Artykuły: 1-20
| 21-40
| 41-60
| 61-80
| 81-100
| 101-120
| 121-140
| 141-160
| 161-180
| 181-200
| 201-220
| 221-240
| 241-260
| 261-280
| 281-300
| 301-320
| 321-340
| 341-360
| 361-380
| 381-400
| 401-420
| 421-440
| 441-460
| 461-480
| 481-500
| 501-520
| 521-540
| 541-560
| 561-580
| 581-600
| 601-620
| 621-640
| 641-641
1 stycznia 2020 roku nastąpiła istotna zmiana w kwestii warszawskich ulic, ale mimo swojej doniosłości długo pozostała niezauważona (uchwała sejmiku nr 162/19). Większość dróg o kategorii wojewódzkiej przecinających stolicę stało się... »
1414 - Budowa zaległej infrastruktury dla rowerów Projekt polega na zapewnieniu pieniędzy na realizację infrastruktury rowerowej, zgodnie z wolą mieszkańców. W ramach tego projektu możliwa będzie realizacja drogi dla rowerów na ul... »
Po raz piąty prezentujemy aktualny poziom jednego ze wskaźników "rowerowego skoku cywilizacyjnego" - odsetka ulic jednokierunkowych z kontraruchem rowerowym. Wcześniejsze raporty publikowaliśmy w końcu 2015 , na początku 2016 i 2017 oraz... »
Działanie "Akcja Ewaluacja" prowadzone w ramach projektu Rowerowa Sieć Aktywności Obywatelskiej miało na celu zbadanie w jaki sposób istniejąca (stara oraz nowopowstała) infrastruktura rowerowa warunkuje zachowanie jej użytkowników i... »
Do 31 maja 2020 r. można składać wnioski w ramach konsultacji planu budowy ponad tysiąca punktów ładowania pojazdów elektrycznych w Warszawie. Dokumentację można znaleźć na stronie ZTM. Zachęcamy do wzięcia udziału w konsultacjach. Można... »
Ruch samochodowy w Warszawie jest zauważalnie mniejszy. Według pomiarów ZDM [1] na rondzie Dmowskiego ruch zmalał o połowę! O ile na ulicach zrobiło się luźniej, to kierowcy nie jeżdżą bezpieczniej – wręcz przeciwnie, pomimo spadku... »
Jak wiadomo rząd wprowadził na czas pandemii poważne ograniczenia w mobilności, a wśród nich wymóg dystansu między osobami poruszającymi się pieszo. Z początku wynosił on nie mniej niż 1,5 metra, a ostatnio wzrósł do 2 metrów. (źródło... »
Systemowy brak konsultacji wielu ważnych projektów , wpadki wykonawcze i ślimacze tempo nadrabiania zaległości nie wróżą dobrze rozwojowi transportu rowerowego w Warszawie. Widać w tej materii wyraźny regres. A ponieważ kluczową rolę... »
Do Prezydenta m.st. Warszawy. W Krakowie został dziś podpisany list intencyjny między władzami miasta a Polskimi Liniami Kolejowymi w sprawie uzupełnienia mostu kolejowego przez Wisłę o przeprawę pieszo-rowerową. Również w Warszawie PKP... »
Portal Samorządowy opublikował porównanie kosztów systemów rowerów publicznego w Polsce. Na podstawie kosztów ponoszonych przez miasta obliczono koszt jednego przejazdu. Najlepiej wypadła Warszawa, gdzie rower publiczny funkcjonuje pod... »
Ponad 10 lat temu analizowaliśmy wydajność stołecznej jednostki odpowiedzialnej za egzekwowanie przepisów dotyczących parkowania . Od tego czasu, znacząco wzrosła liczba zgłoszeń, jednak liczba interwencji pozostała na zbliżonym poziomie... »
Śledzący naszą stronę mogli zauważyć brak od dłuższego czasu informacji o opiniach do projektów dotyczących infrastruktury przygotowywanych przez Urząd Miasta. Nie jest to wynik naszej bezczynności, a nowej starej polityki niejawności... »
W pierwszej części cyklu poświęconego wadom wzroku wśród kierowców a ściślej – pomocy udzielanej niewidzącym kierującym przez zarządców dróg znalazło się poważne niedopatrzenie. Autor bardzo pobieżnie rozpoznał opisywany teren i... »
Już ponad dwa lata czekamy, aż przewodniczący Platformy Obywatelskiej Grzegorz Schetyna odpowie nam, co sądzi o naruszeniach prawa przez członka tej partii Rafała Miastowskiego. A tymczasem ów były burmistrz Bielan nieprzerwanie podróżuje... »
Polscy kierowcy masowo tracą wzrok. Na wizytę u okulisty czeka się miesiącami, więc z pomocą przychodzą im zarządcy dróg. Na pierwszy rzut oka kierowca wyglądał normalnie, nie miał zwężonych źrenic, tęczówka prawidłowa, porcelanowa barwa... »
W liście do redakcji pt. Bandytyzm niektórych kierowców trzeba opanować siłowo autor utożsamił akcję Zielonego Mazowsza przeciw zatokom autobusowym ze złośliwym utrudnianiem ruchu samochodów, co wymaga sprostowania. Poniekąd rozumiem taki... »
1. 1161 - Audyt ZMID i pasa drogowegoProjekt polega na sporządzeniu: 1. Audytu Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych pod kątem inwestycji - zgodności odbieranych projektów i koncepcji drogowych ze specyfikacją istotnych warunków... »
Stołeczna policja nie chce dodatkowych funduszy na patrole rowerowe. Jak twierdzi, nie ma takiej potrzeby, bo na drogach jest bezpiecznie; jednocześnie brak infrastruktury rowerowej oraz ruch pojazdów w Warszawie stanowiłby zagrożenie dla... »
Często pada stwierdzenie, że w Warszawie lub innym polskim mieście nie możemy zaadaptować rozwiązań komunikacyjnych z miast zachodnioeuropejskich. Argumentowane jest to poprzez porównanie powierzchni i liczby mieszkańców poszczególnych... »
W 2013 r. firma Transeko opracowała na zlecenie miasta Program rozwoju tras rowerowych Warszawy do roku 2020 (dalej Program). Zaplanowane w nim inwestycje podzielono na 3 etapy, z którym pierwszy miał się zakończyć w 2016 r., a drugi w... »
Artykuły: 1-20
| 21-40
| 41-60
| 61-80
| 81-100
| 101-120
| 121-140
| 141-160
| 161-180
| 181-200
| 201-220
| 221-240
| 241-260
| 261-280
| 281-300
| 301-320
| 321-340
| 341-360
| 361-380
| 381-400
| 401-420
| 421-440
| 441-460
| 461-480
| 481-500
| 501-520
| 521-540
| 541-560
| 561-580
| 581-600
| 601-620
| 621-640
| 641-641
| Dodaj nowy