rowerów na wiadukcie i doprojektować odcinek pasa włączenia dla jadących z Żoliborza do Śródmieścia, tak jak postulowaliśmy już przy okazji przebudowy wiaduktu. Przejście drogi dla rowerów w pas na jezdni ul. Andersa osłonięte będzie prefabrykowaną wyspą, a pas kończyć się będzie przed skrzyżowaniem z ul. Stawki (tam gdzie obecnie zaczyna się pas do skrętu w prawo).
Trochę poprawi się też bezpieczeństwo jadących drogą dla rowerów wzdłuż Słomińskiego – dodany zostanie element prefabrykowany osłaniający przejazd przed samochodami skręcającymi ze Słomińskiego w prawo. Elementów tego typu projektowaliśmy więcej, jednak jak widać na rysunkach zostały skreślone na etapie uzgadniania projektu. Inżynier Ruchu dodał za to zakaz ruchu rowerów na wlocie ul. Słomińskiego, mimo że droga dla rowerów kończy się niecałe 100 m dalej.
Pobierz projekt:
JPG, 962 kB,
JPG, 755 kB
Markowska
Wyznaczenie pasów ruchu dla rowerów jest okazją dla uspokojenia ruchu na tej bardzo szerokiej ulicy. Chcemy to osiągnąć nie przez progi spowalniające, ale przez naprzemienną organizację parkowania i wyspy dzielące.
Zaprojektowane zostały także rezerwy pod przejścia dla pieszych
– wyznaczenie przejść dla pieszych nie było możliwe w ramach projektu ze względu na konieczność wypłytowania dojść do nich i obniżenia krawężników, co wymagałoby projektu budowlanego, ale wyspy dzielące rozmieściliśmy tak, by tworzyły azyle i ułatwiały przekroczenie ulicy.
Pewną innowacją jest dopuszczenie dla rowerów skrętu w lewo z Markowskiej w Kijowską. Za pomocą krótkiego odcinka kontrapasa między jezdniami Kijowskiej otwieramy dla rowerów relację niedostępną dla ruchu samochodowego.
Pobierz projekt:
JPG, 1850 kB