Zmiany wprowadzone

$h=Jest postęp, ale na drodze do złota stoi Złota
$k=razem bez barier, wola, śródmieście, piesi
$a=Maciej Sulmicki
$d=2021.01.08
$z=
$o=
$b=

#550 metrów w centrum wciąż bez przejść

zmarnowana_zlota-211-1.jpg
Zmodernizowany odcinek al. Jana Pawła II między rondem Czterdziestolatka a rondem ONZ został już oddany do użytku. Nie da się ukryć, że jest to znacząca zmiana na plus.

zmarnowana_zlota-21-4.jpg
Jednak szansa, jaką stwarzała przebudowa, nie została w pełni wykorzystana, na co zwracaliśmy uwagę w zeszłym roku [[czterdziestolatek_209]]. Jednym z podstawowych problemów jest brak przejść na ponadpółkilometrowym odcinku między rondami, w centrum miasta.

zmarnowana_zlota-21-5bjpg.jpg
Potrzebę uciąglenia przerwanych przez al. Jana Pawła II tras pieszych zgłaszaliśmy już w 2016 r. [[al_jp2-166]], postulując uwzględnienie przynajmniej w geometrii jezdni miejsca na przejście na wysokości ul. Złotej, nawet jeżeli miałoby ono zostać wykonane później. Uwaga nie została uwzględniona.

#Trudności obiektywne

Jako że urząd miasta nie ustosunkowuje się do zgłaszanych uwag, o przyczynach takiej decyzji można było się dowiedzieć dopiero z <a href="https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,26565253,zwezili-al-jana-pawla-ii-wielka-zmiana-malym-kosztem-po-wscieklych.html" target="_blank">artykułu w "Gazecie Stołecznej"</a> przy okazji ukończenia inwestycji:

<q>A dlaczego nie ma zebry w poprzek al. Jana Pawła II na wysokości Złotej, jak jeszcze w latach 60.? Dyrektor ZDM-u zwraca uwagę, że wtedy jednak nie istniały jeszcze estakady nad Al. Jerozolimskimi. Teraz zjeżdżający z nich kierowcy nie mieliby szansy, by zauważyć w porę zmieniającą się sygnalizację świetlną.</q>

Jak widać, na drodze do przywrócenia normalności stanęły, jak zwykle, <q>trudności obiektywne</q>. Skrzyżowanie ze Złotą znajduje się nieco ponad 80 m od końca wiaduktu, więc dla własnego dobra pieszych należy zadbać o to, by nie było tam przejścia. Czyż to nie oczywiste?

zmarnowana_zlota-21-2b.jpg
Kierowca nie ma przecież szans zobaczyć zawczasu znajdującej się nad jezdnią sygnalizacji, prawda?

#A gdy chodzi o samochody?

Co ciekawe, wzrok kierowców (i optyka drogowców) znacząco się poprawia, gdy światła mają poprawić warunki ruchu samochodów. W 2015 r. <a href="https://zdm.waw.pl/aktualnosci/nowa-sygnalizacja-w-2015-roku/" target="_blank">ZDM chwalił się</a> budową nowej sygnalizacji na skrzyżowaniu Brazylijskiej i Saskiej, która miała upłynnićusprawnić ruch na jezdni.

zmarnowana_zlota-21-3c.jpg
Gdy chodziło o poprawę warunkówupłynnienie ruchu na jezdni,samochodowego, sygnalizacja w odległości 40 m od końca wiaduktu (dwa razy bliżej niż w przypadku Złotej), nie stanowiła już zagrożenia.













Zmiany oczekujace na akceptacje

Brak zmian.