Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-225

2023.11.27: Kontraruch rowerowy na połowie ulic jednokierunkowych

Współczynnik kontraruchu rowerowego na warszawskich ulicach jednokierunkowych osiągnął poziom 50%. Na co drugim kilometrze ulicy jednokierunkowej można już jechać rowerem w obu kierunkach. Według prowadzonej ewidencji przekłada się to na... »

2023.03.02: Dość bezruchu w kontraruchu!

I oto idą, zapięci szczelnie, Patrzą na prawo, patrzą na lewo. A patrząc - widzą wszystko oddzielnie Że dom... że Stasiek... że koń... że drzewo... Julian Tuwim ,,Mieszkańcy'' Nie chcemy być jak straszni mieszczanie! Spróbujmy spojrzeć na... »

2022.07.19: Rowerowy skok cywilizacyjny - efekt ronda Dmowskiego

Tym razem musieliśmy czekać ponad 3 lata na zmianę wskaźnika tras prowadzących do centrum. Na szczęście, jest to ponownie zmiana pozytywna. Dzięki utworzeniu przejazdu rowerowego przez Al. Jerozolimskie na wysokości ul. Poznańskiej, w... »

2021.10.05: Kontraruch rowerowy w odwrocie

Od poprzedniego raportu w kwestii kontraruchu w Warszawie zmieniło się niewiele. W niektórych aspektach nie zmieniło się nic. Kontraruch wciąż wprowadzany jest głównie dzięki projektom Budżetu Obywatelskiego. Brakuje systemowego podejścia... »

2021.04.02: Rowerowy skok cywilizacyjny - główne trasy w centrum

Trasy rowerowe w centrum są kluczowe z kilku powodów: Centrum miasta cechuje się najwyższą gęstością zaludnienia, co znaczy że mieszka tu proporcjonalnie najwięcej potencjalnych rowerzystów. Centrum miasta cechuje się najwyższą liczbą... »

2020.09.03: Kontraruch na 1/3 ulic jednokierunkowych

Po raz piąty prezentujemy aktualny poziom jednego ze wskaźników "rowerowego skoku cywilizacyjnego" - odsetka ulic jednokierunkowych z kontraruchem rowerowym. Wcześniejsze raporty publikowaliśmy w końcu 2015 , na początku 2016 i 2017 oraz... »

2020.05.23: Akcja? Ewaluacja!

Działanie "Akcja Ewaluacja" prowadzone w ramach projektu Rowerowa Sieć Aktywności Obywatelskiej miało na celu zbadanie w jaki sposób istniejąca (stara oraz nowopowstała) infrastruktura rowerowa warunkuje zachowanie jej użytkowników i... »

2019.08.14: Ułatwienie dojazdu rowerem z mostu Łazienkowskiego

Z okazji drugiej rocznicy oddania do użytku kładek rowerowych pod mostem Łazienkowskim przygotowaliśmy przegląd inwestycji powstałych w ciągu tych dwóch lat, które umożliwiają dojazd z kładek w kierunku placu na Rozdrożu i dalej do... »

2019.05.20: II etap Programu Rozwoju Tras Rowerowych - 2 razy za wolno

W 2013 r. firma Transeko opracowała na zlecenie miasta Program rozwoju tras rowerowych Warszawy do roku 2020 (dalej Program). Zaplanowane w nim inwestycje podzielono na 3 etapy, z którym pierwszy miał się zakończyć w 2016 r., a drugi w... »

2019.03.07: Rowerowy skok cywilizacyjny - z Wilanowa do centrum

Aż dwa lata czekaliśmy na zmianę wskaźnika tras prowadzących do centrum. Na szczęście jest to zmiana na plus. Pisaliśmy wtedy , że do powstania kolejnej spójnej trasy brakuje tylko krótkiego kontraruchu na odcinku ulicy Nowogrodzkiej... »

2018.07.31: Rowerowy skok cywilizacyjny - główne trasy w centrum

Od 2014 r. na głównych trasach rowerowych przez centrum przybyło 1750 m dróg i pasów ruchu dla rowerów, 7% brakujących odcinków. Do końca kadencji ma szansę powstać jeszcze co najwyżej 200 m. Jeśli zostanie zachowane obecne tempo, to do... »

2018.06.22: Nadkrytyczna masa cyklistów na pasach

Wśród zarzutów stawianych rowerzystom nic nie przebije przejeżdżania w poprzek jezdni po przejściu dla pieszych. Słychać go nieustannie na ulicy, na antenie, na wizji, na salach posiedzeń. Czy to zjawisko zasługuje na aż tak wiele uwagi... »

2018.05.24: Kontraruch rowerowy w kolejnych dzielnicach: Żoliborz i Bielany

Po ponad roku przedstawiamy aktualny poziom jednego ze wskaźników rowerowego skoku cywilizacyjnego - odsetka ulic jednokierunkowych z kontraruchem rowerowym. Podobnie jak przed rokiem najwięcej nowych odcinków powstało dzięki projektom do... »

2018.01.29: Budżet nierealizacyjny

Ostatnio często piszemy o błędach budżetu partycypacyjnego w Warszawie. Występują one na prawie każdym etapie - założeń, zgłaszania wniosków, dyskusji, weryfikacji , realizacji , promocji i ewaluacji. Tym razem podsumujemy zaległości w... »

2017.11.17: 150 km/h między osiedlami. Co wynika z audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego al. Reymonta?

W maju 2015 r. szerokim echem odbił się śmiertelny wypadek na przejściu dla pieszych przez al. Reymonta , nie pierwszy i nie ostatni, którego pośrednich przyczyn można upatrywać w megalomanii władz Bielan i Warszawy i lekceważeniu strony... »

2017.09.19: Rowerowy skok cywilizacyjny - Szlak Wisły tymczasowo przejezdny

Niezależnie od Urzędu Miasta monitorujemy postępy w rozwoju infrastruktury rowerowej w Warszawie za pomocą zestawu wskaźników oceniających sieć tras rowerowych pod kątem najważniejszych potrzeb i problemów. Jednym z nich jest przejezdność... »

2017.04.18: Liczniki rowerów - informacja publiczna trochę bardziej publiczna

Kliknij tu i miłej zabawy! Od połowy 2014 roku ZDM instaluje automatyczne liczniki rowerów – pętle indukcyjne umieszczone w asfalcie. Co prawda niezbyt chętnie dzieli się danymi, ale przy odrobinie cierpliwości można je wydobyć... »

2017.04.17: Warszawa zrealizowała 11% Programu Rozwoju Tras Rowerowych do roku 2020

Na nasz raport z realizacji I etapu Programu Rozwoju Tras Rowerowych Warszawy do roku 2020 zareagował Pełnomocnik Prezydenta ds. komunikacji rowerowej. W dość emocjonalnym wpisie na popularnym portalu społecznościowym zarzucił analizie... »

2017.04.06: I etap Programu Rozwoju Tras Rowerowych - 70% tras opóźnionych

Z zaplanowanych w 2013 r. tras rowerowych dla Warszawy mniej niż jedna trzecia powstała w terminie. W 2013 r. opracowany został na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego przez firmę Transeko Program Rozwoju Tras Rowerowych Warszawy do roku... »

2017.01.15: Rosną zaległości w realizacji projektów z budżetu partycypacyjnego

Zakończył się rok 2016, w którym powinny być wykonane projekty do budżetu partycypacyjnego wybrane w głosowaniu w czerwcu 2015 r. Lista zaległości obejmuje obecnie 25 odcinków dróg dla rowerów, pasy rowerowe na 35 ulicach, kontraruch na 99... »

Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-225 | Dodaj nowy