Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-62

2022.04.27: Dekada Dmowskiego

Dekadę temu Warszawa była innym miastem. Infrastruktura rowerowa była dopiero w powijakach. Nie było dróg dla rowerów w tak oczywistych lokalizacjach jak Świętokrzyska, Jana Pawła II, Jagiellońska, al. Komisji Edukacji Narodowej, Puławska... »

2019.03.05: Dzień jak co dzień na rondzie Dmowskiego

Pierwszy weekend marca 2019 r. był dość gorący, jeśli chodzi o atmosferę w social media. Sobotni ranek przyniósł informację, że Robert Soszyński, nowy wiceprezydent Warszawy do spraw transportu, nie chce nowych przejść naziemnych w centrum... »

2017.05.07: Katowice centralne

Swego czasu głośno było o przebudowie dworca Katowice, polegającej na wyburzeniu budynku i odbudowaniu go od podstaw. Warto zobaczyć, co się ostatnio zmieniło na samym dworcu i w jego otoczeniu w centrum Katowic. Z pewnością na... »

2017.04.21: Tramwaje zaprzyjaźnione z pieszymi – w Strasburgu

Strasburg to jeden z prekursorów francuskiego renesansu tramwajowego, obecnie zaś lider pod względem długości sieci. Tamtejsze przystanki, torowiska i tabor budzą podziw estetyką, jakością wykonania i funkcjonalnością. Starannie... »

2015.04.06: Recenzja węzła Dworzec Wileński

W sytuacji gdy pasażer nie ma możliwości bezpośredniego dojazdu transportem publicznym ze źródła do celu podróży, konieczna jest przesiadka. Warunki przesiadek, a w szczególności czas potrzebny na przejście z jednego przystanku na drugi... »

2013.12.31: Węzeł przesiadkowy z którego żal odjeżdżać

Fryburg Bryzgowijski to piękne, liczące niemal 900 lat miasto malowniczo położone na południowo-zachodnich rubieżach Niemiec, niedaleko granic z Francją i Szwajcarią. Dzięki konsekwentnej polityce w ciągu ostatnich trzech dekad liczba... »

2012.07.12: Kształtowanie przyjaznych węzłów przesiadkowych w mieście

Stowarzyszenie Zielone Mazowsze w ramach projektu VVarszawska Inicjatywa Piesza przeprowadziło badania warszawskich węzłów przesiadkowych. W wyniku tych badań zaproponowane zostały nowe rozwiązania dla poszczególnych węzłów przesiadkowych... »

2012.05.17: Japońskie kolejowe węzły przesiadkowe

Japonia to jeden z najgęściej zaludnionych krajów na świecie. Na 1 km² przypada 337 osób (dla porównania w Polsce to 122 osoby). Jednak jeśli weźmie się pod uwagę, iż 90% ludności skupia się na wąskich nizinach nadbrzeżnych i w... »

2012.05.14: Co z tą koordynacją?

W 2009 r. zaczęliśmy starać się o zmianę położenia przystanków przy placu Zawiszy na bardziej korzystną dla pasażerów . Sprawa szła opornie, zdawała się jednak posuwać do przodu (przynajmniej dopóki nie zaczęto jeszcze bardziej pogarszać... »

2012.04.26: Pieszy happening pod Rotundą

W dniu 26 kwietnia odbył się happening promujący przyjazny węzeł przesiadkowy w rejonie obecnego ronda Dmowskiego. Jednocześnie zbierane były podpisy pod petycją o utworzenie naziemnego przejścia dla pieszych. Wariant 2 - widok z lotu... »

2012.04.25: Happening na rondzie Dmowskiego

W czwartek 26 kwietnia w godz. 14:00-16:00 przy rondzie Dmowskiego (pod Rotundą) Stowarzyszenie Zielone Mazowsze organizuje happening na rzecz wyznaczenia naziemnych przejść dla pieszych na tym skrzyżowaniu. Dokumenty planistyczne... »

2012.04.16: Wiedeńska sztuka przystawania

Wiedeń może pochwalić się rozbudowaną siecią komunikacji zbiorowej. Pięć linii metra, niemal tyle samo kilometrów torów tramwajowych co Warszawa i spora sieć uzupełniającego komunikację szynową transportu autobusowego. Odpowiednie... »

2012.02.20: Schody niczyje, pasażerowie niczyi

W dyskusjach o problemach z utrzymaniem terenów kolejowych przewija się co jakiś czas stwierdzenie, że problematyczne jest ich postrzeganie jako przestrzeni niczyjej i przez to podatnej na zaniedbanie i dewastację. Schody łączące peron... »

2012.01.13: Przez Brukselę multimodalnie

Miesiąc temu mieliśmy okazję przyjrzeć się różnicom pomiędzy "stolicą" Unii a stolicą Polski . W międzyczasie pałeczka przewodnictwa UE została przekazana krajowi deklarującemu bardziej oszczędne i ekologiczne podejście, m.in. poprzez... »

2011.12.22: Po trzech miesiącach potencjalna poprawa na Zawiszy

Trzy miesiące po ostatnim piśmie otrzymanym od Inżyniera Ruchu w sprawie przystanku odgrodzonego od pasażerów na placu Zawiszy , na święta przyszła pozytywna wiadomość: być może problem uda się naprawić. Do Zarządu Dróg Miejskich. W... »

2011.10.18: Opinia do miejskiej analizy węzłów przesiadkowych

Opracowanie Analiza organizacji i funkcjonowania węzłów przesiadkowych, przygotowane przez firmę WYG International, stanowi materiał dający dobry początek do dyskusji nt. funkcjonowania komunikacji miejskiej w Warszawie. Jest to pierwsze... »

2011.09.23: Przystanek nie dla pasażerów

Aby w pełni uczestniczyć w obchodach Europejskiego Dnia bez Samochodu, miasto powinno wprowadzić trwałe udogodnienie dla niezmotoryzowanych (pieszych, pasażerów lub rowerzystów). Warszawa dotychczas tylko raz (w 2009 r. ) wzięła udział... »

2011.06.29: Węzły przesiadkowe - spotkanie dla wolontariuszy

W piątek 1 lipca o godz. 17.30 w siedzibie Zielonego Mazowsza przy ul. Nowogrodzkiej 46/6 odbędzie się spotkanie na temat badań węzłów przesiadkowych w ramach VVarszawskiej Inicjatywy Pieszej. Na spotkaniu przedstawione zostaną sposób... »

2011.03.28: Innowacyjne koncepcje transportu miejskiego na seminarium NICHES+

Od szeregu lat wzrastające natężenie ruchu drogowego prowadzi do zaburzeń w funkcjonowaniu wielu miast. Korki, hałas, smog, brak miejsc parkingowych, to zaledwie początek nieprzyjemności, które czekają kierowców i pieszych nie tylko w... »

2011.02.09: Szwedzkie przechadzki i przesiadki

Ostatni odcinek szwedzkich widokówek poświęcony będzie podróżom pieszym i szynowym, jak też sposobom na ich wygodne łączenie. Przy stacji metra wystarczy jeden pas ruchu. Dla autobusów, rzecz jasna (oznakowanie pionowe widoczne po obu... »

Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-62 | Dodaj nowy