Jeszcze tylko miesiąc

Jeszcze tylko miesiąc trwają konsultacje w sprawie budowy parkingów strategicznych, tzw. "Park and Ride" w Warszawie. Projekt zawiera m.in. gigantyczny (ponad 400 miejsc) parking bardzo blisko centrum, przy ulicy Włościańskiej (przy Hali Marymonckiej) w miejscu funkcjonującego tam od dawna popularnego bazaru.

Argumenty przeciwko proponowanym lokalizacjom i rozwiązaniom są liczne. Niebagatelną wśród nich rolę odgrywa niska efektywność finansowa przedsięwzięcia - aby namówić 1 (słownie: jednego) kierowcę do częściowej rezygnacji z samochodu, władze miasta planują wydać 30.000 (słownie: trzydzieści tysięcy) złotych. Naszą krytyczną opinię już wysłaliśmy, jej treść można znaleźć tutaj.

Ty również możesz sprzeciwić się marnotrawieniu funduszy publicznych na promocję dojazdu samochodem niemal do centrum miasta. Wystarczy, że spiszesz swe uwagi i zastrzeżenia, a następnie wyślesz je na adres:

Zarząd Transportu Miejskiego, Dział Marketingu i Komunikacji Społecznej
ul. Senatorska 37, 00-099 Warszawa
z dopiskiem "konsultacje parkingi"

...lub na adres poczty elektronicznej: konsultacje@ztm.waw.pl.

Przykłady listów

Poniżej przykłady listów z opiniami o inwestycji. Prawa autorskie nie zastrzeżone, zapraszamy do ich wykorzystywania jako "gotowców", łączenia lub modyfikowania zgodnie z własnym uznaniem.

1

Szanowni Państwo!

Nie zgadzam się na budowę parkingu Park&Ride przy ulicy Włościańskiej. Uważam, że postawienie takiego parkingu w proponowanym miejscu będzie zaprzeczenim idei Park&Ride, z którą spotkałem się w Europie Zachodniej. Tam parkingi tego typu budowane są przy początkowych stacjach metra lub kolei położonych na przedmieściach lub poza miastem. Tymczasem parking "Włościańska", jako tania możliwość zaparkowania będzie w znaczniej mierze wykorzystywany przez pracujących nieopodal ludzi, którzy na pewno nie będą korzystać z komunikacji publicznej. Już obecnie istniejący w miejscu przyszłego parkingu mniejszy parking jest intensywnie wykorzystywany przez pracowników pobliskich firm. Wnioskuję zatem, aby pieniądze przeznaczone na budowę nowego parkingu przeznaczyć raczej na zakup nowych autobusów lub tramwajów.

2

Protestuję przeciwko budowie parkingu Park&Ride przy ulicy Włościańskiej. Jestem kierowcą i co tydzień robię zakupy na bazarze przy ?Hali Marymonckiej?. Jego likwidacja uniemożliwi mi robienie tanich zakupów po drodze między pracą a domem. Pomysł budowy parkingu Park&Ride w tym miejscu uważam za kuriozalny. Jeśli już miałbym korzystać z tego typu parkingu, to musiałby on stać przy wjeździe do miasta jeszcze przed najbardziej zatłoczonymi ulicami. Dojeżdżając do Włościańskiej największe korki mam już za sobą. Zatem wnioskuję o rezygnację z budowy parkingu Park&Ride przy ulicy Włościańskiej oraz przywrócenie terenu nad stacją metra Marymont dla handlu.

3

Protestuję przeciwko budowie parkingu Park&Ride przy ulicy Włościańskiej. Jako mieszkaniec położonego nieopodal osiedla jestem oburzony, że zamiast przydatnego w codziennym życiu bazaru, będę miał pod oknami głośny i śmierdzący parking dla samochodów przyjeżdżających tu z połowy miasta. Zabierze mi on nie tylko spokój, ale także możliwość dokonywania tanich zakupów w pobliżu domu. Wnioskuje o rezygnację z budowy parkingu Park&Ride przy ulicy Włościańskiej oraz odnowienie bazaru po wybudowaniu stacji metra Marymont. Nie zgadzam się na wydatkowanie środków publicznych na inwestycję, która szkodzi mieszkańcom i ma służyć realizacji niedorzecznego pomysłu zostawiania samochodu w centrum miasta na praktycznie bezpłatnym parkingu, po to by sie metrem dostać do centrum miasta. Wydatkowanie środków tak nieefektywnie powinno być natychmiast zaniechane, gdy równolegle istnieją ogromne zaległości miasta w zakupie nowego taboru komunikacji miejskiej.

4

Protestuję przeciwko budowie parkingu Park&Ride przy ulicy Włościańskiej. Jako mieszkaniec położonego nieopodal osiedla jestem oburzony, że zamiast lokalnego bazaru, będę miał pod oknami głośny i śmierdzący parking dla samochodów przyjeżdżających tu z połowy miasta. Zabierze mi on nie tylko spokój, ale także możliwość dokonywania tanich zakupów w pobliżu domu. Wnioskuje o rezygnację z budowy parkingu Park&Ride przy ulicy Włościańskiej oraz odnowienie bazaru po wybudowaniu stacji metra Marymont. Nie zgadzam się na wydatkowanie środków publicznych na inwestycję, która szkodzi mieszkańcom.

5

Sprzeciwiam się budowie parkingu Park&Ride przy ulicy Włościańskiej. Proponowany parking oraz drogi dojazdowe sąsiadują z osiedlem, na którym mieszkam. Zmiany wywołane budową negatywnie wpłyną na moje otoczenie. Postuluję rezygnację z budowy parkingu Park&Ride przy ulicy Włościańskiej i odtworzenie w tym miejscu bazaru po wybudowaniu stacji metra Marymont. Nie wyrażam zgody na przeznaczanie pieniędzy zmoich podatków na inwestycję, która nie poprawi jakości komunikacji miejskiej, a wręcz odwrotnie - zabierze część środków na zakup tak potrzebnego nowego, cichego w eksplotacji taboru niskopodłowego.

6

Sprzeciwiam się budowie parkingu Park&Ride przy ulicy Włościańskiej w proponowanej formie. Parking ten jest za duży w stosunku do potrzeb i lokalizacji. Budowane w krajach Europy Zachodniej parkingi tego typu, jeśli w ogóle lokalizowane są w centrum miasta, z czym mamy do czynienia w propozycji ZTM, mają najwyżej kilkadziesiąt miejsc parkingowych. Tylko parkingi poza miastem, na pierwszych stacjach metra siegają pojemności kilkuset miejsc. Zatem postuluję pozostawienie dotychczasowego parkingu w proponowanym miejscu, który ma około 50 miejsc parkingowych i dostosowanie go do potrzeb systemu Park&Ride. Po wybudowaniu stacji metra Marymont nadal powinien tutaj istnieć bazar.

7

Stanowczo sprzeciwiam się budowie parkingu Park&Ride przy ulicy Włościańskiej w proponowanej formie. Parking spowoduje likwidację bazarów, które zapewniają mi możliwość tanich i dobrych zakupów niedaleko od mojego domu. Likwidacja bazarów znacząco wpłynie na moją jakość życia, gdyż zmusi mnie do długich, dalekich i drogich podróży do hipermarketu po zakupy. Postuluję rezygnację z budowy parkingu Park&Ride przy ulicy Włościańskiej i odtworzenie w tym miejscu cywilizowanego bazaru po wybudowaniu stacji metra Marymont. Nie uważam za dopuszczalne, aby wygoda kilkudziesięciu kierowców była stawiana przed potrzebami tysięcy ludzi korzystających ze sklepów przy ulicy Włościańskiej.

8

Jestem przeciwko budowie parkingu Park&Ride przy ulicy Włościańskiej. Proponowany parking spowoduje likwidację bazarów, które zapewniają mi możliwość tanich i dobrych zakupów niedaleko od mojego domu. Likwidacja bazarów znacząco wpłynie na moją jakość życia, gdyż zmusi mnie do długich, dalekich i drogich podróży do hipermarketu po zakupy. Postuluję rezygnację z budowy parkingu Park&Ride przy ulicy Włościańskiej i odtworzenie w tym miejscu cywilizowanego bazaru po wybudowaniu stacji metra Marymont. Skandalem jest fakt, ze grunty komunalne przeznacza się pod budowę z naszych podatków obiektu, który będzie służyć stu kilkudziesięciu kierowcom dojeżdżajacym dla skorzystania z parkingu.