Artykuły: 1-20
| 21-40
| 41-60
| 61-80
| 81-100
| 101-120
| 121-140
| 141-160
| 161-180
| 181-200
| 201-220
| 221-240
| 241-260
| 261-280
| 281-300
| 301-320
| 321-340
| 341-360
| 361-380
| 381-400
| 401-420
| 421-440
| 441-460
| 461-480
| 481-500
| 501-520
| 521-540
| 541-545
Jesienią 2015 r. pokazaliśmy, kogo i dlaczego może boleć zmiana ulic Pruszyńskiego i Leśmiana na jednokierunkowe . Po zaledwie siedmiu latach część opisanych wówczas bolączek ustąpiła. Na ulicę Bolesława Leśmiana zawitała tym razem dobra... »
Przy ul. Kasprowicza kumuluje się kilka zagrożeń ruchu pieszego i rowerowego. Części z nich dotyczył artykuł sprzed 3 tygodni . Teraz omówimy kolejne. Łączy je to, że ZDM – choć kierowany przez tzw. pełnomocnika – rowerowego... »
Mija rok od delegalizacji dojścia do zabytkowej wieżycy (wentylatora) kolektora w Lesie Bielańskim. Ten zbudowany w początkach XX wieku intrygujący obiekt został formalnie odcięty od świata. Urzędnicy RDOŚ najwyraźniej zapomnieli o jego... »
Jadąc rowerem czy idąc pieszo po Warszawie łatwo (dosłownie i w przenośni) naciąć się na ostre krawędzie wygrodzeń. Nie ustalono bowiem jednolitego bezpiecznego wzorca dla tego (jakże szczodrze aplikowanego) składnika naszych ulic. Mimo że... »
Warszawskie standardy projektowe i wykonawcze dla systemu rowerowego teoretycznie obowiązują od 13 lat . W praktyce urząd miasta wciąż nie zdołał ich przyswoić i wdrożyć. Co gorsza powołany do nadzoru nad całokształtem transportu... »
W ramach konsultacji projektów rowerowych w ramach współpracy Miasta (Biura Zarządzania Ruchem Drogowym) z BKDS ds. Transportu przesyłamy opinię/uwagi Stowarzyszenia Zielone Mazowsze, dotyczące konsultowanego projektu przebudowy ulicy... »
Warszawskie standardy dla systemu rowerowego klasyfikują drogi rowerowe ze względu na spełnianą funkcję. Do obsługi ruchu międzydzielnicowego i ważniejszych powiązań w skali miasta przewidują drogi główne o wyższych parametrach, w tym... »
1. Proponujemy rezygnację z wyznaczania dwóch nowych dróg 11.KD-D i 12.KD-D. Są to drogi dojazdowe do szkół. Stoi to w sprzeczności z polityką miasta prowadzącą do ograniczania możliwości dojazdu samochodami pod drzwi placówek edukacyjnych... »
521 - Budowa drogi dla rowerów wzdłuż ul. Wólczyńskiej (od Sokratesa do Nocznickiego) wraz z remontem chodnika na ul. Nocznickiego (od Wólczyńskiej do Cienkiej) Budowa drogi dla rowerów po wschodniej stronie ul. Wólczyńskiej (od ul... »
Do: Biuro Polityki Mobilności i Transportu Urzędu m.st. Warszawy Szanowni Państwo, Nawiązując do drugiej wersji projektu przebudowy ul. Sokratesa, przesyłam następujące uwagi i wnioski: 1. Nowa wersja projektu jest zdecydowanie bliższa... »
Niedawno minął rok od naszego wniosku do ZDM o naprawę ul. Przybyszewskiego . Zamiast zająć się sprawą aktywnie, przekazano ją do Biura Polityki Mobilności i Transportu i na tym się zakończyła. Poniżej przytaczamy pełną treść pisma, w... »
Przez sześć lat, jakie minęły od szkodliwego i bezprawnego przemeblowania ciągów pieszych wzdłuż ulicy Dewajtis, dzień w dzień dało się zaobserwować ich dysfunkcjonalność. Nowy chodnik okazał się niewystarczający, a likwidacja drugiej... »
Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej prowadzi bardzo aktywne życie internetowe. Jego profil na FB sprawia wrażenie otwartości i gotowości do dyskusji. Gdzie ta gotowość ma granice? Wystarczy zadać niewygodne... »
Na powitanie jesiennej części całorocznego sezonu rowerowego bielańscy cykliści otrzymali wyczekiwany od lat kontraruch na ul. Staffa. Pokażemy w krótkim fotoreportażu jej nowe, udoskonalone oblicze. Testując jazdę pod prąd, zaczynamy od... »
Byliśmy na prezentacji nowej, poprawionej wersji projektu ul. Sokratesa. Abstrahując od naszej oceny samego projektu, widać było jak na dłoni, że w Urzędzie m.st. Warszawy brakuje szefa. Na spotkanie z mieszkańcami projekt przyniósł... »
Dopisujemy kolejną pozycję do listy katastrof i incydentów lotniczych w północnych dzielnicach Warszawy, związanych z rozrywkowo-sportowym ruchem lotniczym lotniska Warszawa-Babice (zapewne niepełna - zachęcamy do uzupełnień). Rok |... »
W niedawnym artykule pokazaliśmy, jak bielański urząd dzielnicy nie tylko nie zażegnał niebezpieczeństwa na stromym zjeździe przy Stawach Kellera , ale pogorszył jeszcze sytuację dodając kolejne zagrożenie w postaci bariery w poprzek drogi... »
Dziś mija trzecia rocznica śmierci nastoletniej rolkarki przy Stawach Kellera . Zmiany, które zaszły na miejscu wypadku, nie tylko nie poprawiają bezpieczeństwa, ale nasuwają przypuszczenie, że komuś wręcz zależy na następnych ofiarach i... »
Plan miejscowy dla alei Zjednoczenia nakazuje m.in. ochronę ukształtowania przestrzeni ulicznej z towarzyszącymi pasami zieleni, w tym ich najistotniejszych i najcenniejszych składników czyli szpalerów drzew. Co robi z tym nakazem Zarząd... »
Prowadzona od września przebudowa alei Zjednoczenia zmienia tę ulicę drastycznie i niezgodnie z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Zawiadamiamy o tym Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego. W poprzednim... »
Artykuły: 1-20
| 21-40
| 41-60
| 61-80
| 81-100
| 101-120
| 121-140
| 141-160
| 161-180
| 181-200
| 201-220
| 221-240
| 241-260
| 261-280
| 281-300
| 301-320
| 321-340
| 341-360
| 361-380
| 381-400
| 401-420
| 421-440
| 441-460
| 461-480
| 481-500
| 501-520
| 521-540
| 541-545
| Dodaj nowy