Artykuły: 1-20
| 21-40
| 41-60
| 61-80
| 81-100
| 101-120
| 121-140
| 141-160
| 161-180
| 181-200
| 201-220
| 221-240
| 241-260
| 261-273
Ponad dwa lata temu postanowiliśmy sprawdzić, jak wygląda współpraca Rafała Trzaskowskiego z jego pełnomocnikiem odpowiedzialnym za całokształt transportu rowerowego . Po jakości ich kontaktów można miarodajnie ocenić nastawienie... »
Przy ul. Kasprowicza kumuluje się kilka zagrożeń ruchu pieszego i rowerowego. Części z nich dotyczył artykuł sprzed 3 tygodni . Teraz omówimy kolejne. Łączy je to, że ZDM – choć kierowany przez tzw. pełnomocnika – rowerowego... »
Jadąc rowerem czy idąc pieszo po Warszawie łatwo (dosłownie i w przenośni) naciąć się na ostre krawędzie wygrodzeń. Nie ustalono bowiem jednolitego bezpiecznego wzorca dla tego (jakże szczodrze aplikowanego) składnika naszych ulic. Mimo że... »
Warszawskie standardy projektowe i wykonawcze dla systemu rowerowego teoretycznie obowiązują od 13 lat . W praktyce urząd miasta wciąż nie zdołał ich przyswoić i wdrożyć. Co gorsza powołany do nadzoru nad całokształtem transportu... »
Do Pana Michała Olszewskiego, Zastępcy Prezydenta m.st. Warszawy. Kontrola wnoszenia opłat przez kierowców parkujących w strefie płatnego parkowania została ostatnio znacznie usprawniona, co postulowaliśmy w raporcie sprzed 11 lat . Dzięki... »
Warszawskie standardy dla systemu rowerowego klasyfikują drogi rowerowe ze względu na spełnianą funkcję. Do obsługi ruchu międzydzielnicowego i ważniejszych powiązań w skali miasta przewidują drogi główne o wyższych parametrach, w tym... »
Do: Biuro Polityki Mobilności i Transportu Urzędu m.st. Warszawy Szanowni Państwo, Nawiązując do drugiej wersji projektu przebudowy ul. Sokratesa, przesyłam następujące uwagi i wnioski: 1. Nowa wersja projektu jest zdecydowanie bliższa... »
Niedawno minął rok od naszego wniosku do ZDM o naprawę ul. Przybyszewskiego . Zamiast zająć się sprawą aktywnie, przekazano ją do Biura Polityki Mobilności i Transportu i na tym się zakończyła. Poniżej przytaczamy pełną treść pisma, w... »
Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej prowadzi bardzo aktywne życie internetowe. Jego profil na FB sprawia wrażenie otwartości i gotowości do dyskusji. Gdzie ta gotowość ma granice? Wystarczy zadać niewygodne... »
Byliśmy na prezentacji nowej, poprawionej wersji projektu ul. Sokratesa. Abstrahując od naszej oceny samego projektu, widać było jak na dłoni, że w Urzędzie m.st. Warszawy brakuje szefa. Na spotkanie z mieszkańcami projekt przyniósł... »
Jak wiadomo rząd wprowadził na czas pandemii poważne ograniczenia w mobilności, a wśród nich wymóg dystansu między osobami poruszającymi się pieszo. Z początku wynosił on nie mniej niż 1,5 metra, a ostatnio wzrósł do 2 metrów. (źródło... »
Plan miejscowy dla alei Zjednoczenia nakazuje m.in. ochronę ukształtowania przestrzeni ulicznej z towarzyszącymi pasami zieleni, w tym ich najistotniejszych i najcenniejszych składników czyli szpalerów drzew. Co robi z tym nakazem Zarząd... »
Prowadzona od września przebudowa alei Zjednoczenia zmienia tę ulicę drastycznie i niezgodnie z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Zawiadamiamy o tym Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego. W poprzednim... »
Zarząd Dróg Miejskich od roku prowadzi kampanię Rower to pojazd próbując zniechęcić cyklistów do jazdy po chodniku. Jednocześnie kolejne ciągi rowerowe integruje z... chodnikami, wkładając kij w szprychy własnej kampanii i jej celów. Obok... »
Takie warunki ruchu rowerowego na ul. Sokratesa (odnotowane kiedyś w czasie budowy) mogą niestety ulec utrwaleniu na stałe, jeśli ZDM zrealizuje swój wyjątkowo nieudany zamysł - karę dla cyklistów za grzechy kierowców i drogowców . By temu... »
Staramy się nagłośnić sprawę niebezpiecznego separatora bywając w mediach, ale chyba nie przebija się nadal do świadomości najważniejszy fakt: To rozwiązanie jest po prostu nielegalne! Kilka dni temu, gdy bardzo mocno wiało i ulewnie... »
Kampania #rowertopojazd nabiera tempa. Ratusz dostrzegł po latach, że redystrybucja chodników pod drogi dla rowerów szkodzi pieszym . Na początek odda im zagrabione przez cyklistów tereny na północnych Bielanach. Kiedy i gdzie następne... »
Zakończyło się zgłaszanie projektów do szóstej już edycji budżetu partycypacyjnego na 2020 rok. Mogę więc podzielić się swoimi niezbyt optymistycznymi doświadczeniami bez obaw, że odwiodą one potencjalnego wnioskodawcę od udziału w tym... »
W niedzielę 30 lipca na ul. Marymonckiej przy Szpitalu Bielańskim tramwaj zabił kobietę przechodzącą przez torowisko. Ofiara przekraczała tory tak jak mężczyzna widoczny na tym zdjęciu z jesieni 2014 r., wychodzący z Lasu Bielańskiego... »
Kiedy wiceprezydent Renata Kaznowska zapowiada wymuszanie ograniczeń prędkości, Zarząd Dróg Miejskich w kiepskim stylu torpeduje projekty poprawy bezpieczeństwa na Podleśnej. Podleśna to jedna z bardziej obciążonych ulic Bielan, a duża... »
Artykuły: 1-20
| 21-40
| 41-60
| 61-80
| 81-100
| 101-120
| 121-140
| 141-160
| 161-180
| 181-200
| 201-220
| 221-240
| 241-260
| 261-273
| Dodaj nowy