Artykuły: 1-20
| 21-40
| 41-60
| 61-80
| 81-100
| 101-120
| 121-140
| 141-160
| 161-180
| 181-200
| 201-220
| 221-240
| 241-260
| 261-280
| 281-300
| 301-320
| 321-340
| 341-360
| 361-380
| 381-400
| 401-420
| 421-427
1. Stowarzyszenie Zielone Mazowsze popiera wprowadzenie stref ruchu uspokojonego, gdyż te zmiany w organizacji ruchu prowadzą do poprawy bezpieczeństwa na drogach. Zauważamy jednak, że 65% jest dość niskim wskaźnikiem udziału dróg w... »
Na podstawie regulaminu działania Branżowej Komisji Dialogu Społecznego ds. transportu z dnia 22.06.2022 r. oraz Programu współpracy m.st. Warszawy w 2022 roku z organizacjami pozarządowymi Komisja uchwala następujące STANOWISKO: I... »
Przy ul. Kasprowicza kumuluje się kilka zagrożeń ruchu pieszego i rowerowego. Części z nich dotyczył artykuł sprzed 3 tygodni . Teraz omówimy kolejne. Łączy je to, że ZDM – choć kierowany przez tzw. pełnomocnika – rowerowego... »
Jadąc rowerem czy idąc pieszo po Warszawie łatwo (dosłownie i w przenośni) naciąć się na ostre krawędzie wygrodzeń. Nie ustalono bowiem jednolitego bezpiecznego wzorca dla tego (jakże szczodrze aplikowanego) składnika naszych ulic. Mimo że... »
19 lat temu przyjęta została "czerwona książeczka", czyli rozporządzenie Ministra Infrastruktury ws. warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych. Od początku podkreślaliśmy potrzebę skorygowania błędów w rozporządzeniu... »
Warszawskie standardy projektowe i wykonawcze dla systemu rowerowego teoretycznie obowiązują od 13 lat . W praktyce urząd miasta wciąż nie zdołał ich przyswoić i wdrożyć. Co gorsza powołany do nadzoru nad całokształtem transportu... »
Warszawskie standardy dla systemu rowerowego klasyfikują drogi rowerowe ze względu na spełnianą funkcję. Do obsługi ruchu międzydzielnicowego i ważniejszych powiązań w skali miasta przewidują drogi główne o wyższych parametrach, w tym... »
Niedawno minął rok od naszego wniosku do ZDM o naprawę ul. Przybyszewskiego . Zamiast zająć się sprawą aktywnie, przekazano ją do Biura Polityki Mobilności i Transportu i na tym się zakończyła. Poniżej przytaczamy pełną treść pisma, w... »
1 stycznia 2020 roku nastąpiła istotna zmiana w kwestii warszawskich ulic, ale mimo swojej doniosłości długo pozostała niezauważona (uchwała sejmiku nr 162/19). Większość dróg o kategorii wojewódzkiej przecinających stolicę stało się... »
Gdy jesień skraca dzień, zsyła mgły, deszcze i słoty, a przyroda zamiera, polska szkoła BRD budzi się do aktywności. W promocyjnej ofercie zsyła na pieszych mnóstwo darmowych dobrych rad. Wdziewaj żółte płaszcze! Lub przynajmniej kamizelki... »
Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej prowadzi bardzo aktywne życie internetowe. Jego profil na FB sprawia wrażenie otwartości i gotowości do dyskusji. Gdzie ta gotowość ma granice? Wystarczy zadać niewygodne... »
Byliśmy na prezentacji nowej, poprawionej wersji projektu ul. Sokratesa. Abstrahując od naszej oceny samego projektu, widać było jak na dłoni, że w Urzędzie m.st. Warszawy brakuje szefa. Na spotkanie z mieszkańcami projekt przyniósł... »
Ulica Obozowa od kilku dekad należy do najbardziej niebezpiecznych i nieprzyjaznych dla pieszych ulic w Warszawie. Z tramwajów ludzie wysiadają wprost na szerokie na 5 metrów jezdnie. Kierowcy samochodów masowo przekraczają dozwoloną... »
Strefy zamieszkania spotyka się w Warszawie najczęściej na podwórkach... ...i ulicach osiedlowych, a bardzo rzadko na drogach publicznych. Mimo że tam są jeszcze bardziej pożądane jako skuteczny środek poprawy bezpieczeństwa i porządku... »
Pandemia wymusiła wprowadzenie wielu nowych przepisów, głównie zakazów. Ich autorzy działają zapewne w dobrej wierze, ale niektóre z nich są w polskiej rzeczywistości absurdalne. Do takich należy nakaz zachowywania 2 metrów dystansu... »
Dziś mija trzecia rocznica śmierci nastoletniej rolkarki przy Stawach Kellera . Zmiany, które zaszły na miejscu wypadku, nie tylko nie poprawiają bezpieczeństwa, ale nasuwają przypuszczenie, że komuś wręcz zależy na następnych ofiarach i... »
Prowadzona od września przebudowa alei Zjednoczenia zmienia tę ulicę drastycznie i niezgodnie z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Zawiadamiamy o tym Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego. W poprzednim... »
Zarząd Dróg Miejskich od roku prowadzi kampanię Rower to pojazd próbując zniechęcić cyklistów do jazdy po chodniku. Jednocześnie kolejne ciągi rowerowe integruje z... chodnikami, wkładając kij w szprychy własnej kampanii i jej celów. Obok... »
w sprawie rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz ustawy o kierujących pojazdami z dnia 30 stycznia 2020 r. Federacja Piesza Polska jako związek stowarzyszeń skupiający organizacje społeczne z całego... »
Do 21 lutego 2020 r. można składać uwagi do kluczowej zmiany w przepisach dotyczącej pierwszeństwa pieszych na pasach, o zasadniczym znaczeniu z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Jest to okazja do naprawy paru innych... »
Artykuły: 1-20
| 21-40
| 41-60
| 61-80
| 81-100
| 101-120
| 121-140
| 141-160
| 161-180
| 181-200
| 201-220
| 221-240
| 241-260
| 261-280
| 281-300
| 301-320
| 321-340
| 341-360
| 361-380
| 381-400
| 401-420
| 421-427
| Dodaj nowy