Artykuły: 1-20
| 21-40
| 41-60
| 61-80
| 81-100
| 101-120
| 121-140
| 141-160
| 161-180
| 181-200
| 201-220
| 221-240
| 241-260
| 261-280
| 281-300
| 301-320
| 321-340
| 341-360
| 361-380
| 381-400
| 401-420
| 421-440
| 441-460
| 461-467
Od jutra można głosować w tegorocznej edycji budżetu obywatelskiego, do czego gorąco zachęcamy. Pomimo dążenia miasta do uznaniowego upupienia co ciekawszych projektów , co roku do głosowania dostaje się grupa takich, na które warto oddać... »
Ponad sześć lat minęło od przyjęcia przez Komisję Dialogu Społecznego ds. Transportu stanowiska ws. szybkich i niskokosztowych zmian na Grójeckiej . Miały one zapewnić doraźną poprawę bezpieczeństwa i warunków ruchu, do czasu bardziej... »
1 stycznia 2020 roku nastąpiła istotna zmiana w kwestii warszawskich ulic, ale mimo swojej doniosłości długo pozostała niezauważona (uchwała sejmiku nr 162/19). Większość dróg o kategorii wojewódzkiej przecinających stolicę stało się... »
Gdy jesień skraca dzień, zsyła mgły, deszcze i słoty, a przyroda zamiera, polska szkoła BRD budzi się do aktywności. W promocyjnej ofercie zsyła na pieszych mnóstwo darmowych dobrych rad. Wdziewaj żółte płaszcze! Lub przynajmniej kamizelki... »
Próżno na mapie Warszawy szukać miejsca będącego tak ważnym elementem dla rozwoju ruchu rowerowego, a jednocześnie tak dużą dla jego rozwoju przeszkodą, jak most Księcia Józefa Poniatowskiego. Żadna inna przeprawa przez Wisłę w rejonie... »
Niedługo minie rok odkąd prezydent Warszawy ogłosił plany odnośnie "Nowego Centrum Warszawy", a dyrektor biura mobilności - wytyczenie dwóch nowych przejść dla pieszych przez Kruczą, wpisujących się w "Uśmiech Warszawy". Działania te miały... »
Pod koniec kwietnia Federacja Piesza Polska wystosowała wniosek do władz wszystkich dużych miast w kraju. . Zawierał on prośbę o wskazanie miejsc, gdzie miasta zamierzają: - zezwolić pieszym poruszać się po jezdni, - wprowadzić taką... »
Jest to trzeci artykuł z cyklu. W pierwszym opisałem wymiary ludzkiego ciała, które wyznaczają podstawową miarę do wyznaczania szerokości chodników . W drugim opisałem historię badań nad chodnikami, która doprowadziła do przyjęcia w Polsce... »
Ulica Obozowa od kilku dekad należy do najbardziej niebezpiecznych i nieprzyjaznych dla pieszych ulic w Warszawie. Z tramwajów ludzie wysiadają wprost na szerokie na 5 metrów jezdnie. Kierowcy samochodów masowo przekraczają dozwoloną... »
Jest to drugi artykuł z cyklu. W pierwszym opisałem wymiary ludzkiego ciała, które wyznaczają podstawową miarę do wyznaczania szerokości chodników . W tym odcinku wyjaśnię, jak drogowcy osobno, a urbaniści osobno doszli do tego, ilu... »
Rozpoczynamy cykl artykułów popularnonaukowych na temat szerokości chodników. Przedstawimy w nim metody wyznaczania przestrzeni, której potrzebują piesi. Cykl będzie zawierał także intrygującą historię braku komunikacji pomiędzy drogowcami... »
Strefy zamieszkania spotyka się w Warszawie najczęściej na podwórkach... ...i ulicach osiedlowych, a bardzo rzadko na drogach publicznych. Mimo że tam są jeszcze bardziej pożądane jako skuteczny środek poprawy bezpieczeństwa i porządku... »
Portal Samorządowy opublikował porównanie kosztów systemów rowerów publicznego w Polsce. Na podstawie kosztów ponoszonych przez miasta obliczono koszt jednego przejazdu. Najlepiej wypadła Warszawa, gdzie rower publiczny funkcjonuje pod... »
w sprawie rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz ustawy o kierujących pojazdami z dnia 30 stycznia 2020 r. Federacja Piesza Polska jako związek stowarzyszeń skupiający organizacje społeczne z całego... »
Na przejściu dla pieszych przez niezgodną z przepisami jezdnię na placu Zawiszy doszło wczoraj do kolejnego wypadku. Jak wykazaliśmy w pierwszym odcinku serii artykułów o faktycznym nastawieniu miejskich urzędników, Urząd Miasta od lat... »
W kontekście niedawnego śmiertelnego potrącenia pieszego na przejściu na Bielanach , przedstawiciele Urzędu Miasta zapewniali, że zależy im na bezpieczeństwie pieszych. Na drodze do poprawy tegoż miały rzekomo stać trudności obiektywne... »
W kontekście niedawnego śmiertelnego potrącenia pieszego na przejściu na Bielanach , przedstawiciele Urzędu Miasta zapewniali, że zależy im na bezpieczeństwie pieszych. Na drodze do poprawy tegoż miały rzekomo stać trudności obiektywne... »
Opiniując dwa lata temu projekt przebudowy al. Waszyngtona związanej z budową linii tramwajowej na Gocław , odnotowaliśmy jako duży plus zamiar wykonania brakującego drugiego dojścia do przystanku przy Saskiej (oznaczone strzałką na... »
Wkrótce minie 10 lat od naszego wystąpienia o przesunięcie kilku przystanków autobusowych dla poprawy wygody i sprawności przesiadek oraz wybawienia pasażerów od uciążliwych, próżnych spacerów . Ubiegłoroczny remont ul. Podleśnej przyniósł... »
Do Komendanta Stołecznego Policji. Dziś doszło do najechania na pieszego przez osobę jadącą hulajnogą elektryczną po chodniku. Policjanci ukarali pieszą, powołując się m.in. na obecny stan prawny, według którego użytkownik hulajnogi... »
Artykuły: 1-20
| 21-40
| 41-60
| 61-80
| 81-100
| 101-120
| 121-140
| 141-160
| 161-180
| 181-200
| 201-220
| 221-240
| 241-260
| 261-280
| 281-300
| 301-320
| 321-340
| 341-360
| 361-380
| 381-400
| 401-420
| 421-440
| 441-460
| 461-467
| Dodaj nowy