Nowowiejska może wypięknieje, ale nie zmądrzeje
Ludzie listy piszą
Nowowiejska może wypięknieje, ale nie zmądrzeje
Do:
Biuro Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym.
Do wiadomości:
Biuro Drogownictwa i Komunikacji,
Tramwaje Warszawskie,
Zielone Mazowsze.
Ze zdumieniem zapoznałem się z materiałami prasowymi na temat remontu ul. Nowowiejskiej, opublikowanymi m.in. na stronie Urzędu Miasta w artykule Nowowiejska wypięknieje
:
www.um.warszawa.pl/aktualnosci/nowowiejska-wypieknieje
Zaprezentowany w nich projekt nie uwzględnia kluczowych uwag i wniosków przedstawionych przez Komisję Dialogu Społecznego przy Biurze Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym w stanowisku nr 28 z dnia 17.03.2010 r. w sprawie remontu torowiska tramwajowego w ul. Nowowiejskiej między pl. Zbawiciela i pl. Politechniki:
ngo2.um.warszawa.pl/sites/ngo2.um.warszawa.pl/files/zalaczniki/dokumenty/kds_transport_17_03_10.pdf
a także w pismach Zielonego Mazowsza dotyczących organizacji ruchu rowerowego: [zobacz >>>] [zobacz >>>].
Efekt wygląda kolorowo na obrazkach, natomiast w zakresie organizacji ruchu stanowi kompromitację osób odpowiedzialnych za przygotowanie i zatwierdzenie projektu. Można odnieść wrażenie, że osobom tym obce są obowiązujące w Polsce zasady ruchu drogowego. Przykładowo:
1. Jak rowerzysta korzystający z zaprojektowanej drogi dla rowerów w ul. Nowowiejskiej i jadący dalej na zasadach ogólnych w kierunku placu Zbawiciela ma pokonać skrzyżowanie z ul. Waryńskiego?
2. Jak rowerzysta ma zjechać z zaprojektowanej drogi dla rowerów w ul. Nowowiejskiej na jezdnię ul. Lwowskiej?
3. Jak rowerzysta ma wjechać na zaprojektowaną drogę dla rowerów z ul. Śniadeckich?
Nie wykorzystano także okazji do poprawy bezpieczeństwa i wygody pieszych poprzez korektę geometrii wlotów placu Politechniki, na co również zwracała uwagę Komisja.
Z poważaniem,
Aleksander Buczyński
Anachroniczne rozwiązania antypiesze i antyrowerowe
Do: Zarząd Dróg Miejskich, Biuro Drogownictwa i Komunikacji,
Tramwaje Warszawskie.
Szanowni Państwo,
Zwracam się z wnioskiem o doprowadzenie projektu ulicy Nowowiejskiej do zgodności z postulatami Komisji Dialogu Społecznego przy Biurze Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym:
ngo2.um.warszawa.pl/sites/ngo2.um.warszawa.pl/files/zalaczniki/dokumenty/kds_transport_17_03_10.pdf
oraz wcześniejszymi postulatami środowisk rowerowych, m.in stowarzyszenia Zielone Mazowsze.
Projekt zamieszczony na stronie Urzędu Miasta zawiera rozwiązania wysoce niekorzystne dla rowerzystów oraz pieszych.
Nie zapewnia on m.in.:
– spójności sieci rowerowej poprzez brak wjazdów i zjazdów z drogi rowerowej na rondo Pl. Politechniki (brak komunikacji z ulicą Lwowską czy Śniadeckich) oraz przejazdu rowerowego i drogi rowerowej (oraz jakichkolwiek innych rozwiązań dla rowerzystów) w stronę Pl. Zbawiciela.
– bezpieczeństwa i wygody pieszych poprzez zastosowanie na przystanku przy pl. Zbawiciela wejścia do tramwajów z poziomu ulicy, którą mogą poruszać się samochody,
– niepotrzebne zawężenie szerokości chodnika ul. Nowowiejskiej przy budynku Nowowiejska 4,
które prowokuje do nielegalnego parkowania.
Pisanie o pięknie metamorfozy ul. Nowowiejskiej i jednoczesne stosowanie anachronicznych rozwiązania antypieszych i antyrowerowych jest zdumiewające i oburzające w sytuacji, kiedy poddano projekt konsultacjom społecznym. Wnioski z tych konsultacji zostały praktycznie
NIE uwzględnione, więc bardzo proszę o odpowiedź, jakie działania państwo planują w celu zmodyfikowania tego projektu tak, aby był zgodny z postulatami zgłoszonymi w trakcie konsultacji przez społeczeństwo.
Proszę o odpowiedź wyłącznie drogą elektroniczną, zgodnie z art. 39 §1 KPA.
Z poważaniem,
Jacek Grunt-Meyer
Znajdź 10 różnic
Plac Politechniki
Plac Politechniki – co proponowało Zielone Mazowsze? [zobacz >>>]
Plac Politechniki – co urodzili miejscy urzędnicy?
Waryńskiego
Skrzyżowanie Nowowiejska / Waryńskiego – co proponowało Zielone Mazowsze? [zobacz >>>]
Skrzyżowanie Nowowiejska / Waryńskiego – co urodzili miejscy urzędnicy?