Centrum Groningen.

Wzdłuż głównych arterii poprowadzone są po obu stronach ścieżki rowerowe. Wyraźne oddzielenie od jezdni i  chodnika, łagodne łuki oraz odrębne światła umożliwiają szybką i bezpieczną jazdę.

Przed niektórymi skrzyżowaniami można zobaczyć tzw. śluzy rowerowe. Dzięki nim rowerzysta może wyminąć stojące w korku samochody i ustawić się przed nimi. Stojąc na czerwonym nie musi wdychać spalin, a kiedy światło się zmienia, rusza pierwszy i może bezpiecznie skręcić.

Nawet kiedy nie ma wydzielonej ścieżki, rower korzysta z wielu przywilejów. Może jeździć pod prąd ulicami jednokierunkowymi, może parkować w dowolnie wybranym miejscu, nie dotyczą go zakazy skrętu. W "śpiących policjantach" zostawiane są przeloty dla rowerów.

Jeśli obawiasz się o swój bicykl, możesz go zostawić na jednym z wielu parkingów strzeżonych. Ważna na wszystkie z nich przez cały rok karta kosztuje 27.50 f, jednorazowy postój 1.00-1.75 f. Dla porównania - za każdą godzinę parkowania samochodu należy zapłacić 2.75 f.

Nie posiadasz roweru? Oj, chyba jesteś nietutejszy... Na szczęście są jeszcze wypożyczalnie rowerów. Za 8-10 guldenów dziennie możesz zaopatrzyć się w przyzwoitej jakości bicykl i ruszyć w miasto.