Prędkość projektowa powinna wynosić co najmniej 30 km/h.

Promienie łuków nie powinny być mniejsze niż 20 m.

W wyjątkowych przypadkach dopuszczalne są promienie nie mniejsze niż 4 m, licząc do wewnętrznej krawędzi ścieżki.

Dotyczy to również wjazdów na ścieżkę i wyjazdów ze ścieżki.

Profile poprzeczne powinny zapobiegać tworzeniu się kałuż i ułatwiać pokonywanie łuków.

Zjazdy nie mogą kończyć się zakrętem.

ŹLE: zbyt ciasny zakręt może być nie tylko niewygodny, ale również niebezpieczny - zmiany toru jazdy rowerzysty dezorientują kierowców (Warszawa, ul. Pileckiego).

ŹLE: ostre i zupełnie niepotrzebne zakręty, w dodatku pierwszy z nich jest wyprofilowany na zewnątrz (Warszawa, ul. gen. Maczka).

ŹLE: dwa zakręty pod kątem prostym, a do tego jeszcze żywopłot ograniczający widoczność (Warszawa, ul. Wolska).