2022.09.22: Uwagi do projektu drogi dla rowerów przy Andersa

Do Biura Zarządzania Ruchem Drogowym Urzędu m.st. Warszawy. W ramach konsultacji projektów rowerowych dotyczących ul. Andersa Stowarzyszenie Zielone Mazowsze przesyła poniższe uwagi: 1. Promienie łuków na drogach dla rowerów nie powinny... »

2022.09.18: Plac Na Rozdrożu ma być mniej zdrożny

Tydzień temu Zarząd Dróg Miejskich ogłosił, że Rada Warszawy przyznała środki na przebudowę placu Na Rozdrożu. Chcielibyśmy się przy tym pochwalić, że dołożyliśmy do tego swój wkład - zarówno na etapie opracowywania projektu, jak i... »

2022.08.23: Cóż tam, panie, w rozporządzeniach?

19 lat temu przyjęta została "czerwona książeczka", czyli rozporządzenie Ministra Infrastruktury ws. warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych. Od początku podkreślaliśmy potrzebę skorygowania błędów w rozporządzeniu... »

2022.07.19: Rowerowy skok cywilizacyjny - efekt ronda Dmowskiego

Tym razem musieliśmy czekać ponad 3 lata na zmianę wskaźnika tras prowadzących do centrum. Na szczęście, jest to ponownie zmiana pozytywna. Dzięki utworzeniu przejazdu rowerowego przez Al. Jerozolimskie na wysokości ul. Poznańskiej, w... »

2022.07.14: Budżet Obywatelski 2023 - podsumowanie

Gala ogłoszenia wyników tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego już za nami. Wczoraj wieczorem poznaliśmy zwycięskie projekty, które realizowane będą na ulicach, w parkach i na podwórkach Warszawy w przyszłym roku. Wcześniej, w trakcie... »

2022.07.08: Warszawa na liście 100 miast wdrażających neutralność klimatyczną

Dwa miesiące temu Komisja Europejska ogłosiła listę 100 miast na całym kontynencie, które wybrała do udziału w misji 100 miast neutralnych dla klimatu do 2030 roku. Na tej liście znalazło się 5 miast z Polski, w tym Warszawa. Bardzo nas... »

2022.07.06: Czy Pełnomocnik pełen jest mocy?

Od dłuższego czasu społeczny audyt projektów rowerowych w Warszawie praktycznie nie istnieje. Mimo wciąż obowiązującego zarządzenia nr 5523/2010 Prezydenta m.st. Warszawy w sprawie tworzenia korzystnych warunków dla rozwoju systemu... »

2022.06.22: Pełnomocnika skrajnia nie tyka

Warszawskie standardy projektowe i wykonawcze dla systemu rowerowego teoretycznie obowiązują od 13 lat . W praktyce urząd miasta wciąż nie zdołał ich przyswoić i wdrożyć. Co gorsza powołany do nadzoru nad całokształtem transportu... »

2022.06.14: Rowerowy i pieszy budżet obywatelski

Od 15 do 30 czerwca 2022 r. możesz zagłosować na projekty zgłoszone do budżetu obywatelskiego na rok 2023. Wśród nich są dobre i ważne projekty piesze, rowerowe, dotyczące bezpieczeństwa ruchu drogowego czy zieleni miejskiej. Przejrzeliśmy... »

2022.05.31: Uwagi do projektów DDR wzdłuż Wólczyńskiej oraz przebudowy ul. Spartańskiej

W ramach konsultacji projektów rowerowych w ramach współpracy Miasta (Biura Zarządzania Ruchem Drogowym) z BKDS ds. Transportu przesyłamy opinię/uwagi Stowarzyszenia Zielone Mazowsze, dotyczące konsultowanego projektu przebudowy ulicy... »

2022.04.27: Dekada Dmowskiego

Dekadę temu Warszawa była innym miastem. Infrastruktura rowerowa była dopiero w powijakach. Nie było dróg dla rowerów w tak oczywistych lokalizacjach jak Świętokrzyska, Jana Pawła II, Jagiellońska, al. Komisji Edukacji Narodowej, Puławska... »

2022.04.22: Hokus-pokus, nie do wiary! W tych Babicach to są czary!

Przyzwyczajeni jesteśmy, choć to bardzo smutne, do różnego rodzaju "rowerowych" przekrętów związanych z unijnym dofinansowaniem. Czasem zwyczajny chodnik magicznie zmienia się w ciąg pieszo-rowerowy, czasem tworzy się drogę dla rowerów... »

2022.04.14: Dostarczyliśmy nasz apel do biura Komisji Europejskiej

Z inicjatywy Zielonego Mazowsza, Instytutu na rzecz Ekorozwoju, Rodziców dla Klimatu oraz firmy Nextbike Polska powstał apel do Komisji Europejskiej o pilne ograniczenie importu ropy naftowej do Europy. Jest on odpowiedzią na strategię... »

2022.04.10: Wsiądź na rower dla Ukrainy, pokoju i klimatu!

Komisja Europejska wraz z wizją odejścia od importu gazu ziemnego z Rosji, tzw. REPowerEU nie przedstawiła ambitnego planu odejścia od importu ropy naftowej, w szczególności w sektorze transportu. Tak długo, jak ropa od Putnia będzie... »

2022.03.31: Apel o pilne ograniczenie importu ropy naftowej do Europy

Wojna w Ukrainie trwa od miesiąca, a Unia Europejska nadal kupuje ropę z Rosji. Napisaliśmy apel organizacji pozarządowych do Komisji Europejskiej, aby podjęła odważne działania i wprowadziła embargo na import ropy z Rosji. Decyzje... »

2022.03.07: Uwagi do ponownie wyłożonego planu zagospodarowania rejonu placu Narutowicza

Do dziś (7 marca 2022 r.) można składać uwagi do ponownie wyłożonego projektu planu zagospodarowania rejonu Placu Narutowicza; wystarczy wysłać list elektroniczny. Zachęcamy przy tym do wykorzystania naszych uwag, zamieszczonych poniżej... »

2022.02.22: Uwagi do projektu modernizacji ul. Marszałkowskiej

Do Biura Zarządzania Ruchem Drogowym. Nawiązując do projektu modernizacji ul. Marszałkowskiej na odcinku plac Konstytucji - Nowogrodzka, przesyłam następujące uwagi i wnioski: 1. Projekt powinien zostać uzupełniony o odcinek drogi dla... »

2022.02.01: Możesz przekazać 1% podatku na Zielone Mazowsze

Od 2004 r. stowarzyszenie Zielone Mazowsze cieszy się statusem organizacji pożytku publicznego. Oznacza to, że w rozliczeniu podatkowym (PIT) możesz przekazać jeden procent swojego podatku dochodowego na nasze działania, wpisując numer KRS... »

2022.01.11: PerSPPektywiczNe myślenie ZDM

Urząd miasta i podległe mu jednostki specjalizują się od niemal dziesięciu lat w sabotowaniu zmian na Grójeckiej, nie pozwalając nie tylko na realizację ulicy w wersji 2.0, ale nawet 1.1 . Czasem jednak zacięcie w konserwacji... »

2022.01.06: Z(dez)integrowane inwestycje terytorialne cz. II

Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT) z założenia i z nazwy miały być instrumentem finansującym inwestycję poprawiającą spójność infrastruktury pomiędzy poszczególnymi jednostkami terytorialnymi. W opisie na Portalu Funduszy... »