Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-62

2019.12.11: Co z tym Czterdziestolatkiem? Ciąg dalszy

Prezydent Trzaskowski podtrzymał dziś tradycję zapowiedzi rychłych zmian w centrum, praktykowaną od kilku lat przez władze Warszawy . Liczymy na to, że tym razem dotrzyma słowa. Zapewne jednym z czynników, który zmotywował prezydenta do... »

2019.06.07: Co z tym Czterdziestolatkiem?

Do Roberta Soszyńskiego, Zastępcy Prezydenta m.st. Warszawy. Bardzo ucieszyła nas pańska deklaracja na konferencji „Miasto i Transport” 6 czerwca br., że Warszawa – a zwłaszcza jej ścisłe centrum – powinny być... »

2019.04.06: Jak obejść problem ronda Czterdziestolatka?

Rondo Czterdziestolatka w Warszawie jest niedostępne dla osób na wózkach czy rodziców z wózkami dziecięcymi. Przedostanie się na drugą stronę ulicy wymaga nadkładania drogi, gdyż do przejść podziemnych nie prowadzą łagodne zjazdy ani windy... »

2019.01.09: Wnioski do planu zagospodarowania rejonu pl. Zawiszy

Do Biura Architektury i Planowania Przestrzennego. Nawiązując do ogłoszenia o zbieraniu wniosków do planu zagospodarowania przestrzennego dla rejonu placu Zawiszy, przesyłam następujące wnioski: 1. Plan powinien przewidywać docelowy... »

2018.11.27: Uwagi do projektu przejść i przejazdów wokół ronda Dmowskiego

Do Biura Polityki Mobilności i Transportu. Nawiązując do projektu wyznaczenia przejść dla pieszych w otoczeniu ronda Dmowskiego, przesyłam uwagi i wnioski: 1. Poprawa dostępności otoczenia ronda Dmowskiego oraz warunków ruchu... »

2018.07.14: Uwagi do koncepcji ustawy o dostępności

Do Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju. W imieniu związku stowarzyszeń Federacja Piesza Polska przesyłam poniższe uwagi do zarysu koncepcji ustawy o dostępności: 1. Federacja Piesza Polska popiera pomysł opracowania ustawy o dostępności... »

2018.06.14: Rondo Czterdziestolatka - 40 miesięcy później

Ponad trzy lata temu, wspólnie z przedstawicielami osób o ograniczonej mobilności i radami dzielnic, skłoniliśmy miasto do obiecania, że rondo Czterdziestolatka zostanie ucywilizowane . Rok później wyłożono do konsultacji koncepcję zmian... »

2018.06.10: Uwagi do drugiej wersji projektu modernizacji placu Na Rozdrożu

Do Zarządu Dróg Miejskich. Nawiązując do konsultacji projektu modernizacji placu Na Rozdrożu, przesyłam następujące uwagi i wnioski: 1. Pozytywnie oceniamy skrócenie przejścia i przejazdu przez łącznik na północ od przystanku pl. Na... »

2018.04.10: Uwagi do projektu modernizacji placu Na Rozdrożu

Do Biura Polityki Mobilności i Transportu. Nawiązując do przesłanego projektu modernizacji placu Na Rozdrożu, przesyłam następujące uwagi i wnioski: 1. Szerokość peronów między wiatami a schodami powinna być stała i wynosić 5,8 m... »

2017.09.30: Chcemy się cieszyć miastem dla pieszych!

W sobotę 30 września przez Warszawę przeszła pierwsza Piesza Masa Krytyczna . Pogoda i frekwencja dopisały. Nieobecni mają czego żałować, o czym powinna przekonać poniższa fotorelacja. Poprzedniego dnia do późnego wieczora w siedzibie ZM... »

2017.05.31: Rondo Czterdziestolatka - dwa lata później

Prawie 25 miesięcy temu – 5 maja 2015 r., w Dzień Walki z Dyskryminacją Osób Niepełnosprawnych – pokazaliśmy, że wyznaczenie przejść dostępnych dla wszystkich przy Dworcu Centralnym jest możliwe ... ... i - co ważniejsze... »

2017.03.17: O porządek przy Platynowej

Na przełomie 2015 i 2016 r. wystąpiliśmy w sprawie poprawy warunków ruchu pieszego na skrzyżowaniu ul. Platynowej i Miedzianej, przy wschodnim krańcu przystanku kolejowego Warszawa Ochota. Krawężniki zostały obniżone, a nawierzchnia na... »

2016.12.05: Archiwalna ma być bardziej nowoczesna

Nawiązując do planów przebudowy ul. Archiwalnej, cieszę się, że ulica zostanie uporządkowana oraz wprowadzone zostaną elementy poprawiające bezpieczeństwo i ułatwiające poruszanie się (wyniesione przejścia dla pieszych i tarcze skrzyżowań... »

2016.11.20: Warszawskie standardy piesze zbyt niskie w kwestii szerokości

W zeszłym miesiącu przyjęte zostały warszawskie standardy piesze. Weszły w życie dzięki podpisaniu przez Prezydent m.st. Warszawy Zarządzenia w sprawie tworzenia korzystnych warunków dla ruchu pieszego na terenie miasta stołecznego... »

2016.11.07: Wiedeński - nie tylko sernik pod placem Zamkowym?

W marcu zorganizowaliśmy happening z poczęstunkiem w postaci sernika wiedeńskiego na przystankach pod placem Zamkowym. Służył on nagłośnieniu problemów z bezpieczeństwem oraz dostępnością przystanków na Trasie W-Z. Ostatnio w Gazecie... »

2016.10.13: Po co komu standardy piesze, kiedy są reklamy?

Rok temu przeprowadzono konsultacje warszawskich standardów pieszych . (Przyjęte zostały wczoraj.) Konsultacjom poddano też standardy dostępności przestrzeni miejskiej. W międzyczasie zaczęto wymieniać wiaty przystankowe na nowe, montowane... »

2016.10.11: W celu wjechania na górę proszę udać się na górę

Z właściwym kolei refleksem, PKP zareagowało na wysyłane po zeszłorocznym happeningu pisma w sprawie niedostępnego podnośnika przy przystanku Ochota. Problem zdewastowanego przełącznika do przywoływania platformy z dolnego poziomu... »

2016.10.10: Co z dostępnością szpitala na Banacha od strony pętli?

Od ponad roku staramy się o poprawę dostępności Centralnego Szpitala Klinicznego przy ul. Banacha dla osób o ograniczonej mobilności. Wydaje się oczywiste, że jest to obiekt, który powinien być traktowany priorytetowo, jako że odsetek osób... »

2016.09.06: Co Koszykowej wyjdzie na zdrowie

Dawno, dawno temu Społeczny Rzecznik Niezmotoryzowanych wystąpił o likwidację zatoki autobusowej na przystanku Koszykowa 02 , nie przynoszącej nikomu pożytku, za to skutkującej wieloma mankamentami (jak prawie wszystkie zatoki autobusowe w... »

2016.05.25: Przejście naziemne w miejscu podziemnego

Pierwsza dekada po roku 2000 to okres zmian w polskich miastach, także we Wrocławiu. Wzrost dochodów mieszkańców i pęd do posiadania własnego auta sprawiły, że liczba samochodów w mieście gwałtownie wzrosła. Jednocześnie wrocławianie w... »

Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-62 | Dodaj nowy