Uwagi do przejazdów na skrzyżowaniu Rudnickiego – Broniewskiego
Notatka
Notatka ze spotkania w Biurze Drogownictwa i Komunikacji, w siedzibie Inżyniera Ruchu m.st. Warszawy w sprawie projektu ścieżki rowerowej w obrębie skrzyżowania ul. Rudnickiego – ul. Broniewskiego (wg projektu Pana mgr. inż. Leszka Pawlaka).
W spotkaniu wzięły udział następujące osoby:
1. Stanisław Plewako, Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. Rozwoju Transportu Rowerowego.
2. Marek Utkin, Biuro Drogownictwa i Komunikacji.
3. Juliusz Grzybowiecki, Biuro Drogownictwa i Komunikacji / Inżynier Ruchu.
4. Marcin Jackowski, Zielone Mazowsze.
5. Leszek Pawlak, Projektant.
Na spotkaniu ustalono:
1. Z uwagi na wątpliwości związane z lokalizacją przejazdu dla rowerzystów przez ul. Broniewskiego – Zebrani zaproponowali zorganizowanie spotkania przez Inwestora ścieżki rowerowej – Urząd Dzielnicy Bielany (z udziałem przedstawiciela Zarządu Dróg Miejskich) dla sprecyzowania zakresu opracowania,
2. Na ww. ścieżkę rowerową (częściowo zrealizowaną w terenie) Inżynier Ruchu wydał Opinię Nr 824/05 w dn. 28.04.2005 r.
3. Zielone Mazowsze zdecydowanie postuluje o dokończenie ścieżki rowerowej po wschodniej stronie ul. Rudnickiego (zgodnie z decyzją WZiZT z 2000 roku [zobacz >>>]) oraz dostosowanie przejazdów na skrzyżowaniu do pierwotnego przebiegu w/w ścieżki.
Na tym spotkanie zakończono i podpisano w 4 egz.
Kilka dodatkowych uwag Zielonego Mazowsza
Zdjęcie przedstawia przedmiot uzgadnianego projektu – łącznik z przejazdem przez jezdnię ul. Broniewskiego (1).
Projektu w takim zakresie nie można zaopiniować pozytywnie z następujących powodów:
– pominięcia przejazdu przez jezdnię ul. Rudnickiego (2), który zalecił Inżynier Ruchu w opinii nr 824/05;
– uznania za nieistniejący obecnego przejazdu przez jezdnię ul. Broniewskiego (3), także wbrew w/w opinii nr 824/05;
– pominięcia mającej powstać drogi rowerowej na ul.Rudnickiego (4) planowanej w tym miejscu od 2000 roku.
Niedawno prezentowaliśmy kolejną koncepcję rozwiązania wieloletniego problemu, do jakiego urosła ta słynna już inwestycja [zobacz >>>].
Według schematu, jaki U.Dz. Bielany przedstawił nam wiosną, skrzyżowanie ul. Broniewskiego i Perzyńskiego miało objąć 4 (słownie: cztery) przejazdy przez jezdnie.
Projekt przekazany obecnie przez urząd do uzgodnienia zawiera 2 (słownie: dwa) przejazdy. Czyżby problemy z pamięcią? A może inwestor ma nadzieję, że Inżynier Ruchu zapomni, co zalecał 2 lata temu, a Zielone Mazowsze nie zauważy braków? A może U.Dz. Bielany chce tę rozpoczętą w 2000 roku inwestycję jeszcze trochę przeciągnąć, by rozsławić ją w księdze Guinessa?
Przecież to feralne miejsce oglądaliśmy też podczas przejazdu technicznego wiosną b.r.
[zobacz >>>]
Więcej o genezie i tle sprawy [zobacz >>>] [zobacz >>>]