Rosoła

odc. Dol. Służewiecka - Gandhi (2,1 km z odgałęzieniami)

Na Ursynowie się nie zgubisz.

Ścieżka powstała przez wyremontowanie i oznakowanie istniejących chodników. Na uwagę zasługuje bardzo dobre oznakowanie - pionowe i poziome znaki, warstwa jaskrawoczerwonego asfaltu na przejazdach, drogowskazy informacyjne na każdym skrzyżowaniu...

Całość stanowi prawie wzorowy przykład jak można niewielkim kosztem stworzyć przyzwoitej jakości ścieżkę (może urzędnicy z innych warszawskich gmin powinni wybrać się na Ursynów na przeszkolenie?). Prawie wzorowy - bo niestety ścieżka biegnie raz po jednej, raz po drugiej stronie ulicy, co kłóci się z zasadą że droga dla rowerów powinna być krótsza od drogi dla samochodów. Docelowo ścieżka powinna pojawić się po obu stronach.

Okopowa

odc. Anielewicza - Niska (0,6 km)

Szeroka i wygodna ścieżka, wybudowana przy okazji centrum handlowego Klif. Mogłaby być wyraźniej oddzielona od chodnika - piesi raczej jej nie zauważają.

Dygresja: co tydzień oddawany jest do użytku nowy hipermarket lub biurowiec. Gdyby w ramach porządkowania terenu po inwestycji przy każdym wybudować kilkaset metrów drogi dla rowerów (inwestorowi jest wszystko jedno - koszty chodnika, ścieżki czy klombu są podobne), w Warszawie mielibyśmy za darmo kilkadziesiąt kilometrów ścieżek więcej. Miasto mogłoby się ograniczyć wtedy do egzekwowania wymogu tworzenia warunków dla ruchu rowerowego i łączenia powstających odcinków w sensowne ciągi komunikacyjne.