Dzień Ziemi na Polach Mokotowskich

Na niedzielne obchody Dnia Ziemi na Polu Mokotowskim przybyły tłumy.

Na stoisku Zielonego Mazowsza można było się podpisać pod petycją w sprawie przeznaczenia środków na budowę dróg rowerowych. Wedle najnowszych informacji, w tym roku mają być zrealizowane tylko dwa z zapisanych w budżecie siedmiu projektów. Zapewnienie środków na kolejne lata w WPI powinno pozwolić uniknąć takich problemów. Petycję można będzie również podpisać na najbliższej Masie Krytycznej, już w ten piątek o 18 na placu Zamkowym.

Po Polach Mokotowskich pałętały się zombi, czyli wyrzuty sumieni za generowanie nadmiaru odpadów.

Niestety na parkowej zieleni, jako część festynu (sic!), stały też samochody. W zestawieniu z apelami organizatorów o nieprzyjeżdżanie na rowerze (chodziło zapewne o nieprzejeżdżanie przez festyn na rowerze, jako że stoiska ustawiane były również wzdłuż ścieżek rowerowych), rodzi to pewien niesmak. Nawet najbardziej energooszczędne i niskoemisyjne samochody skutkują bowiem presją na przeznaczanie coraz większych obszarów na drogi i miejsca parkingowe, co widać na co dzień w Warszawie.

Stoisko Warszawskiej Masy Krytycznej i Zielonego Mazowsza zostało dostarczone za pomocą pojazdów napędzanych siłą ludzkich mięśni, głównie rikszą (po prawej).

To, co nie zmieściło się w rikszy, dowożone było roweryzacją indywidualną.

Petycja w sprawie środków na drogi dla rowerów

Do Pani Ewy Malinowskiej-Grupińskiej, Przewodniczącej Rady m. st. Warszawy.

Szanowna Pani!

Zaniepokojeni informacjami na temat zaniechania planów budowy niemal wszystkich dróg dla rowerów zapisanych w tegorocznym budżecie, apelujemy o jak najszybszą aktualizację Wieloletniego Planu Inwestycyjnego miasta. Zarezerwowanie środków potrzebnych na budowę dróg dla rowerów w najbliższych latach jest konieczne nie tylko ze względu na potrzeby mieszkańców, lecz również stanowi warunek powodzenia warszawskiego roweru publicznego, który już wkrótce ma pojawić się na warszawskich ulicach [zobacz >>>].

Zwracamy uwagę, iż lista najpilniejszych inwestycji w zakresie infrastruktury rowerowej została jednogłośnie wskazana przez Komisję Dialogu Społecznego ds. Transportu już trzy miesiące temu [zobacz >>>]. Niestety, wedle naszej wiedzy, do dziś stanowisko to nie doczekało się jakiejkolwiek reakcji od organów samorządu miejskiego.