Opinia Inżyniera Ruchu do koncepcji połączenia ul. Dewajtis z Wisłostradą
BD-IR/PR/948/06
Warszawa, dnia 06.09.2006 r.
Do: Biuro Prac Inżynierskich Sp. z o.o.
Opinia nr 948/06
do geometrii ulicy Dewajtis, ulicy Marymonckiej i Wisłostrady.
Obiekt: Koncepcja połączenia ulicy Dewajtis z Wisłostradą oraz zapewnienia miejsc postojowych przy skrzyżowaniu ulicy Dewajtis z ulicą Marymoncką w Dzielnicy Bielany.
Faza: koncepcja.
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy – Inżynier Ruchu uprzejmie informuje, że wstępnie opiniuje koncepcję geometrii ww. ulic (w zakresie dróg publicznych) z uwagami:
– wyeliminować możliwość bezpośredniego połączenia ul. Marymonckiej z Wisłostradą poprzez ul. Dewajtis,
– przeanalizować możliwość zjazdu z Wisłostrady poprzez istniejący zjazd do piaskami (i równocześnie wjazd na Wisłostradę poprzez istniejący wyjazd z piaskami),
– długości wszystkich pasów włączeń, wyłączeń i przeplatania przewidzieć zgodnie z normatywami,
– przewidzieć zmniejszenie prędkości przy zjeździe z Wisłostrady pod wiadukty,
– podniesienie skrzyżowania ul. Dewajtis z ul. Pergaminów uzgodnić z Zarządem Transportu Miejskiego,
– z uwagi na znaczne pochylenie ul. Dewajtis nie łączyć ścieżki rowerowej z chodnikiem w ciąg pieszo-rowerowy,
– przewidzieć chodnik wzdłuż ścieżki rowerowej po południowej stronie Wisłostrady (w kierunku ul. Gwiaździstej),
– ciąg pieszo-rowerowy projektowany po północnej stronie Wisłostrady poszerzyć do minimum 3,0 m,
– nie przewidywać dojazdu na parkingi pod estakadami od strony ul. Dewajtis,
– upłynnić prowadzenie ścieżki rowerowej pod wiaduktami,
– zachować odpowiednie pola widoczności dla pojazdów, pieszych i rowerzystów w rejonie parkingów oraz skrzyżowania pod wiaduktami,
– chodniki przy jezdniach poszerzyć do minimum 2,0 m,
– poszerzyć ścieżki rowerowe na łukach,
– na skrzyżowaniach przejazdy dla rowerzystów obok przejść dla pieszych wyznaczyć od strony skrzyżowania,
– przeanalizować możliwość rezygnacji z zatoki autobusowej przy ul. Dewajtis,
– nie przewidywać zatoki autobusowej na wjeździe na pas postojowy przy ul. Marymonckiej,
– przewidzieć rezerwę terenu dla ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Marymonckiej w kierunku ul. Przy Agorze (po stronie lasu),
– możliwość wykonania przebudowy należy uzgodnić z Konserwatorem Przyrody.
Równocześnie informuję, że wydałem opinię nr 604/06 w dn, 23.05.2006 r. na przebudowę skrzyżowania ul, Marymoncka-ul. Dewajtis związaną z budową sygnalizacji (dla firmy Kom projekt s.c, ul. Witosa 18, 06-200 Maków Mazowiecki) oraz opinię nr 893/06 w dn. 16.08.2006 r. na zatoki postojowe wzdłuż ul. Dewajtis (dla firmy Pracownia Projektowa K-D, ul. Znanieckiego 1/34, 03-980 Warszawa).
Opinia ważna wraz z rysunkiem 2 lata od daty wystawienia.
Opinia niniejsza dotyczy wyłącznie rozwiązań geometrycznych dróg publicznych i nie dotyczy możliwości wykonania przebudowy w rejonie rezerwatu przyrody.
Na etapie projektu budowlanego należy wystąpić ponownie o opinię komunikacyjną do tutejszego Urzędu (z decyzją o warunkach zabudowy oraz ostateczną wersją prowadzenia ruchu autobusowego).
Inżynier Ruchu m,st, Warszawy
Janusz Galas
[wytłuszczenia od redakcji]