Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-273

2022.12.10: Swego pełnomocnika prezydent wciąż unika

Ponad dwa lata temu postanowiliśmy sprawdzić, jak wygląda współpraca Rafała Trzaskowskiego z jego pełnomocnikiem odpowiedzialnym za całokształt transportu rowerowego . Po jakości ich kontaktów można miarodajnie ocenić nastawienie... »

2022.11.28: Bezpieczeństwo i wygoda utopione w zatoce

Przy ul. Kasprowicza kumuluje się kilka zagrożeń ruchu pieszego i rowerowego. Części z nich dotyczył artykuł sprzed 3 tygodni . Teraz omówimy kolejne. Łączy je to, że ZDM – choć kierowany przez tzw. pełnomocnika – rowerowego... »

2022.11.07: Bezpieczeństwo ucięte na ostro

Jadąc rowerem czy idąc pieszo po Warszawie łatwo (dosłownie i w przenośni) naciąć się na ostre krawędzie wygrodzeń. Nie ustalono bowiem jednolitego bezpiecznego wzorca dla tego (jakże szczodrze aplikowanego) składnika naszych ulic. Mimo że... »

2022.06.22: Pełnomocnika skrajnia nie tyka

Warszawskie standardy projektowe i wykonawcze dla systemu rowerowego teoretycznie obowiązują od 13 lat . W praktyce urząd miasta wciąż nie zdołał ich przyswoić i wdrożyć. Co gorsza powołany do nadzoru nad całokształtem transportu... »

2021.12.06: O skuteczne skanowanie i rzadsze nielegalne parkowanie

Do Pana Michała Olszewskiego, Zastępcy Prezydenta m.st. Warszawy. Kontrola wnoszenia opłat przez kierowców parkujących w strefie płatnego parkowania została ostatnio znacznie usprawniona, co postulowaliśmy w raporcie sprzed 11 lat . Dzięki... »

2021.10.21: Kto się wyłoży, by posiedzieć mógł ktoś?

Warszawskie standardy dla systemu rowerowego klasyfikują drogi rowerowe ze względu na spełnianą funkcję. Do obsługi ruchu międzydzielnicowego i ważniejszych powiązań w skali miasta przewidują drogi główne o wyższych parametrach, w tym... »

2021.03.11: Ponowne uwagi do projektu przebudowy ul. Sokratesa

Do: Biuro Polityki Mobilności i Transportu Urzędu m.st. Warszawy Szanowni Państwo, Nawiązując do drugiej wersji projektu przebudowy ul. Sokratesa, przesyłam następujące uwagi i wnioski: 1. Nowa wersja projektu jest zdecydowanie bliższa... »

2020.11.22: Nie ma chętnego, by zmienić Przybyszewskiego

Niedawno minął rok od naszego wniosku do ZDM o naprawę ul. Przybyszewskiego . Zamiast zająć się sprawą aktywnie, przekazano ją do Biura Polityki Mobilności i Transportu i na tym się zakończyła. Poniżej przytaczamy pełną treść pisma, w... »

2020.11.02: Co wynika z uników Pełnomocnika?

Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej prowadzi bardzo aktywne życie internetowe. Jego profil na FB sprawia wrażenie otwartości i gotowości do dyskusji. Gdzie ta gotowość ma granice? Wystarczy zadać niewygodne... »

2020.09.11: Na Sokratesa bez zmian

Byliśmy na prezentacji nowej, poprawionej wersji projektu ul. Sokratesa. Abstrahując od naszej oceny samego projektu, widać było jak na dłoni, że w Urzędzie m.st. Warszawy brakuje szefa. Na spotkanie z mieszkańcami projekt przyniósł... »

2020.04.01: Chodniki na miarę wirusa

Jak wiadomo rząd wprowadził na czas pandemii poważne ograniczenia w mobilności, a wśród nich wymóg dystansu między osobami poruszającymi się pieszo. Z początku wynosił on nie mniej niż 1,5 metra, a ostatnio wzrósł do 2 metrów. (źródło... »

2020.03.23: Drzew ochrona mocno przesadzona

Plan miejscowy dla alei Zjednoczenia nakazuje m.in. ochronę ukształtowania przestrzeni ulicznej z towarzyszącymi pasami zieleni, w tym ich najistotniejszych i najcenniejszych składników czyli szpalerów drzew. Co robi z tym nakazem Zarząd... »

2020.03.09: Jak plan miejscowy wypadł z przebudowy

Prowadzona od września przebudowa alei Zjednoczenia zmienia tę ulicę drastycznie i niezgodnie z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Zawiadamiamy o tym Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego. W poprzednim... »

2020.03.03: Aleja Zjednoczenia rowerów z pieszymi

Zarząd Dróg Miejskich od roku prowadzi kampanię Rower to pojazd próbując zniechęcić cyklistów do jazdy po chodniku. Jednocześnie kolejne ciągi rowerowe integruje z... chodnikami, wkładając kij w szprychy własnej kampanii i jej celów. Obok... »

2020.02.18: Uwagi do projektu przebudowy ul. Sokratesa

Takie warunki ruchu rowerowego na ul. Sokratesa (odnotowane kiedyś w czasie budowy) mogą niestety ulec utrwaleniu na stałe, jeśli ZDM zrealizuje swój wyjątkowo nieudany zamysł - karę dla cyklistów za grzechy kierowców i drogowców . By temu... »

2020.02.14: Nieprzepisowy separator na Miodowej

Staramy się nagłośnić sprawę niebezpiecznego separatora bywając w mediach, ale chyba nie przebija się nadal do świadomości najważniejszy fakt: To rozwiązanie jest po prostu nielegalne! Kilka dni temu, gdy bardzo mocno wiało i ulewnie... »

2020.02.08: Kowal zawinił, cyklistę powiesili

Kampania #rowertopojazd nabiera tempa. Ratusz dostrzegł po latach, że redystrybucja chodników pod drogi dla rowerów szkodzi pieszym . Na początek odda im zagrabione przez cyklistów tereny na północnych Bielanach. Kiedy i gdzie następne... »

2019.06.19: Zmierzch partycypacji w cieniu biurokracji

Zakończyło się zgłaszanie projektów do szóstej już edycji budżetu partycypacyjnego na 2020 rok. Mogę więc podzielić się swoimi niezbyt optymistycznymi doświadczeniami bez obaw, że odwiodą one potencjalnego wnioskodawcę od udziału w tym... »

2017.07.30: Czy wypadku na torach przy ul. Marymonckiej można było uniknąć?

W niedzielę 30 lipca na ul. Marymonckiej przy Szpitalu Bielańskim tram­wa­j zabił kobie­tę przechodzącą przez torowisko. Ofiara przekraczała tory tak jak mężczyzna widoczny na tym zdjęciu z jesieni 2014 r., wychodzący z Lasu Bielańskiego... »

2017.05.13: Niebezpiecznie jest dotykać bezpieczeństwa na Podleśnej

Kiedy wiceprezydent Renata Kaznowska zapowiada wymuszanie ograniczeń prędkości, Zarząd Dróg Miejskich w kiepskim stylu torpeduje projekty poprawy bezpieczeństwa na Podleśnej. Podleśna to jedna z bardziej obciążonych ulic Bielan, a duża... »

Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-273 | Dodaj nowy