Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-280 | 281-300 | 301-320 | 321-340 | 341-360 | 361-380 | 381-400 | 401-420 | 421-440 | 441-460 | 461-480 | 481-500 | 501-520 | 521-540 | 541-560 | 561-580 | 581-600 | 601-620 | 621-634

2020.04.01: Chodniki na miarę wirusa

Jak wiadomo rząd wprowadził na czas pandemii poważne ograniczenia w mobilności, a wśród nich wymóg dystansu między osobami poruszającymi się pieszo. Z początku wynosił on nie mniej niż 1,5 metra, a ostatnio wzrósł do 2 metrów. (źródło... »

2020.03.13: Czy Trzaskowski opuścił Puchalskiego?

Systemowy brak konsultacji wielu ważnych projektów , wpadki wykonawcze i ślimacze tempo nadrabiania zaległości nie wróżą dobrze rozwojowi transportu rowerowego w Warszawie. Widać w tej materii wyraźny regres. A ponieważ kluczową rolę... »

2020.03.10: Czas na rowerową linię średnicową!

Do Prezydenta m.st. Warszawy. W Krakowie został dziś podpisany list intencyjny między władzami miasta a Polskimi Liniami Kolejowymi w sprawie uzupełnienia mostu kolejowego przez Wisłę o przeprawę pieszo-rowerową. Również w Warszawie PKP... »

2020.03.06: Rower publiczny się opłaca

Portal Samorządowy opublikował porównanie kosztów systemów rowerów publicznego w Polsce. Na podstawie kosztów ponoszonych przez miasta obliczono koszt jednego przejazdu. Najlepiej wypadła Warszawa, gdzie rower publiczny funkcjonuje pod... »

2020.02.24: Czym się teraz zajmuje stołeczna Straż Miejska?

Ponad 10 lat temu analizowaliśmy wydajność stołecznej jednostki odpowiedzialnej za egzekwowanie przepisów dotyczących parkowania . Od tego czasu, znacząco wzrosła liczba zgłoszeń, jednak liczba interwencji pozostała na zbliżonym poziomie... »

2020.02.11: Koniec konsultacji?

Śledzący naszą stronę mogli zauważyć brak od dłuższego czasu informacji o opiniach do projektów dotyczących infrastruktury przygotowywanych przez Urząd Miasta. Nie jest to wynik naszej bezczynności, a nowej starej polityki niejawności... »

2020.01.24: Kierujący niewidzący w prawo skręcający

W pierwszej części cyklu poświęconego wadom wzroku wśród kierowców a ściślej – pomocy udzielanej niewidzącym kierującym przez zarządców dróg znalazło się poważne niedopatrzenie. Autor bardzo pobieżnie rozpoznał opisywany teren i... »

2019.11.25: Naruszaj prawo by zostać burmistrzem – Grzegorz Schetyna milcząco potwierdza przepis na karierę w stolicy

Już ponad dwa lata czekamy, aż przewodniczący Platformy Obywatelskiej Grzegorz Schetyna odpowie nam, co sądzi o naruszeniach prawa przez członka tej partii Rafała Miastowskiego. A tymczasem ów były burmistrz Bielan nieprzerwanie podróżuje... »

2019.11.09: Kierujący niewidzący i życzliwi dróg zarządcy

Polscy kierowcy masowo tracą wzrok. Na wizytę u okulisty czeka się miesiącami, więc z pomocą przychodzą im zarządcy dróg. Na pierwszy rzut oka kierowca wyglądał normalnie, nie miał zwężonych źrenic, tęczówka prawidłowa, porcelanowa barwa... »

2019.09.30: Kto odmraża zatoki na złość babci?

W liście do redakcji pt. Bandytyzm niektórych kierowców trzeba opanować siłowo autor utożsamił akcję Zielonego Mazowsza przeciw zatokom autobusowym ze złośliwym utrudnianiem ruchu samochodów, co wymaga sprostowania. Poniekąd rozumiem taki... »

2019.09.06: Projekty do budżetu partycypacyjnego na rok 2020 - ogólnomiejskie

1. 1161 - Audyt ZMID i pasa drogowegoProjekt polega na sporządzeniu: 1. Audytu Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych pod kątem inwestycji - zgodności odbieranych projektów i koncepcji drogowych ze specyfikacją istotnych warunków... »

2019.08.13: Czy policjanci umieją jeździć na rowerze?

Stołeczna policja nie chce dodatkowych funduszy na patrole rowerowe. Jak twierdzi, nie ma takiej potrzeby, bo na drogach jest bezpiecznie; jednocześnie brak infrastruktury rowerowej oraz ruch pojazdów w Warszawie stanowiłby zagrożenie dla... »

2019.06.05: Warszawa jak Kopenhaga

Często pada stwierdzenie, że w Warszawie lub innym polskim mieście nie możemy zaadaptować rozwiązań komunikacyjnych z miast zachodnioeuropejskich. Argumentowane jest to poprzez porównanie powierzchni i liczby mieszkańców poszczególnych... »

2019.05.20: II etap Programu Rozwoju Tras Rowerowych - 2 razy za wolno

W 2013 r. firma Transeko opracowała na zlecenie miasta Program rozwoju tras rowerowych Warszawy do roku 2020 (dalej Program). Zaplanowane w nim inwestycje podzielono na 3 etapy, z którym pierwszy miał się zakończyć w 2016 r., a drugi w... »

2019.03.07: Rowerowy skok cywilizacyjny - z Wilanowa do centrum

Aż dwa lata czekaliśmy na zmianę wskaźnika tras prowadzących do centrum. Na szczęście jest to zmiana na plus. Pisaliśmy wtedy , że do powstania kolejnej spójnej trasy brakuje tylko krótkiego kontraruchu na odcinku ulicy Nowogrodzkiej... »

2019.02.22: Jak zwiększyć pojemność komunikacji miejskiej?

Warszawski Zarząd Transportu Miejskiego poinformował, że liczba pasażerów w 2018 roku osiągnęła 1,2 miliarda i wzrosła o 40 milionów względem roku 2017. Temat opisała Stołeczna Gazeta Wyborcza w artykule Jarosława Ossowskiego. Autor cieszy... »

2019.01.10: List otwarty do prezydenta Trzaskowskiego

Stowarzyszenie Zielone Mazowsze wystosowało list otwarty do Prezydenta Rafała Trzaskowskiego na temat najpilniejszych kwestii komunikacyjnych i ekologicznych w Warszawie oraz zaproponowało swoją pomoc doradczą i merytoryczną. (Treść listu... »

2019.01.09: Wnioski do Studium zagospodarowania Warszawy

Do Prezydenta m.st. Warszawy za pośrednictwem Biura Architektury i Planowania Przestrzennego. W związku z trwającymi konsultacjami Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy, stowarzyszenie Zielone... »

2019.01.08: Wnioski KDS do Studium

KDS ds. Transportu zebrał się w tym roku wcześnie, w terminie umożliwiającym złożenie wniosków do nowego warszawskiego SUiKZP. Poniżej szczegóły rozwiązań postulowanych przez komisję, by poprawić efektywność warszawskiego systemu... »

2018.07.31: Rowerowy skok cywilizacyjny - główne trasy w centrum

Od 2014 r. na głównych trasach rowerowych przez centrum przybyło 1750 m dróg i pasów ruchu dla rowerów, 7% brakujących odcinków. Do końca kadencji ma szansę powstać jeszcze co najwyżej 200 m. Jeśli zostanie zachowane obecne tempo, to do... »

Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-280 | 281-300 | 301-320 | 321-340 | 341-360 | 361-380 | 381-400 | 401-420 | 421-440 | 441-460 | 461-480 | 481-500 | 501-520 | 521-540 | 541-560 | 561-580 | 581-600 | 601-620 | 621-634 | Dodaj nowy