Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-280 | 281-300 | 301-320 | 321-340 | 341-360 | 361-380 | 381-387

2022.06.22: Pełnomocnika skrajnia nie tyka

Warszawskie standardy projektowe i wykonawcze dla systemu rowerowego teoretycznie obowiązują od 13 lat . W praktyce urząd miasta wciąż nie zdołał ich przyswoić i wdrożyć. Co gorsza powołany do nadzoru nad całokształtem transportu... »

2022.04.27: Dekada Dmowskiego

Dekadę temu Warszawa była innym miastem. Infrastruktura rowerowa była dopiero w powijakach. Nie było dróg dla rowerów w tak oczywistych lokalizacjach jak Świętokrzyska, Jana Pawła II, Jagiellońska, al. Komisji Edukacji Narodowej, Puławska... »

2022.01.11: PerSPPektywiczNe myślenie ZDM

Urząd miasta i podległe mu jednostki specjalizują się od niemal dziesięciu lat w sabotowaniu zmian na Grójeckiej, nie pozwalając nie tylko na realizację ulicy w wersji 2.0, ale nawet 1.1 . Czasem jednak zacięcie w konserwacji... »

2021.10.21: Kto się wyłoży, by posiedzieć mógł ktoś?

Warszawskie standardy dla systemu rowerowego klasyfikują drogi rowerowe ze względu na spełnianą funkcję. Do obsługi ruchu międzydzielnicowego i ważniejszych powiązań w skali miasta przewidują drogi główne o wyższych parametrach, w tym... »

2021.06.15: Projekty do budżetu obywatelskiego na rok 2022 - Śródmieście

1604 - Boisko Warszawa Centralna. Otwarcie dla mieszkańców Warszawy nieczynnego boiska przy dawnym liceum im. Hoffmanowej przy ul. Emilii Plater 29 Projekt zakłada otwarcie wyłączonego z użytku boiska przy ul. E. Plater 29, tak by powstało... »

2021.01.08: Jest postęp, ale na drodze do złota stoi Złota

Zmodernizowany odcinek al. Jana Pawła II między rondem Czterdziestolatka a rondem ONZ został już oddany do użytku. Nie da się ukryć, że jest to znacząca zmiana na plus. Jednak szansa, jaką stwarzała przebudowa, nie została w pełni... »

2020.11.11: Kto wciska ciemnemu ludowi jasne ubrania?

Gdy jesień skraca dzień, zsyła mgły, deszcze i słoty, a przyroda zamiera, polska szkoła BRD budzi się do aktywności. W promocyjnej ofercie zsyła na pieszych mnóstwo darmowych dobrych rad. Wdziewaj żółte płaszcze! Lub przynajmniej kamizelki... »

2020.11.06: Co się skrywa za nowymi tablicami na ul. Dewajtis?

Przez sześć lat, jakie minęły od szkodliwego i bezprawnego przemeblowania ciągów pieszych wzdłuż ulicy Dewajtis, dzień w dzień dało się zaobserwować ich dysfunkcjonalność. Nowy chodnik okazał się niewystarczający, a likwidacja drugiej... »

2020.11.03: Czas mija, a (powodów do) uśmiechu niewiele

Niedługo minie rok odkąd prezydent Warszawy ogłosił plany odnośnie "Nowego Centrum Warszawy", a dyrektor biura mobilności - wytyczenie dwóch nowych przejść dla pieszych przez Kruczą, wpisujących się w "Uśmiech Warszawy". Działania te miały... »

2020.10.05: Pierwsza rewolucja na Rondzie Czterdziestolatka i w alei Jana Pawła II

Przebudowę alei Jana Pawła II i ronda Czterdziestolatka można uznać za najważniejszą inwestycję drogową w centrum stolicy w 2020 roku. Władze Warszawy postanowiły dodatkowo informować o zmianach i przebiegu prac. W przetargu dodatkowe... »

2020.09.11: Na Sokratesa bez zmian

Byliśmy na prezentacji nowej, poprawionej wersji projektu ul. Sokratesa. Abstrahując od naszej oceny samego projektu, widać było jak na dłoni, że w Urzędzie m.st. Warszawy brakuje szefa. Na spotkanie z mieszkańcami projekt przyniósł... »

2020.07.24: Polskie miasta ignorują pieszych w czasie pandemii

Pod koniec kwietnia Federacja Piesza Polska wystosowała wniosek do władz wszystkich dużych miast w kraju. . Zawierał on prośbę o wskazanie miejsc, gdzie miasta zamierzają: - zezwolić pieszym poruszać się po jezdni, - wprowadzić taką... »

2020.07.22: Dlaczego chodniki powinny być szersze? Część 3. Współczesne regulacje

Jest to trzeci artykuł z cyklu. W pierwszym opisałem wymiary ludzkiego ciała, które wyznaczają podstawową miarę do wyznaczania szerokości chodników . W drugim opisałem historię badań nad chodnikami, która doprowadziła do przyjęcia w Polsce... »

2020.07.18: Kolejna dekada starań o poprawę bezpieczeństwa na Obozowej

Ulica Obozowa od kilku dekad należy do najbardziej niebezpiecznych i nieprzyjaznych dla pieszych ulic w Warszawie. Z tramwajów ludzie wysiadają wprost na szerokie na 5 metrów jezdnie. Kierowcy samochodów masowo przekraczają dozwoloną... »

2020.07.03: Uwagi do trzeciej wersji projektu modernizacji placu Na Rozdrożu

Do Biura Polityki Mobilności i Transportu Urzędu m.st. Warszawy. Nawiązując do projektu przebudowy placu Na Rozdrożu, przesyłam następujące uwagi i wnioski. Projekt, dzięki likwidacji zbędnych przejść podziemnych, rozwiązuje szereg... »

2020.06.19: Dlaczego chodniki powinny być szersze? Część 2. Historia chodników

Jest to drugi artykuł z cyklu. W pierwszym opisałem wymiary ludzkiego ciała, które wyznaczają podstawową miarę do wyznaczania szerokości chodników . W tym odcinku wyjaśnię, jak drogowcy osobno, a urbaniści osobno doszli do tego, ilu... »

2020.06.05: Dlaczego chodniki powinny być szersze? Część 1. Wymiary ludzkiego ciała

Rozpoczynamy cykl artykułów popularnonaukowych na temat szerokości chodników. Przedstawimy w nim metody wyznaczania przestrzeni, której potrzebują piesi. Cykl będzie zawierał także intrygującą historię braku komunikacji pomiędzy drogowcami... »

2020.06.02: Strefa zamieszkana i cała w szykanach

Strefy zamieszkania spotyka się w Warszawie najczęściej na podwórkach... ...i ulicach osiedlowych, a bardzo rzadko na drogach publicznych. Mimo że tam są jeszcze bardziej pożądane jako skuteczny środek poprawy bezpieczeństwa i porządku... »

2020.05.07: Czy budowa drogi przez galerię handlową na Woli będzie skonsultowana z mieszkańcami?

Do: Krzysztof Strzałkowski Burmistrz Dzielnicy Wola m.st. Warszawy Szanowny Panie Burmistrzu, W ubiegłym tygodniu dotarła do nas wiadomość, że właściciel galerii handlowej Wola Park podpisał z Zarządem Miejskich Inwestycji Drogowych... »

2020.04.30: Mistrzowie grodzenia szkodzą od niechcenia

W niedawnym artykule pokazaliśmy, jak bielański urząd dzielnicy nie tylko nie zażegnał niebezpieczeństwa na stromym zjeździe przy Stawach Kellera , ale pogorszył jeszcze sytuację dodając kolejne zagrożenie w postaci bariery w poprzek drogi... »

Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-280 | 281-300 | 301-320 | 321-340 | 341-360 | 361-380 | 381-387 | Dodaj nowy