Zainspirowany poprzednim artykułem na temat szwedzkich rozwiązań komunikacyjnych [zobacz >>>], przysyłam jeszcze parę spostrzeżeń z Malmö.

Znak A-7, "ustąp pierwszeństwa przejazdu", usytuowany jest przed ścieżką i dotyczy od razu niej oraz równoległej ulicy. Dla uniknięcia nieporozumień dodano znak ostrzegawczy, napis „Przejeżdżające rowery” oraz tabliczkę informującą, że rowerzysty można się spodziewać z obu kierunków. Trzeba wiedzieć, że wyjazd ten to nic wielkiego – tylko parking jednej firmy

Spotkanie ścieżki z ciągiem pieszym. Płytki rowkowane naprowadzają laskę ewentualnego niewidomego na możliwe kierunki poruszania się. Płytki z wypustkami oznaczają zatrzymanie, nie tylko przed jezdnią, ale także ścieżką. Nie zakłada się przy tym, że osoba niewidoma zobaczy te płytki, stąd ich kolor nie kontrastuje z podłożem.

Rowerzysta ma do wyboru skręt w lewo i kontynuację jazdy ścieżką przez park lub włączenie się od razu do ruchu na jezdni

Klasyczny dwukierunkowy pas dla rowerów na ulicy o ruchu dwukierunkowym (dwukierunkowy tramwaj turystyczny porusza się wahadłowo). Dla pełnego bezpieczeństwa wysepka ze znakiem. W Szwecji kierowcy bardzo uważają na rowery, ale mechanicznej organizacji ruchu nigdy za wiele.