Artykuły: 1-20
| 21-40
| 41-60
| 61-80
| 81-100
| 101-120
| 121-140
| 141-159
Samochody parkujące tuż obok przystanków są powszechną zmorą pasażerów i kierowców autobusów. Utrudniają podjechanie do krawędzi peronu, a nierzadko wręcz je uniemożliwiają, co skutkuje wsiadaniem i wysiadaniem z/na jezdnię . Zastawiają... »
Opiniując dwa lata temu projekt przebudowy al. Waszyngtona związanej z budową linii tramwajowej na Gocław , odnotowaliśmy jako duży plus zamiar wykonania brakującego drugiego dojścia do przystanku przy Saskiej (oznaczone strzałką na... »
Wkrótce minie 10 lat od naszego wystąpienia o przesunięcie kilku przystanków autobusowych dla poprawy wygody i sprawności przesiadek oraz wybawienia pasażerów od uciążliwych, próżnych spacerów . Ubiegłoroczny remont ul. Podleśnej przyniósł... »
Minęły już dwa lata od zakończenia trzyletniego armagedonu transportowego na ul. Marymonckiej. Szczególnie dał się on we znaki rowerzystom , pieszym i pasażerom ZTM. Czy na skutek ogromu skali robót i zaangażowanych w nie podmiotów urząd... »
Do Biura Polityki Mobilności i Transportu. Nawiązując do projektu przebudowy narożnika Prostej i Towarowej, przesyłam następujące uwagi i wnioski: 1. Droga dla rowerów wzdłuż ul. Prostej powinna mieć 2,5m szerokości. 2. Przebieg drogi dla... »
1140 - Wiaty przystankowe na Trakcie LubelskimProjekt zakłada ustawienie wiat przystankowych na przystankach zlokalizowanych wzdłuż wyremontowanego odcinka Traktu Lubelskiego - pomiędzy ul. Lucerny i Zwoleńską. Wniosek dotyczy 2... »
Najważniejszą do tej pory pro-pieszą zmianą na śródmiejskim odcinku Alej Jerozolimskich było wyznaczenie przejść dla pieszych na skrzyżowaniu z ulicą Emilii Plater. Dodatkowo powstało naziemne dojście do przystanku tramwajowego w stronę... »
Przejrzawszy podczas świąt albumy z wyjazdów, przedstawiamy wybiór zdjęć z Wiednia. Choć niektóre z widocznych na nich rozwiązań można coraz częściej spotkać w Warszawie, warto zobaczyć, czego jeszcze można się nauczyć z miasta o podobnym... »
Publikujemy bardzo ciekawe i wartościowe merytorycznie wystąpienie organizacji związkowych Miejskiego Zakładu Komunikacji w Słupsku na temat zatok autobusowych. Najpierw parę słów o jego genezie. Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku... »
Strasburg to jeden z prekursorów francuskiego renesansu tramwajowego, obecnie zaś lider pod względem długości sieci. Tamtejsze przystanki, torowiska i tabor budzą podziw estetyką, jakością wykonania i funkcjonalnością. Starannie... »
Z kreatywnym podejściem do realizacji projektów wybranych w ramach budżetu partycypacyjnego spotkaliśmy się już na Mokotowie . Tym razem wracamy na Ochotę, gdzie - jak się okazuje - problemy występują nie tylko pod względem tempa... »
Rok temu przeprowadzono konsultacje warszawskich standardów pieszych . (Przyjęte zostały wczoraj.) Konsultacjom poddano też standardy dostępności przestrzeni miejskiej. W międzyczasie zaczęto wymieniać wiaty przystankowe na nowe, montowane... »
Dawno, dawno temu Społeczny Rzecznik Niezmotoryzowanych wystąpił o likwidację zatoki autobusowej na przystanku Koszykowa 02 , nie przynoszącej nikomu pożytku, za to skutkującej wieloma mankamentami (jak prawie wszystkie zatoki autobusowe w... »
Chwaląc wiosną montaż wiaty na przystanku tramwajowym na ul. Marymonckiej przy Podleśnej wśród innych dobrych zmian w tym miejscu nie sądziliśmy, że wkrótce nastąpi jeszcze jedna. Dziś, po wielu latach próśb długo oczekiwana i ostatnia... »
Ziściła się zapowiedź wykonania chodnika ułatwiającego dojście do zespołu przystanków na ul. Marymonckiej przy Podleśnej. Tym samym na kolejnym stołecznym przystanku zastosowano zasadę dojść dwustronnych . Przez wiele lat mieszkańcy... »
Co warto byłoby przywieźć z Wiednia na przystanki pod placem Zamkowym? 19 marca, w ramach happeningu, rozdawaliśmy w tym miejscu sernik wiedeński. Jednak ciasto nie wystarczy, by osłodzić osobom na wózkach inwalidzkich brak możliwości... »
Co warto byłoby przywieźć z Wiednia na przystanki pod placem Zamkowym? Może sernik wiedeński... I to też zrobimy. Jednak ciasto nie wystarczy, by osłodzić osobom poruszającym się na wózkach brak możliwości wejścia do tramwaju. Nie rozwiąże... »
Dzięki kolejnym inwestycjom, dostępność przystanków tramwajowych przy placu Hallera systematycznie się pogarsza. Najpierw Tramwaje Warszawskie zagrodziły płotem najkrótsze dojście z przejścia dla pieszych po północnej stronie placu do... »
Kiedy przystankom „Dewajtis” przy Marymonckiej zmieniono nazwę na „UKSW”, przyczyn tej zmiany można się było tylko domyślać. Nie towarzyszyła jej żadna publiczna dyskusja czy konsultacje społeczne. Odsłonięcie kulis... »
Na Pradze Południe obrodziło w tym roku projektami rowerowymi, obejmującymi uciąglanie istniejących tras krótkimi odcinkami dróg dla rowerów, pasy rowerowe na jezdni i dopuszczenie ruchu rowerów pod prąd na jednokierunkowych ulicach... »
Artykuły: 1-20
| 21-40
| 41-60
| 61-80
| 81-100
| 101-120
| 121-140
| 141-159
| Dodaj nowy