Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-280 | 281-300 | 301-320 | 321-340 | 341-360 | 361-380 | 381-400 | 401-420 | 421-440 | 441-460

2020.07.24: Polskie miasta ignorują pieszych w czasie pandemii

Pod koniec kwietnia Federacja Piesza Polska wystosowała wniosek do władz wszystkich dużych miast w kraju. . Zawierał on prośbę o wskazanie miejsc, gdzie miasta zamierzają: - zezwolić pieszym poruszać się po jezdni, - wprowadzić taką... »

2020.07.18: Kolejna dekada starań o poprawę bezpieczeństwa na Obozowej

Ulica Obozowa od kilku dekad należy do najbardziej niebezpiecznych i nieprzyjaznych dla pieszych ulic w Warszawie. Z tramwajów ludzie wysiadają wprost na szerokie na 5 metrów jezdnie. Kierowcy samochodów masowo przekraczają dozwoloną... »

2020.06.19: Dlaczego chodniki powinny być szersze? Część 2. Historia chodników

Jest to drugi artykuł z cyklu. W pierwszym opisałem wymiary ludzkiego ciała, które wyznaczają podstawową miarę do wyznaczania szerokości chodników . W tym odcinku wyjaśnię, jak drogowcy osobno, a urbaniści osobno doszli do tego, ilu... »

2020.06.05: Dlaczego chodniki powinny być szersze? Część 1. Wymiary ludzkiego ciała

Rozpoczynamy cykl artykułów popularnonaukowych na temat szerokości chodników. Przedstawimy w nim metody wyznaczania przestrzeni, której potrzebują piesi. Cykl będzie zawierał także intrygującą historię braku komunikacji pomiędzy drogowcami... »

2020.06.02: Strefa zamieszkana i cała w szykanach

Strefy zamieszkania spotyka się w Warszawie najczęściej na podwórkach... ...i ulicach osiedlowych, a bardzo rzadko na drogach publicznych. Mimo że tam są jeszcze bardziej pożądane jako skuteczny środek poprawy bezpieczeństwa i porządku... »

2020.03.06: Rower publiczny się opłaca

Portal Samorządowy opublikował porównanie kosztów systemów rowerów publicznego w Polsce. Na podstawie kosztów ponoszonych przez miasta obliczono koszt jednego przejazdu. Najlepiej wypadła Warszawa, gdzie rower publiczny funkcjonuje pod... »

2020.02.21: Uwagi Federacji Piesza Polska do zmiany Prawa o ruchu drogowym

w sprawie rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz ustawy o kierujących pojazdami z dnia 30 stycznia 2020 r. Federacja Piesza Polska jako związek stowarzyszeń skupiający organizacje społeczne z całego... »

2019.11.19: Czy urzędowi miasta zależy na bezpieczeństwie niezmotoryzowanych? Casus Puławskiej

Na przejściu dla pieszych przez niezgodną z przepisami jezdnię na placu Zawiszy doszło wczoraj do kolejnego wypadku. Jak wykazaliśmy w pierwszym odcinku serii artykułów o faktycznym nastawieniu miejskich urzędników, Urząd Miasta od lat... »

2019.11.07: Czy urzędowi miasta zależy na bezpieczeństwie pieszych? Casus placu Starynkiewicza

W kontekście niedawnego śmiertelnego potrącenia pieszego na przejściu na Bielanach , przedstawiciele Urzędu Miasta zapewniali, że zależy im na bezpieczeństwie pieszych. Na drodze do poprawy tegoż miały rzekomo stać trudności obiektywne... »

2019.10.25: Czy urzędowi miasta zależy na bezpieczeństwie pieszych? Casus placu Zawiszy

W kontekście niedawnego śmiertelnego potrącenia pieszego na przejściu na Bielanach , przedstawiciele Urzędu Miasta zapewniali, że zależy im na bezpieczeństwie pieszych. Na drodze do poprawy tegoż miały rzekomo stać trudności obiektywne... »

2019.10.20: Zanim tramwaj na Gocław przejedzie Waszyngtona

Opiniując dwa lata temu projekt przebudowy al. Waszyngtona związanej z budową linii tramwajowej na Gocław , odnotowaliśmy jako duży plus zamiar wykonania brakującego drugiego dojścia do przystanku przy Saskiej (oznaczone strzałką na... »

2019.09.26: Przystanek bliżej ludzi

Wkrótce minie 10 lat od naszego wystąpienia o przesunięcie kilku przystanków autobusowych dla poprawy wygody i sprawności przesiadek oraz wybawienia pasażerów od uciążliwych, próżnych spacerów . Ubiegłoroczny remont ul. Podleśnej przyniósł... »

2019.04.18: Czy pieszy może być napędzany silnikiem?

Do Komendanta Stołecznego Policji. Dziś doszło do najechania na pieszego przez osobę jadącą hulajnogą elektryczną po chodniku. Policjanci ukarali pieszą, powołując się m.in. na obecny stan prawny, według którego użytkownik hulajnogi... »

2019.04.06: Jak obejść problem ronda Czterdziestolatka?

Rondo Czterdziestolatka w Warszawie jest niedostępne dla osób na wózkach czy rodziców z wózkami dziecięcymi. Przedostanie się na drugą stronę ulicy wymaga nadkładania drogi, gdyż do przejść podziemnych nie prowadzą łagodne zjazdy ani windy... »

2018.09.29: (Dez)organizacja ruchu, daleka od ideału

Dziesięć lat temu zwróciliśmy uwagę Urzędu Dzielnicy Ochota, że organizacja ruchu na ulicy Dalekiej jest niezgodna z prawem i zachęca do parkowania w świetle chodnika, tak że dla pieszych pozostaje mniej niż dopuszczalne minimum szerokości... »

2018.07.07: Kiedy stara droga wita w nowych progach

Tym razem chwalimy władze miasta za wdrożenie na dwóch ulicach uspokojenia ruchu przy pomocy progów wyspowych. Środek ten dość długo nie mógł się w stolicy przyjąć. Jedno z pierwszych wdrożeń na ul. Księcia Janusza pozwalało ominąć progi... »

2018.06.16: Piesza Masa Krytyczna znów wyszła na ulice

W sobotę 16 czerwca przez stolicę przeszła druga Piesza Masa Krytyczna. Podobnie jak za pierwszym razem rozpoczęła się przy rondzie de Gaulle'a. Ekipa Zielonego Mazowsza przyszła na miejsce zbiórki per pedes. Kiedy do ostatniej chwili... »

2018.06.05: Powstała Federacja Piesza Polska

W trakcie odbywającej się w Warszawie w dniu 5 czerwca 2018 r. konferencji City Matters przedstawiciele organizacji społecznych z całej Polski założyli Federację Piesza Polska. Celami nowopowstałego związku stowarzyszeń, jednoczącego... »

2018.04.03: Połączenie wiaduktu ul. Andersa z Dw. Gdańskim

Jak donosi portal Transport Publiczny, przebudowana stacja Warszawa Gdańska ma zostać wyposażona w schody umożliwiające zejście na perony bezpośrednio z wiaduktu drogowego w ciągu ul. Andersa. Jest to jedno z rozwiązań, o które walczyliśmy... »

2018.02.08: Zielone Mazowsze na Forum Transportu Publicznego

31 stycznia odbyło się ciekawe Forum Transportu Publicznego zorganizowane przez Polski Instytut Rozwoju Biznesu. Wśród patronów honorowych znalazło się Zielone Mazowsze. Na konferencji wystąpił nasz prezes dr Maciej Sulmicki z prezentacją... »

Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-280 | 281-300 | 301-320 | 321-340 | 341-360 | 361-380 | 381-400 | 401-420 | 421-440 | 441-460 | Dodaj nowy