Rondo Zesłańców Syberyjskich – koncepcja modernizacji
Oto mój pomysł na przywrócenie ciągłości ścieżki rowerowej na rondzie Zesłańców Syberyjskich oraz ominięcie schodów.
Za „starym” przejazdem przez południową jezdnię Al. Jerozolimskich należy odbić w lewo…
…i wytyczyć „nowy” przejazd przez jezdnię północną.
Sprawdziłem ustawienie sygnalizacji świetlnej – zielone dla
rowerów na nowym przejeździe paliłoby się dłużej niż na
istniejącym, tym przez jezdnię al. Jerozolimskich w stronę centrum.
Zielone światło na „starym” przejeździe pali się tylko wraz z zielonym dla
samochodów jadących z Bitwy Warszawskiej w Prymasa. Na „nowym”
zielone dla rowerów trwałoby tyle co na „starym” + czas, w którym
pali się zielone światło dla skręcających w lewo z al.
Jerozolimskich w Prymasa Tysiąclecia (głównie ciężarówki, z powodu
za niskiego tunelu).
Konieczne byłoby:
– przesunięcie skrzynki i słupka (wygląda jak taki od sygnalizacji świetlnej,
ale jest krótszy);
– przesunięcie latarni oraz trzech sygnalizatorów dla kierowców, ustawienie 4 sygnalizatorów rowerowych;
– obniżenie dwóch krawężników oraz trójkątnej wysepki na całej długości przechodzącej przez nią ścieżki;
– ułożenie czerwonej kostki (o asfalcie nie wspominam) na dwóch pasach zieleni, na powierzchni pod wiaduktami oraz na trójkątnej wysepce.
– korekta przebiegu ścieżki przy wejściu do
przejścia podziemnego – chodzi o to aby ruch pieszy i rowerowy
przecinały się niemal pod kątem prostym oraz aby ścieżka była
maksymalnie odsunięta od wejścia do przejścia podziemnego.
A oto obecny przebieg ścieżki.