Identyfikator artykułu:
Tytuł:
Kategorie tematyczne:
Autor(zy):
Data (format: rrrr.mm.dd):
Właściciel:
Przyklejony:
Numer na forum:
Artykuł:
Pokazywaliśmy już na tej stronie przykłady przejść dla pieszych na skos skrzyżowania z Londynu [[oxford_circus-127]]. Niestety propozycja wytyczenia podobnych przejść na skrzyżowaniu Świętokrzyskiej i Nowego Światu natrafiła na tradycyjne warszawskie
niedasię
. Dla podtrzymania tematu, a jednocześnie delikatnej odmiany, przejazdy rowerowe na skos skrzyżowania. #Amsterdam holandia-119-2333.jpg Amsterdam, skrzyżowanie Bilderdijkstraat i De Clercqstraat w zachodniej części Amsterdamu. Rowerzysta, który chciałby skręcić w lewo, nie musi stać na światłach dwa razy. Dostaje zielone razem ze skręcającym tramwajem i może pokonać skrzyżowanie na skos. holandia-119-2335.jpg Analogicznie w przeciwnym kierunku. holandia-119-2332.jpg Dygresja: od czasu do czasu można spotkać się z głosami oburzonych na naszą krytykę przycisków, że przecież w Holandii też są przyciski dla rowerów. Na zdjęciu są owszem widoczne przyciski, ale jako dodatkowa, awaryjna forma detekcji. Przed przyciskami jest zatopiona w nawierzchni pętla indukcyjna (również widoczna na zdjęciu), więc zielone światło można dostać również bez naciskania niczego. A detekcja jest potrzebna tylko w związku z tym, że skręcające tramwaje, które mogłyby wywołać odpowiednią fazę, nie pojawiają się tu co minutę. #Wrocław Inny wariant tego rozwiązania można zobaczyć we Wrocławiu: przejazd po łuku łączy ścieżki rowerowe w szerokich pasach dzielących. Na filmie opowiada o tym Radek Lesisz z Wrocławskiej Inicjatywy Rowerowej:
#A w Warszawie? Gdzie w Warszawie mogłyby powstać skośne przejazdy rowerowe, zakładając oczywiście, że nie oprotestowałoby tego Biuro Ochrony Nabiału [*] m.st. Warszawy? Na przykład na skrzyżowaniu Jagiellońska / Ratuszowa, gdzie wielu rowerzystów potrzebuje się przedostać na ukos skrzyżowania, w szczególności między al. Łukasiewicza w parku Praskim a drogą dla rowerów po wschodniej stronie ul. Jagiellońskiej. Podobnie jak w przykładzie z Amsterdamu, ruch rowerowy mógłby odbywać się "w cieniu" skręcających tramwajów.
Podpis:
(jeśli nie masz własnego loginu, podpisz się trzema krzyżykami +++)
Diagnostyka: