Komisja Infrastruktury o zmianach na Targowej
Targowa 2.0 – przejezdna, ale nie tylko dla samochodów. Rys. Małgorzata Dembowska.
Komisja Infrastruktury o zmianach na Targowej
Dzisiaj – 6 lutego 2014 r. – Komisja Infrastruktury Dzielnicy Praga Północ rozmawiała o społecznym projekcie zmian w organizacji ruchu po otwarciu centralnego odcinka drugiej linii metra, polegających na:
– zwężeniu odcinka ulicy Targowej od Kłopotowskiego do Kijowskiej (przeniesieniu parkowania z chodników na jezdnię),
– wyłączeniu z ruchu odcinka ulicy Ząbkowskiej między Brzeską a Targową,
– wyznaczeniu naziemnych przejść dla pieszych na skrzyżowaniu Okrzei z Targową.
Przed Komisją odbyła się wizja lokalna – spacer Ząbkowską i Targową z prezentacją problemów w terenie.
Pełny porządek obrad:
bip.warszawa.pl/NR/rdonlyres/000ef066/bkurgrnaobrfpbmuechnoznlovkpugfs/porządek.doc
Zdjęcia
Zbiórka przed Koneserem.
Ząbkowska obecnie nie jest przyjazna ani dla pieszych ani dla rowerzystów.
Jest to jednak ulica z potencjałem.
Podczas wizji lokalnej ujawnili się także przeciwnicy zmian. Np. Zakład Sieci Kanalizacyjnej S2 uważa, że podziemiem bezpieczniej
.
Mieszkańcy przekonują radnych, że Targowa nie powinna być tranzytowym ściekiem komunikacyjnym.
Konrad Marczyński prosi o przyjęcie stanowiska popierającego społeczny projekt zmian.
Stanowisko przyjęte
Komisja Infrastruktury Rady Dzielnicy Praga Północ m. st. Warszawy przyjęła stanowisko popierające zwężenie Targowej, zamknięcie Ząbkowskiej i wyznaczenie naziemnych przejść dla pieszych 9 głosami za
przy jednym głosie przeciw
i 3 wstrzymujących się. Jedyny radny, który głosował przeciw, nie brał udziału w wizji lokalnej.
Chwilę później analogiczne stanowisko przyjęła Komisja Polityki Społecznej, Bezpieczeństwa, Prawa i Samorządu.