W ten sposób marnuje się potencjał infrastruktury wybudowanej za miliony złotych w ostatnich kilku latach. Choć tymczasowa trasa nie zostanie wykonana, to poszerzona zostanie przestrzeń dla pieszych poprzez przesunięcie miejsc parkingowych z chodnika na jezdnię. Takie „przemeblowanie” ulicy Puławskiej praktycznie uniemożliwi bezpieczne poruszanie się rowerem na tej trasie. Pozostawienie we wspólnej przestrzeni około 100 parkujących samochodów wydaje się dla decydentów ważniejsze niż wygoda i bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu oraz pełne wykorzystanie trasy, na którą przeznaczono już spore środki. Jej potencjał jest znaczący. Według przeprowadzonych w 2019 roku pomiarów ruchu rowerowego, na równoległej ulicy Czerniakowskiej, w godzinach szczytu, przejeżdżało 574 rowerzystów na godzinę. Podobne, a nawet większe potoki mogą pojawić się na Puławskiej. W 11 minut Puławską przejechałoby więcej rowerzystów niż wynosi liczba stojących przez wiele godzin na tym odcinku samochodów.