Najważniejszą do tej pory pro-pieszą zmianą na śródmiejskim odcinku Alej Jerozolimskich było wyznaczenie przejść dla pieszych na skrzyżowaniu z ulicą Emilii Plater. Dodatkowo powstało naziemne dojście do przystanku tramwajowego w stronę Ochoty (Dworzec Centralny 08). Na podobne ułatwienia nie mógł liczyć przystanek w stronę Pragi (Dworzec Centralny 07). Było to jeszcze za czasów inżyniera Galasa. Sytuacja zmieniła się po jego odwołaniu. Nowa osoba odpowiedzialna za zarządzanie ruchem zgodziła się na udostępnienie przejścia.

Wprowadzenie ułatwień dla pieszych musi poczekać,...

Według projektu stałej organizacji ruchu umożliwienie przejścia wymaga usunięcia dwumetrowej barierki w poprzek

...i postawienia 150 m barierek wzdłuż, analogicznie jak na chodniku obok. Przejście będzie mieć tylko 1,5 m, jednak dla osób na wózkach to jedyna możliwość wydostania się z tego przystanku.

Zatwierdzenie organizacji ruchu nastąpiło 19 lipca 2017 r. Mija dziesiąty miesiąc od tego momentu. Co przeszkadza w postawienia tych barierek? Czy każda zmiana ułatwiająca życie pieszym musi tyle trwać?

...bo pilniejsze jest wprowadzanie utrudnień

Dużo lepiej idzie stawianie barierek przeciwko pieszym nielegalnie skracającym sobie długą drogę do przystanku. Można się było o tym przekonać na ulicy Broniewskiego, gdzie w dwie godziny postawiono około 30 m barierek. Prace rozpoczęły się około 9.15.

O 11.15 były na ukończeniu.