Konsultacje ws. ścieżki przy ul. Leszno
Notatka ze spotkania
W Biurze Drogownictwa i Komunikacji, w siedzibie Inżyniera Ruchu m.st. Warszawy w sprawie projektu ścieżki rowerowej przy ul. Górczewskiej – Leszno na odc. od ul. Tyszkiewicza do ul. Okopowej (wg projektu firmy KOM-PROJEKT).
W spotkaniu wzięły udział następujące osoby:
Lp. | IMIĘ I NAZWISKO | INSTYTUCJA |
---|---|---|
1 | Marek Utkin | Biuro Drogownictwa i Komunikacji/BR |
2 | Marcin Czajkowski | Biuro Drogownictwa i Komunikacji/BR |
3 | Juliusz Grzybowiecki | Biuro Drogownictwa i Komunikacji/IG |
4 | Aleksander Buczyński | Zielone Mazowsze |
5 | Maciej Sulmicki | Zielone Mazowsze |
6 | Józef Mrugalski | KOM-PROJEKT |
7 | Michał Lesiński | KOM-PROJEKT |
Na spotkaniu ustalono:
1. Rozważyć prowadzenie ścieżki rowerowej od strony jezdni na odcinku pomiędzy ul. Szlenkierów-ul. Tyszkiewicza,
2. Zapewnić widoczność przy wyjściu z restauracji (budynek nr 32),
3. Na odcinku od ul. Karolkowej do budynku nr 32 – odsunąć ścieżkę rowerową od jezdni,
4. Zielone Mazowsze postuluje o rozszerzenie zakresu opracowania o wydłużenie ścieżki rowerowej o odcinek od ul. Okopowej do ul. Dzielnej.
Na tym spotkanie zakończono i podpisano w 4 egz.
Wnioski ZM
ROW/08/0024/01/AB
1. Wnioskujemy o poszerzenie zakresu opracowania o odcinek wzdłuż ul. Okopowej od ul. Leszno do Anielewicza, a w wersji minimum co najmniej o przejazd przez ul. Okopową. Inwestycja powinna zmierzać do łączenia dróg rowerowych w dłuższe ciągi, tymczasem ogranicza się do przeniesienia ślepego zakończenia o kilkaset metrów dalej. Na skrzyżowaniu Okopowa / Anielewicza droga rowerowa mogłaby połączyć się z istniejącym odcinkiem drogi rowerową wzdłuż ul. Okopowej oraz projektowaną drogą rowerową w ul. Anielewicza.
2. Opiniujemy negatywnie utworzenie zatoki autobusowej za ul. Okopową, która nadmiernie zawęża przestrzeń dla pieszych i rowerzystów i oddala miejsce zatrzymania autobusu od wiaty dla podróżnych. Można rozważyć zatokę, pod warunkiem zastosowanie płytszej zatoki lub węższych pasów ruchu na wysokości zatoki.
3. Proszę zwrócić uwagę na widoczność w rejonie schodów — wyjścia z restauracji.
4. Proszę też zwrócić uwagę na widoczność wychodzących zza wiaty przystankowej przy ulicy Młynarskiej: możliwym rozwiązaniem byłoby przesunięcie wiaty bliżej jezdni lub ustawienie płotków uniemożliwiających wychodzenie bezpośrednio zza niej na drogę rowerową.
5. Wskazane jest ograniczenie szerokości chodnika na odcinku Karolkowa — restauracja na rzecz pasa zieleni. Wydaje się, że 5,2 m to przesadna szerokość dla występującego tam natężenia ruchu pieszego.
6. Opiniujemy pozytywnie proponowane rozwiązanie na odcinku Młynarska — Tyszkiewicza. Proponujemy jednak rozważyć prowadzenie ścieżki rowerowej konsekwentnie pomiędzy jezdnią a chodnikiem.
7. Aby uniknąć substandardowych promieni łuków drogi rowerowej i ruchu pieszych na niej, warto zastosować odstępstwo od zasady prostopadłego sytuowania przejść dla pieszych i przejazdu dla rowerów przy ul. Tyszkiewicza, tak by przejazd i przejście przebiegały w przybliżeniu równolegle do jezdni ul. Górczewskiej.