Artykuły: 1-20
| 21-40
| 41-60
| 61-80
| 81-100
| 101-120
| 121-140
| 141-160
| 161-180
| 181-200
| 201-220
| 221-225
Współczynnik kontraruchu rowerowego na warszawskich ulicach jednokierunkowych osiągnął poziom 50%. Na co drugim kilometrze ulicy jednokierunkowej można już jechać rowerem w obu kierunkach. Według prowadzonej ewidencji przekłada się to na... »
I oto idą, zapięci szczelnie, Patrzą na prawo, patrzą na lewo. A patrząc - widzą wszystko oddzielnie Że dom... że Stasiek... że koń... że drzewo... Julian Tuwim ,,Mieszkańcy'' Nie chcemy być jak straszni mieszczanie! Spróbujmy spojrzeć na... »
Tym razem musieliśmy czekać ponad 3 lata na zmianę wskaźnika tras prowadzących do centrum. Na szczęście, jest to ponownie zmiana pozytywna. Dzięki utworzeniu przejazdu rowerowego przez Al. Jerozolimskie na wysokości ul. Poznańskiej, w... »
Od poprzedniego raportu w kwestii kontraruchu w Warszawie zmieniło się niewiele. W niektórych aspektach nie zmieniło się nic. Kontraruch wciąż wprowadzany jest głównie dzięki projektom Budżetu Obywatelskiego. Brakuje systemowego podejścia... »
Trasy rowerowe w centrum są kluczowe z kilku powodów: Centrum miasta cechuje się najwyższą gęstością zaludnienia, co znaczy że mieszka tu proporcjonalnie najwięcej potencjalnych rowerzystów. Centrum miasta cechuje się najwyższą liczbą... »
Po raz piąty prezentujemy aktualny poziom jednego ze wskaźników "rowerowego skoku cywilizacyjnego" - odsetka ulic jednokierunkowych z kontraruchem rowerowym. Wcześniejsze raporty publikowaliśmy w końcu 2015 , na początku 2016 i 2017 oraz... »
Działanie "Akcja Ewaluacja" prowadzone w ramach projektu Rowerowa Sieć Aktywności Obywatelskiej miało na celu zbadanie w jaki sposób istniejąca (stara oraz nowopowstała) infrastruktura rowerowa warunkuje zachowanie jej użytkowników i... »
Z okazji drugiej rocznicy oddania do użytku kładek rowerowych pod mostem Łazienkowskim przygotowaliśmy przegląd inwestycji powstałych w ciągu tych dwóch lat, które umożliwiają dojazd z kładek w kierunku placu na Rozdrożu i dalej do... »
W 2013 r. firma Transeko opracowała na zlecenie miasta Program rozwoju tras rowerowych Warszawy do roku 2020 (dalej Program). Zaplanowane w nim inwestycje podzielono na 3 etapy, z którym pierwszy miał się zakończyć w 2016 r., a drugi w... »
Aż dwa lata czekaliśmy na zmianę wskaźnika tras prowadzących do centrum. Na szczęście jest to zmiana na plus. Pisaliśmy wtedy , że do powstania kolejnej spójnej trasy brakuje tylko krótkiego kontraruchu na odcinku ulicy Nowogrodzkiej... »
Od 2014 r. na głównych trasach rowerowych przez centrum przybyło 1750 m dróg i pasów ruchu dla rowerów, 7% brakujących odcinków. Do końca kadencji ma szansę powstać jeszcze co najwyżej 200 m. Jeśli zostanie zachowane obecne tempo, to do... »
Wśród zarzutów stawianych rowerzystom nic nie przebije przejeżdżania w poprzek jezdni po przejściu dla pieszych. Słychać go nieustannie na ulicy, na antenie, na wizji, na salach posiedzeń. Czy to zjawisko zasługuje na aż tak wiele uwagi... »
Po ponad roku przedstawiamy aktualny poziom jednego ze wskaźników rowerowego skoku cywilizacyjnego - odsetka ulic jednokierunkowych z kontraruchem rowerowym. Podobnie jak przed rokiem najwięcej nowych odcinków powstało dzięki projektom do... »
Ostatnio często piszemy o błędach budżetu partycypacyjnego w Warszawie. Występują one na prawie każdym etapie - założeń, zgłaszania wniosków, dyskusji, weryfikacji , realizacji , promocji i ewaluacji. Tym razem podsumujemy zaległości w... »
W maju 2015 r. szerokim echem odbił się śmiertelny wypadek na przejściu dla pieszych przez al. Reymonta , nie pierwszy i nie ostatni, którego pośrednich przyczyn można upatrywać w megalomanii władz Bielan i Warszawy i lekceważeniu strony... »
Niezależnie od Urzędu Miasta monitorujemy postępy w rozwoju infrastruktury rowerowej w Warszawie za pomocą zestawu wskaźników oceniających sieć tras rowerowych pod kątem najważniejszych potrzeb i problemów. Jednym z nich jest przejezdność... »
Kliknij tu i miłej zabawy! Od połowy 2014 roku ZDM instaluje automatyczne liczniki rowerów – pętle indukcyjne umieszczone w asfalcie. Co prawda niezbyt chętnie dzieli się danymi, ale przy odrobinie cierpliwości można je wydobyć... »
Na nasz raport z realizacji I etapu Programu Rozwoju Tras Rowerowych Warszawy do roku 2020 zareagował Pełnomocnik Prezydenta ds. komunikacji rowerowej. W dość emocjonalnym wpisie na popularnym portalu społecznościowym zarzucił analizie... »
Z zaplanowanych w 2013 r. tras rowerowych dla Warszawy mniej niż jedna trzecia powstała w terminie. W 2013 r. opracowany został na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego przez firmę Transeko Program Rozwoju Tras Rowerowych Warszawy do roku... »
Zakończył się rok 2016, w którym powinny być wykonane projekty do budżetu partycypacyjnego wybrane w głosowaniu w czerwcu 2015 r. Lista zaległości obejmuje obecnie 25 odcinków dróg dla rowerów, pasy rowerowe na 35 ulicach, kontraruch na 99... »
Artykuły: 1-20
| 21-40
| 41-60
| 61-80
| 81-100
| 101-120
| 121-140
| 141-160
| 161-180
| 181-200
| 201-220
| 221-225
| Dodaj nowy