Uwagi do projektu skrzyżowania Puławskiej i Pileckiego
Uwagi i propozycje do projektu przejazdów rowerowych na skrzyżowaniu Puławska / Poleczki / Pileckiego:
1. Poszerzyć przejazdy po południowej i wschodniej stronie skrzyżowania (w tym przez jezdnie prawoskrętów w narożnikach pn-wsch. i pd-wsch.) do 2,5 m (w miarę możliwości do 3,0 m). Na przejeździe po stronie południowej, ze względu na brak przejazdu po stronie północnej, będą się kumulować różne
relacje, a cykl świateł jest dość długi – obecnie w sezonie na istniejącym przejściu zdarza się zaobserwować kilkanaście rowerów na jednej zmianie świateł. Z kolei przejazd po stronie wschodniej będzie intensywnie wykorzystywany po wybudowaniu ścieżki wzdłuż ul. Puławskiej.
2. Przewidzieć łącznik po północnej stronie ul. Pileckiego do ul. Janowskiego (dalej w niej – ruch rowerów na zasadach ogólnych jezdnią)
3. Należy dążyć do maksymalizacji promieni łuków i przestrzeni akumulacji w relacjach N-S, N-E i E-W, w razie potrzeby kosztem pozostałych, znacznie mniej uczęszczanych. W szczególności:
a. Zwiększyć promień łuku na wylocie na północ po wschodniej stronie ul. Puławskiej i dociągnąć ścieżkę do połączenia chodników;
b. Zwiększyć promień łuku na wylocie na południe po wschodniej stronie ul. Puławskiej;
c. Odsunąć ścieżkę od jezdni w południowo-zachodnim narożniku skrzyżowania;
d. Oddzielić ścieżkę od chodnika w kierunku północnym po zachodniej stronie ul. Puławskiej (w rejonie omijanego słupa oświetleniowego);
4. Do rozważenia – czy nie odstąpić od wytycznych i nie zamienić miejscami przejazdów i przejść wzdłuż ul. Puławskiej, zwłaszcza po stronie zachodniej. Wydaje się, że byłoby wtedy trochę mniej krzyżowania ruchu pieszego i rowerowego.
Na załączonym rysunku przedstawiono propozycje z punktów 1-3. Kolorem czerwonym oznaczono korekty przebiegu, pomarańczowym – odcinki do poszerzenia.