Konkurs na reklamę bezpieczeństwa rowerzystów
Kierowco, podziel się drogą
Urząd Miejski Wrocławia organizuje konkurs na zaprojektowanie reklamy kampanii społecznej Kierowco, podziel się drogą
. Głównym celem kampanii ma być propagowanie idei wspólnej, pokojowej koegzystencji różnych użytkowników drogi, wzajemny szacunek i zrozumienie sytuacji słabszego uczestnika ruchu jakim są rowerzyści. Reklama powinna dotyczyć tematu zachowaj metr odstępu przy wyprzedzaniu rowerzysty
i/lub ustąp pierwszeństwa przejazdu
. Nośnikami zaprojektowanej reklamy mają być autobusy komunikacji miejskiej (konkretnie tyły autobusów).
Szczegółowe informacje o konkursie znajdują się na stronie:
Pula nagród wynosi 10 tys. zł. Pytania można nadsyłać do 30 kwietnia 2013 r., gotowe prace konkursowe – do 10 maja 2013 r.
Od redakcji
Zachęcamy także warszawiaków do spróbowania sił w konkursie, gdyż jego założenia zdecydowanie wyróżniają się na plus od typowych kampanii na rzecz bezpieczeństwa ruchu rowerowego [zobacz >>>]. Nieustępowanie pierwszeństwa przejazdu i nieprawidłowe wyprzedzanie przez kierowców to główne źródła zagrożenia dla cyklistów [zobacz >>>]. Wrocław jest pionierem w innowacyjnych rozwiązaniach rowerowych na jezdni [zobacz >>>], może i w dziedzinie kampanii społecznych da dobry przykład innym miastom?
Zobacz także
Każdy pas jest pasem rowerowym – przykład podobnej kampanii w Stanach Zjednoczonych: