Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-280 | 281-300 | 301-320 | 321-340 | 341-360 | 361-380 | 381-400 | 401-420 | 421-427

2022.11.30: Uwagi do projektu stref ruchu uspokojonego

1. Stowarzyszenie Zielone Mazowsze popiera wprowadzenie stref ruchu uspokojonego, gdyż te zmiany w organizacji ruchu prowadzą do poprawy bezpieczeństwa na drogach. Zauważamy jednak, że 65% jest dość niskim wskaźnikiem udziału dróg w... »

2022.11.29: Uchwała BKDS ds. transportu w sprawie projektu stref ruchu uspokojonego

Na podstawie regulaminu działania Branżowej Komisji Dialogu Społecznego ds. transportu z dnia 22.06.2022 r. oraz Programu współpracy m.st. Warszawy w 2022 roku z organizacjami pozarządowymi Komisja uchwala następujące STANOWISKO: I... »

2022.11.28: Bezpieczeństwo i wygoda utopione w zatoce

Przy ul. Kasprowicza kumuluje się kilka zagrożeń ruchu pieszego i rowerowego. Części z nich dotyczył artykuł sprzed 3 tygodni . Teraz omówimy kolejne. Łączy je to, że ZDM – choć kierowany przez tzw. pełnomocnika – rowerowego... »

2022.11.07: Bezpieczeństwo ucięte na ostro

Jadąc rowerem czy idąc pieszo po Warszawie łatwo (dosłownie i w przenośni) naciąć się na ostre krawędzie wygrodzeń. Nie ustalono bowiem jednolitego bezpiecznego wzorca dla tego (jakże szczodrze aplikowanego) składnika naszych ulic. Mimo że... »

2022.08.23: Cóż tam, panie, w rozporządzeniach?

19 lat temu przyjęta została "czerwona książeczka", czyli rozporządzenie Ministra Infrastruktury ws. warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych. Od początku podkreślaliśmy potrzebę skorygowania błędów w rozporządzeniu... »

2022.06.22: Pełnomocnika skrajnia nie tyka

Warszawskie standardy projektowe i wykonawcze dla systemu rowerowego teoretycznie obowiązują od 13 lat . W praktyce urząd miasta wciąż nie zdołał ich przyswoić i wdrożyć. Co gorsza powołany do nadzoru nad całokształtem transportu... »

2021.10.21: Kto się wyłoży, by posiedzieć mógł ktoś?

Warszawskie standardy dla systemu rowerowego klasyfikują drogi rowerowe ze względu na spełnianą funkcję. Do obsługi ruchu międzydzielnicowego i ważniejszych powiązań w skali miasta przewidują drogi główne o wyższych parametrach, w tym... »

2020.11.22: Nie ma chętnego, by zmienić Przybyszewskiego

Niedawno minął rok od naszego wniosku do ZDM o naprawę ul. Przybyszewskiego . Zamiast zająć się sprawą aktywnie, przekazano ją do Biura Polityki Mobilności i Transportu i na tym się zakończyła. Poniżej przytaczamy pełną treść pisma, w... »

2020.11.18: Przekształcenie dróg wojewódzkich w powiatowe szansą na bezpieczne ulice

1 stycznia 2020 roku nastąpiła istotna zmiana w kwestii warszawskich ulic, ale mimo swojej doniosłości długo pozostała niezauważona (uchwała sejmiku nr 162/19). Większość dróg o kategorii wojewódzkiej przecinających stolicę stało się... »

2020.11.11: Kto wciska ciemnemu ludowi jasne ubrania?

Gdy jesień skraca dzień, zsyła mgły, deszcze i słoty, a przyroda zamiera, polska szkoła BRD budzi się do aktywności. W promocyjnej ofercie zsyła na pieszych mnóstwo darmowych dobrych rad. Wdziewaj żółte płaszcze! Lub przynajmniej kamizelki... »

2020.11.02: Co wynika z uników Pełnomocnika?

Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej prowadzi bardzo aktywne życie internetowe. Jego profil na FB sprawia wrażenie otwartości i gotowości do dyskusji. Gdzie ta gotowość ma granice? Wystarczy zadać niewygodne... »

2020.09.11: Na Sokratesa bez zmian

Byliśmy na prezentacji nowej, poprawionej wersji projektu ul. Sokratesa. Abstrahując od naszej oceny samego projektu, widać było jak na dłoni, że w Urzędzie m.st. Warszawy brakuje szefa. Na spotkanie z mieszkańcami projekt przyniósł... »

2020.07.18: Kolejna dekada starań o poprawę bezpieczeństwa na Obozowej

Ulica Obozowa od kilku dekad należy do najbardziej niebezpiecznych i nieprzyjaznych dla pieszych ulic w Warszawie. Z tramwajów ludzie wysiadają wprost na szerokie na 5 metrów jezdnie. Kierowcy samochodów masowo przekraczają dozwoloną... »

2020.06.02: Strefa zamieszkana i cała w szykanach

Strefy zamieszkania spotyka się w Warszawie najczęściej na podwórkach... ...i ulicach osiedlowych, a bardzo rzadko na drogach publicznych. Mimo że tam są jeszcze bardziej pożądane jako skuteczny środek poprawy bezpieczeństwa i porządku... »

2020.04.27: Wniosek do władz miast o zapewnienie warunków do bezpiecznego ruchu pieszych

Pandemia wymusiła wprowadzenie wielu nowych przepisów, głównie zakazów. Ich autorzy działają zapewne w dobrej wierze, ale niektóre z nich są w polskiej rzeczywistości absurdalne. Do takich należy nakaz zachowywania 2 metrów dystansu... »

2020.03.31: 3 lata po śmiertelnym wypadku przy Stawach Kellera – ktoś czeka na następne?

Dziś mija trzecia rocznica śmierci nastoletniej rolkarki przy Stawach Kellera . Zmiany, które zaszły na miejscu wypadku, nie tylko nie poprawiają bezpieczeństwa, ale nasuwają przypuszczenie, że komuś wręcz zależy na następnych ofiarach i... »

2020.03.09: Jak plan miejscowy wypadł z przebudowy

Prowadzona od września przebudowa alei Zjednoczenia zmienia tę ulicę drastycznie i niezgodnie z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Zawiadamiamy o tym Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego. W poprzednim... »

2020.03.03: Aleja Zjednoczenia rowerów z pieszymi

Zarząd Dróg Miejskich od roku prowadzi kampanię Rower to pojazd próbując zniechęcić cyklistów do jazdy po chodniku. Jednocześnie kolejne ciągi rowerowe integruje z... chodnikami, wkładając kij w szprychy własnej kampanii i jej celów. Obok... »

2020.02.21: Uwagi Federacji Piesza Polska do zmiany Prawa o ruchu drogowym

w sprawie rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz ustawy o kierujących pojazdami z dnia 30 stycznia 2020 r. Federacja Piesza Polska jako związek stowarzyszeń skupiający organizacje społeczne z całego... »

2020.02.19: Pierwszeństwo pieszych pierwszorzędną sprawą

Do 21 lutego 2020 r. można składać uwagi do kluczowej zmiany w przepisach dotyczącej pierwszeństwa pieszych na pasach, o zasadniczym znaczeniu z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Jest to okazja do naprawy paru innych... »

Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-280 | 281-300 | 301-320 | 321-340 | 341-360 | 361-380 | 381-400 | 401-420 | 421-427 | Dodaj nowy