Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-280 | 281-300 | 301-320 | 321-340 | 341-360 | 361-380 | 381-400 | 401-420 | 421-440 | 441-460 | 461-466

2020.12.17: Na zachodzie bez zmian - a w budżecie partycypacyjnym?

Ponad sześć lat minęło od przyjęcia przez Komisję Dialogu Społecznego ds. Transportu stanowiska ws. szybkich i niskokosztowych zmian na Grójeckiej . Miały one zapewnić doraźną poprawę bezpieczeństwa i warunków ruchu, do czasu bardziej... »

2020.11.18: Przekształcenie dróg wojewódzkich w powiatowe szansą na bezpieczne ulice

1 stycznia 2020 roku nastąpiła istotna zmiana w kwestii warszawskich ulic, ale mimo swojej doniosłości długo pozostała niezauważona (uchwała sejmiku nr 162/19). Większość dróg o kategorii wojewódzkiej przecinających stolicę stało się... »

2020.11.11: Kto wciska ciemnemu ludowi jasne ubrania?

Gdy jesień skraca dzień, zsyła mgły, deszcze i słoty, a przyroda zamiera, polska szkoła BRD budzi się do aktywności. W promocyjnej ofercie zsyła na pieszych mnóstwo darmowych dobrych rad. Wdziewaj żółte płaszcze! Lub przynajmniej kamizelki... »

2020.11.06: Most niespełnionych nadziei i obietnic. Część I - Dlaczego akurat Poniatoszczak?

Próżno na mapie Warszawy szukać miejsca będącego tak ważnym elementem dla rozwoju ruchu rowerowego, a jednocześnie tak dużą dla jego rozwoju przeszkodą, jak most Księcia Józefa Poniatowskiego. Żadna inna przeprawa przez Wisłę w rejonie... »

2020.11.03: Czas mija, a (powodów do) uśmiechu niewiele

Niedługo minie rok odkąd prezydent Warszawy ogłosił plany odnośnie "Nowego Centrum Warszawy", a dyrektor biura mobilności - wytyczenie dwóch nowych przejść dla pieszych przez Kruczą, wpisujących się w "Uśmiech Warszawy". Działania te miały... »

2020.07.24: Polskie miasta ignorują pieszych w czasie pandemii

Pod koniec kwietnia Federacja Piesza Polska wystosowała wniosek do władz wszystkich dużych miast w kraju. . Zawierał on prośbę o wskazanie miejsc, gdzie miasta zamierzają: - zezwolić pieszym poruszać się po jezdni, - wprowadzić taką... »

2020.07.22: Dlaczego chodniki powinny być szersze? Część 3. Współczesne regulacje

Jest to trzeci artykuł z cyklu. W pierwszym opisałem wymiary ludzkiego ciała, które wyznaczają podstawową miarę do wyznaczania szerokości chodników . W drugim opisałem historię badań nad chodnikami, która doprowadziła do przyjęcia w Polsce... »

2020.07.18: Kolejna dekada starań o poprawę bezpieczeństwa na Obozowej

Ulica Obozowa od kilku dekad należy do najbardziej niebezpiecznych i nieprzyjaznych dla pieszych ulic w Warszawie. Z tramwajów ludzie wysiadają wprost na szerokie na 5 metrów jezdnie. Kierowcy samochodów masowo przekraczają dozwoloną... »

2020.06.19: Dlaczego chodniki powinny być szersze? Część 2. Historia chodników

Jest to drugi artykuł z cyklu. W pierwszym opisałem wymiary ludzkiego ciała, które wyznaczają podstawową miarę do wyznaczania szerokości chodników . W tym odcinku wyjaśnię, jak drogowcy osobno, a urbaniści osobno doszli do tego, ilu... »

2020.06.05: Dlaczego chodniki powinny być szersze? Część 1. Wymiary ludzkiego ciała

Rozpoczynamy cykl artykułów popularnonaukowych na temat szerokości chodników. Przedstawimy w nim metody wyznaczania przestrzeni, której potrzebują piesi. Cykl będzie zawierał także intrygującą historię braku komunikacji pomiędzy drogowcami... »

2020.06.02: Strefa zamieszkana i cała w szykanach

Strefy zamieszkania spotyka się w Warszawie najczęściej na podwórkach... ...i ulicach osiedlowych, a bardzo rzadko na drogach publicznych. Mimo że tam są jeszcze bardziej pożądane jako skuteczny środek poprawy bezpieczeństwa i porządku... »

2020.03.06: Rower publiczny się opłaca

Portal Samorządowy opublikował porównanie kosztów systemów rowerów publicznego w Polsce. Na podstawie kosztów ponoszonych przez miasta obliczono koszt jednego przejazdu. Najlepiej wypadła Warszawa, gdzie rower publiczny funkcjonuje pod... »

2020.02.21: Uwagi Federacji Piesza Polska do zmiany Prawa o ruchu drogowym

w sprawie rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz ustawy o kierujących pojazdami z dnia 30 stycznia 2020 r. Federacja Piesza Polska jako związek stowarzyszeń skupiający organizacje społeczne z całego... »

2019.11.19: Czy urzędowi miasta zależy na bezpieczeństwie niezmotoryzowanych? Casus Puławskiej

Na przejściu dla pieszych przez niezgodną z przepisami jezdnię na placu Zawiszy doszło wczoraj do kolejnego wypadku. Jak wykazaliśmy w pierwszym odcinku serii artykułów o faktycznym nastawieniu miejskich urzędników, Urząd Miasta od lat... »

2019.11.07: Czy urzędowi miasta zależy na bezpieczeństwie pieszych? Casus placu Starynkiewicza

W kontekście niedawnego śmiertelnego potrącenia pieszego na przejściu na Bielanach , przedstawiciele Urzędu Miasta zapewniali, że zależy im na bezpieczeństwie pieszych. Na drodze do poprawy tegoż miały rzekomo stać trudności obiektywne... »

2019.10.25: Czy urzędowi miasta zależy na bezpieczeństwie pieszych? Casus placu Zawiszy

W kontekście niedawnego śmiertelnego potrącenia pieszego na przejściu na Bielanach , przedstawiciele Urzędu Miasta zapewniali, że zależy im na bezpieczeństwie pieszych. Na drodze do poprawy tegoż miały rzekomo stać trudności obiektywne... »

2019.10.20: Zanim tramwaj na Gocław przejedzie Waszyngtona

Opiniując dwa lata temu projekt przebudowy al. Waszyngtona związanej z budową linii tramwajowej na Gocław , odnotowaliśmy jako duży plus zamiar wykonania brakującego drugiego dojścia do przystanku przy Saskiej (oznaczone strzałką na... »

2019.09.26: Przystanek bliżej ludzi

Wkrótce minie 10 lat od naszego wystąpienia o przesunięcie kilku przystanków autobusowych dla poprawy wygody i sprawności przesiadek oraz wybawienia pasażerów od uciążliwych, próżnych spacerów . Ubiegłoroczny remont ul. Podleśnej przyniósł... »

2019.04.18: Czy pieszy może być napędzany silnikiem?

Do Komendanta Stołecznego Policji. Dziś doszło do najechania na pieszego przez osobę jadącą hulajnogą elektryczną po chodniku. Policjanci ukarali pieszą, powołując się m.in. na obecny stan prawny, według którego użytkownik hulajnogi... »

2019.04.06: Jak obejść problem ronda Czterdziestolatka?

Rondo Czterdziestolatka w Warszawie jest niedostępne dla osób na wózkach czy rodziców z wózkami dziecięcymi. Przedostanie się na drugą stronę ulicy wymaga nadkładania drogi, gdyż do przejść podziemnych nie prowadzą łagodne zjazdy ani windy... »

Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-280 | 281-300 | 301-320 | 321-340 | 341-360 | 361-380 | 381-400 | 401-420 | 421-440 | 441-460 | 461-466 | Dodaj nowy