Artykuły: 1-20
| 21-40
| 41-60
| 61-80
| 81-100
| 101-120
| 121-140
| 141-160
| 161-180
| 181-200
| 201-220
| 221-240
| 241-260
| 261-280
| 281-300
| 301-320
| 321-340
| 341-360
| 361-380
| 381-394
Obecnie drogi wokół wielu szkół i przedszkoli zajmują samochody. Dzieci są przez to narażone na wdychanie zanieczyszczeń powietrza i hałas. Zmniejsza się też ich bezpieczeństwo i samodzielność. Tymczasem od dawna dysponujemy rozwiązaniem... »
Przy ul. Kasprowicza kumuluje się kilka zagrożeń ruchu pieszego i rowerowego. Części z nich dotyczył artykuł sprzed 3 tygodni . Teraz omówimy kolejne. Łączy je to, że ZDM – choć kierowany przez tzw. pełnomocnika – rowerowego... »
Przy okazji konferencji klimatycznej COP27 powstają różne koalicje, pisma, apele i dokumenty. Nam najbliżej do powstałego tej jesieni dużego i mającego poparcie na wielu kontynentach Partnerstwa na rzecz Aktywnych Podróży i Zdrowia... »
Jadąc rowerem czy idąc pieszo po Warszawie łatwo (dosłownie i w przenośni) naciąć się na ostre krawędzie wygrodzeń. Nie ustalono bowiem jednolitego bezpiecznego wzorca dla tego (jakże szczodrze aplikowanego) składnika naszych ulic. Mimo że... »
Do 6 listopada można składać uwagi do projektu warszawskiego programu "Poprawa jakości ważnych przestrzeni publicznych". Poniżej przedstawiamy te, które sami zgłosiliśmy. 1. W programie słabo widoczny jest temat wody w przestrzeniach... »
Na stronie “Rowerowa Warszawa” pojawił się zatwierdzony projekt wytyczenia przejazdów na skrzyżowaniu al. Wilanowskiej z Doliną Służewiecką/al. Sikorskiego. Projekt na pewno potrzebny, gdyż likwiduje problem, który... »
Na początku roku wytykaliśmy błędy w organizacji ruchu wdrożonej na Grójeckiej w ramach rozszerzania strefy płatnego parkowania . Miło nam donieść, że przynajmniej jeden z nich został już naprawiony. Nielegalnie wąski chodnik przy... »
Warszawskie standardy projektowe i wykonawcze dla systemu rowerowego teoretycznie obowiązują od 13 lat . W praktyce urząd miasta wciąż nie zdołał ich przyswoić i wdrożyć. Co gorsza powołany do nadzoru nad całokształtem transportu... »
Dekadę temu Warszawa była innym miastem. Infrastruktura rowerowa była dopiero w powijakach. Nie było dróg dla rowerów w tak oczywistych lokalizacjach jak Świętokrzyska, Jana Pawła II, Jagiellońska, al. Komisji Edukacji Narodowej, Puławska... »
Urząd miasta i podległe mu jednostki specjalizują się od niemal dziesięciu lat w sabotowaniu zmian na Grójeckiej, nie pozwalając nie tylko na realizację ulicy w wersji 2.0, ale nawet 1.1 . Czasem jednak zacięcie w konserwacji... »
Warszawskie standardy dla systemu rowerowego klasyfikują drogi rowerowe ze względu na spełnianą funkcję. Do obsługi ruchu międzydzielnicowego i ważniejszych powiązań w skali miasta przewidują drogi główne o wyższych parametrach, w tym... »
1604 - Boisko Warszawa Centralna. Otwarcie dla mieszkańców Warszawy nieczynnego boiska przy dawnym liceum im. Hoffmanowej przy ul. Emilii Plater 29 Projekt zakłada otwarcie wyłączonego z użytku boiska przy ul. E. Plater 29, tak by powstało... »
Zmodernizowany odcinek al. Jana Pawła II między rondem Czterdziestolatka a rondem ONZ został już oddany do użytku. Nie da się ukryć, że jest to znacząca zmiana na plus. Jednak szansa, jaką stwarzała przebudowa, nie została w pełni... »
Gdy jesień skraca dzień, zsyła mgły, deszcze i słoty, a przyroda zamiera, polska szkoła BRD budzi się do aktywności. W promocyjnej ofercie zsyła na pieszych mnóstwo darmowych dobrych rad. Wdziewaj żółte płaszcze! Lub przynajmniej kamizelki... »
Przez sześć lat, jakie minęły od szkodliwego i bezprawnego przemeblowania ciągów pieszych wzdłuż ulicy Dewajtis, dzień w dzień dało się zaobserwować ich dysfunkcjonalność. Nowy chodnik okazał się niewystarczający, a likwidacja drugiej... »
Niedługo minie rok odkąd prezydent Warszawy ogłosił plany odnośnie "Nowego Centrum Warszawy", a dyrektor biura mobilności - wytyczenie dwóch nowych przejść dla pieszych przez Kruczą, wpisujących się w "Uśmiech Warszawy". Działania te miały... »
Przebudowę alei Jana Pawła II i ronda Czterdziestolatka można uznać za najważniejszą inwestycję drogową w centrum stolicy w 2020 roku. Władze Warszawy postanowiły dodatkowo informować o zmianach i przebiegu prac. W przetargu dodatkowe... »
Byliśmy na prezentacji nowej, poprawionej wersji projektu ul. Sokratesa. Abstrahując od naszej oceny samego projektu, widać było jak na dłoni, że w Urzędzie m.st. Warszawy brakuje szefa. Na spotkanie z mieszkańcami projekt przyniósł... »
Pod koniec kwietnia Federacja Piesza Polska wystosowała wniosek do władz wszystkich dużych miast w kraju. . Zawierał on prośbę o wskazanie miejsc, gdzie miasta zamierzają: - zezwolić pieszym poruszać się po jezdni, - wprowadzić taką... »
Jest to trzeci artykuł z cyklu. W pierwszym opisałem wymiary ludzkiego ciała, które wyznaczają podstawową miarę do wyznaczania szerokości chodników . W drugim opisałem historię badań nad chodnikami, która doprowadziła do przyjęcia w Polsce... »
Artykuły: 1-20
| 21-40
| 41-60
| 61-80
| 81-100
| 101-120
| 121-140
| 141-160
| 161-180
| 181-200
| 201-220
| 221-240
| 241-260
| 261-280
| 281-300
| 301-320
| 321-340
| 341-360
| 361-380
| 381-394
| Dodaj nowy