Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-91

2019.03.28: Uwagi do projektów terenu nad stacjami metra przy Sochaczewskiej i Lazurowej

Do Biura Polityki Mobilności i Transportu. Nawiązując do projektu koncepcji zagospodarowania terenu dla węzła przesiadkowego przy stacji metra przy ul. Sochaczewskiej i Lazurowej, przesyłam uwagi i wnioski: Audyt projektów utrudnia brak... »

2016.04.18: List otwarty w sprawie lokalizacji stacji metra przy bemowskim ratuszu

Do: Pani Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m. st. Warszawy Pan Jacek Wojciechowicz, Zastępca Prezydenta m. st. Warszawy Pan Jarosław Jóźwiak, Zastępca Prezydenta m. st. Warszawy Pan Jerzy Lejk, Prezes Zarządu Metro Warszawskie Sp. z o.o... »

2015.12.09: Czas pomyśleć, co z Górczewską nad metrem

Do Dyrektora Biura Drogownictwa i Komunikacji. Do wiadomości Biura Architektury i Planowania Przestrzennego. Wkrótce rozpocznie się budowa zachodniego odcinka linii metra pod ul. Górczewską. Okazja ta powinna zostać wykorzystana do... »

2015.10.23: Park and Ride na chodniku

My naprawdę mamy państwo z dykty. Albo raczej z blachy samochodowej. A już na pewno usankcjonowanej przez państwo (miasto) pogardy dla pieszych zmuszonych do lawirowania na chodnikach wśród zaparkowanych gdzie popadnie samochodów. Poczucie... »

2014.07.28: Planowanie na kolanie

Dobiega końca przebudowa ul. Żeromskiego, Kasprowicza i Sacharowa wokół tzw. Serka na Bielanach. Wydawałoby się, że to ostatni akord przed wystawieniem tego terenu na sprzedaż. Tymczasem 3 lipca Rada Warszawy przegłosowała uchwałę1 w... »

2014.07.24: ZTM przychylny wobec wniosków KDS do II linii metra

Odpowiedź ZTM na wnioski Komisji Dialogu Społecznego w sprawie zagospodarowania przestrzeni nad stacjami II linii metra (3+3) wskazuje na to, że spora część zgłoszonych postulatów zostanie uwzględniona. Poniżej przytoczono odpowiedź ZTM w... »

2014.03.20: Rzecznik Praw Obywatelskich pyta o Rondo Daszyńskiego

Obojętność wojewody Jacka Kozłowskiego na urągające cywilizowanym standardom traktowanie pieszych wokół Ronda Daszyńskiego zmusiła nas do skierowania prośby o interwencję do Rzecznika Praw Obywatelskich, którego pismo publikujemy poniżej... »

2014.01.16: Autobusy na Białostocką?

Zbliżające się oddanie centralnego odcinka drugiej linii metra może zaowocować zmianami na Pradze. Może, ale nie musi. Znaczne fragmenty dzielnicy położone w sąsiedztwie budowanej linii metra mają już plany zagospodarowania przestrzennego... »

2013.09.02: Wojewoda lekceważy pieszych

O pogardzie dla pieszych wokół Ronda Daszyńskiego pisaliśmy już parokrotnie . Problem nagłośniły również Życie Warszawy i Gazeta Stołeczna, a w efekcie naszego pierwszego materiału sprawę podjął Telewizyjny Kurier Warszawski –... »

2013.05.24: Metro Warszawskie kwestionuje nasze porównanie kosztów budowy metra

Rzecznik Metra Warszawskiego zareagował na nasz artykuł Warszawskie metro niemal najdroższe w Europie . W materiale zamieszczonym na stronie internetowej Metra zarzuca nam kilka nieścisłości. Po pierwsze rzecznik stwierdza jakoby... »

2013.05.14: 5 mld zł może zaoszczędzić Warszawa na metrze

Postanowiliśmy oszacować dokładniej, ile miasto mogłoby zaoszczędzić, gdyby zdecydowało się dokończyć II linię metra zgodnie z propozycjami Zielonego Mazowsza. Zaczniemy od ustalenia cen jednostkowych. Według Studium Wykonalności budowy... »

2013.04.27: Ratusz o metrze - 4 błędy w 2 minuty

Jest wreszcie oficjalna wypowiedź władz Warszawy po fiasku decyzji środowiskowej dla przedłużenia II linii metra . W wywiadzie dla Newserii, choć trwa tylko niecałe 2 minuty, wiceprezydentowi Warszawy Michałowi Olszewskiemu udało się... »

2013.04.11: Ile planów zagospodarowania naruszył projekt metra?

Jedną z przyczyn, dla których Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska uchylił decyzję środowiskową dla dokończenia II linii metra w Warszawie , była niezgodność z planem zagospodarowania przestrzennego obszaru Mory. Inwestycja jest jednak... »

2013.04.08: Zielone Mazowsze odpowiada burmistrzowi Bemowa ws. II linii metra

Panie Burmistrzu, przedstawione w Pana liście otwartym zarzuty są nietrafione. Zielone Mazowsze jest za rozwojem transportu publicznego i zwiększaniem jego roli, w tym także za rozwojem sieci metra. Ale w sposób uzasadniony ekonomicznie... »

2013.04.07: Warszawskie metro niemal najdroższe w Europie

Budowa II linii metra w Warszawie jest jedną z najdroższych w przeliczeniu na kilometr długości tego typu inwestycji w Europie ostatnich kilkunastu lat! Porównaliśmy 20 inwestycji w sieć metra z całej Unii. Droższa okazała się tylko jedna... »

2013.04.03: Decyzja środowiskowa dla kontynuacji II linii metra uchylona

W warszawskiej prasie pojawiły się artykuły, podające jakoby odwołanie Zielonego Mazowsza spowodowało uchylenie decyzji środowiskowej dla kontynuacji II linii warszawskiego metra na Wolę, Bemowo i Targówek. Zwracamy uwagę, że: 1. Generalny... »

2013.01.27: II linię metra można zbudować taniej i lepiej

Uzasadnienie odwołania z dnia 14.01.2013 od decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie z dnia 14.12.2012 nr WOOŚ-II-4210.3.2012.TR o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. Budowa II linii metra od szlaku... »

2012.06.12: Gdzie wiedeńczyk rowerem nie wjedzie?

Zaczynamy od razu z grubej rury. Wąska jezdnia, wąski pas autobusowy i dopuszczony ruch nie tylko rowerów... ...ale także np. bryczek konnych. Czyżby wiedeńczycy nie wiedzieli jak bardzo taka organizacja ruchu paraliżuje transport w... »

2012.05.28: Towarowa zamknięta, problem pieszych wciąż otwarty

W niedzielę doszło do zapadnięcia się zachodniej jezdni ulicy Towarowej, co wymusiło jej zamknięcie dla samochodów. Wyrwa w jezdni powstała dokładnie tam, gdzie poskąpiono jej pieszym . Można rzec, że ulica zaczęła zapadać się pod ziemię... »

2012.05.20: Dezinformacja koordynowana

W materiale o pogardzie okazywanej pieszym przez miejskich decydentów zwróciliśmy uwagę na sprzeczność realnej organizacji ruchu na Rondzie Daszyńskiego z teorią zawartą w broszurce Budowa II linii metra Jak poruszać się po centrum... »

Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-91 | Dodaj nowy