Pocztówka z Belgii

Gandawa, ulica jednokierunkowa otwarta dla rowerzystów w dwie strony. Zdjęcie dedykowane naszym specjalistom od nieskutecznej troski o bezpieczeństwo ruchu, dla których Nowogrodzka czy Żurawia są zbyt wąskie, by dopuścić na nich ruch rowerów "pod prąd" [zobacz >>>]. Na zdjęciu Marek Utkin z stołecznego Biura Dziwnych Kroków Drogownictwa i Komunikacji.

Kontrapasy dla rowerów - kiedy można?

Zgodnie z belgijskimi przepisami, jeśli jezdnia jednokierunkowa ma:

- poniżej 2,6 m - kontrapasy są zakazane (choć, jak widać na załączonym zdjęciu, można dopuścić ruch rowerów pod prąd na zasadach ogólnych);

- od 2,6 m do 3,0 m - kontrapasy są dopuszczalne;

- powyżej 3,0 m - kontrapasy są obowiązkowe (!)

Zobacz także

Szersza relacja z konferencji Velocity 2009 w Belgii:

www.rowery.org.pl/velocity2009.html