Jak zrobić próg spowalniający, który skutecznie uspokaja ruch, a nie jest uciążliwy dla jadących z przepisową prędkością? Odpowiedzią są tzw. progi sinusoidalne. Pokazywaliśmy już takie progi w wykonaniu niemieckim i holenderskim... »
Po długiej przerwie zapraszam na czwartą wycieczkę do naprawianej Brukseli - na zrewitalizowany plac Wappers. O wielkiej skali zmian na tym kwadratowym kawałku miasta najlepiej przekonuje porównanie dwóch zdjęć lotniczych. Przed zmianami... »
Bohaterką trzeciego odcinka w cyklu o ulicznych metamorfozach Brukseli będzie Avenue Notre-Dame de Lourdes. Aleja ta zawdzięcza swą nazwę patronce (czy może raczej matronce?) kościoła widocznego na dalszym planie zdjęcia (widok na zachód... »
Po czterech miesiącach przerwy najwyższy czas ujawnić kolejny przykład naprawiania przestrzeni publicznej i uczłowieczania ulic w Brukseli . Dziś przedstawię kilka migawek z poddanego radykalnej zmianie organizacji ruchu skrzyżowania Brits... »
Niedawno zamieściłem w tej witrynie fotoreportaż o przemianie jednego z brukselskich skrzyżowań, które niczym za dotknięciem czarodziejskiej różdżki przeistoczyło się z chaotycznego asfaltowego parkingu w miejsce przyjazne ludziom... »
Konieczność zmiany nawyków transportowych i zmniejszania udziału samochodu na rzecz przyjaznych środowisku środków lokomocji pojawia się w wielu dokumentach strategicznych różnego szczebla na całym świecie. Nie brak takich deklaracji także... »
Większość polskich miast do kwestii dwukierunkowego ruchu rowerów na ulicach jednokierunkowych wciąż podchodzi z dużą dozą nieufności. Tymczasem w Belgii dopuszczanie ruchu rowerów pod prąd jest od 8 lat nie prawem, ale obowiązkiem... »
Pisałem już w tej witrynie o rozwiązaniach dla ruchu rowerowego na drogach federalnych w Niemczech . Dzisiaj dla porównania parę przykładów z Belgii. Oczywiście w Belgii można znaleźć „normalne” drogi dla rowerów wzdłuż dróg... »
Miesiąc temu mieliśmy okazję przyjrzeć się różnicom pomiędzy "stolicą" Unii a stolicą Polski . W międzyczasie pałeczka przewodnictwa UE została przekazana krajowi deklarującemu bardziej oszczędne i ekologiczne podejście, m.in. poprzez... »
Na każdym kroku w Brukseli rzucają się w oczy udogodnienia dla rowerzystów . Dzisiaj jednak postaramy się skupić na rozwiązaniach ukierunkowanych nie (tylko) na nich. Na koniec polskiej prezydencji warto porównać, czym różni się siedziba... »
W ramach kontynuacji podsumowań roku 2010 prezentujemy krótką relację z konferencji końcowej projektu LINK - Europejskiego Forum Pasażerskich Podróży Intermodalnych. Konferencja końcowa LINK Forum miała miejsce w budynku Komitetu Regionów... »
Kontynuując przegląd obwodnic stolic europejskich, z Berlina przeniesiemy się do Brukseli, jednego z bardziej zmotoryzowanych miast UE. Tutaj również jednak kierowcy nie mogą liczyć na trzy bezkolizyjne obwodnice, a priorytetem... »
W drugiej części relacji z Brukseli zajmiemy się śluzami rowerowymi, które w ostatnich latach rozpanoszyły się na ulicach tej stolicy niemal tak bardzo jak kontrapasy . Do czego służy śluza rowerowa wyjaśnił już szczegółowo Marcin... »
Do: Metro Warszawskie Sp. z o.o. Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu dotyczy pisma PR/P/MN/33/2009 z 25.05.2009 r. Szanowny Panie! Ponawiam wniosek o wykorzystanie do celu parkowania rowerów wnęk znajdujących się z obu stron wejść, w... »
Od 2004 r. belgijskie prawo nakazuje zarządcom dróg udostępniać większość ulic jednokierunkowych do dwukierunkowego ruchu rowerów. Żeby być precyzyjnym, reguluje to tabelka: Szerokość jezdni ulicy jednokierunkowej | Dopuszczenie ruchu... »
Gandawa, ulica jednokierunkowa otwarta dla rowerzystów w dwie strony. Zdjęcie dedykowane naszym specjalistom od nieskutecznej troski o bezpieczeństwo ruchu, dla których Nowogrodzka czy Żurawia są zbyt wąskie, by dopuścić na nich ruch... »
W Belgii właściwie wszystkie ulice jednokierunkowe dostępne są dla rowerów w obu kierunkach. Na zdjęciu Hasselt. Parking rowerowy pod biblioteką. Ulica w tle to dawna obwodnica śródmieścia - jedna z jezdni została zamknięta i przeznaczona... »
Dodaj nowy artykuł