Raport o stanie ścieżki Podleśna – Kasprowicza
Pismo ZM do burmistrza Bielan
Pan Karol Szadurski
Burmistrz Gminy Warszawa-Bielany
Warszawa, ul. Przybyszewskiego 70/72
Dotyczy: infrastruktury rowerowej (w nawiązaniu do pisma PWŚ-7616/BK/99)
Szanowny Panie,
Dziękujemy za dotychczas otrzymane informacje. Cieszy nas konsekwentna realizacja kolejnych odcinków dróg dla rowerów na terenie gminy Bielany. W nawiązaniu do kwestii poruszonych w Państwa piśmie oraz na spotkaniu, które odbyło się 14 kwietnia br. w Wydziale Ochrony i Kształtowania Środowiska, chcielibyśmy przekazać następujące materiały:
1. Raport o stanie ścieżki rowerowej Podleśna-Marymoncka-Zjednoczenia-Kasprowicza;
2. Postulaty SKE ZM w sprawie infrastruktury rowerowej na terenie gminy Warszawa-Bielany;
3. Postulaty SKE ZM w sprawie stojaków na rowery;
4. Dwa ostatnie numery warszawskiego biuletynu rowerowego „Kółka Dwa”.
Mamy nadzieję, że materiały te spotkają się z Państwa zainteresowaniem i okażą się pomocne w Państwa pracy. Życzymy powodzenia w realizacji planów i prosimy o bieżące informowanie o podejmowanych przez Państwa działaniach w kierunku rozwoju i promocji komunikacji rowerowej.
Otrzymują:
1. Pan Karol Szadurski, Burmistrz Gminy Warszawa-Bielany
2. Pan Bogusław Królikowski, Wydział Ochrony i Kształtowania Środowiska
3. Pan Paweł Sondij, Wydział Inwestycyjno-Remontowy
Raport o stanie bielańskiej ścieżki rowerowej
Przebieg: Podleśna – Marymoncka – Al. Zjednoczenia – Kasprowicza.
Stan na 1.06.1999.
Km | Opis | Propozycje |
---|---|---|
0,0 | Szlak Wisły na wysokości ul. Podleśnej, przypuszczalny początek ścieżki | – |
0,0-0,3 | Nieoznakowany odcinek od Wisłostrady do Gwiaździstej | Uzupełnić oznakowanie pionowe i poziome tak by połączyć Szlak Wisły ze ścieżką wzdłuż Podleśnej |
0,3 | Skrzyżowanie Gwiaździsta / Podleśna, początek oznakowanej ścieżki. | – |
0,3-1,8 | (wzdłuż ul. Podleśnej) Szeroka, wygodna ścieżka o dobrej nawierzchni, dobrym pomysłem oddzielenie ścieżki od chodnika krawężnikiem | Wykonać oznakowanie poziome |
0,75 | Przystanek ZTM Klaudyny, oznakowany wjazd do Lasku Bielańskiego | – |
1,8 | Skrzyżowanie Podleśna / Marymoncka | – |
2,2 | Skrzyżowanie Marymoncka / Al. Zjednoczenia (główna brama AWF) | – |
2,3 | Bardzo niebezpiecznie: przejazd przez Al. Zjednoczenia i ul. Cegłowską bez żadnego oznakowania, ani pionowego ani poziomego, ograniczona widoczność | Oznakować przejazd |
2,6 | Nieoznakowany przejazd przez ul. Barcicką | Oznakować przejazd |
2,7 | Skrzyżowanie Al. Zjednoczenia / Kasprowicza | – |
2,7-3,3 | (wzdłuż ul. Kasprowicza) Ścieżka poprowadzona razem z chodnikiem, wyróżnia się jedynie kolorem kostki; duże natężenie ruchu pieszego. | Wyraźniejsze oznakowanie: np. białe linie rozgraniczające ścieżkę od chodnika i miejsc parkingowych. |
3,1-3,2 | Wjazdy na parkingi przed budynkami Kasprowicza 60 i 64 – kilkucentymetrowe krawężniki. | Zniwelować krawężniki |
3,0-3,3 | Samochody parkują na ścieżce, trawniku lub chodniku (blokując ruch, niszcząc zieleń lub zmuszając pieszych do korzystania ze ścieżki) | Zwiększyć intensywność patroli Straży Miejskiej w tych okolicach lub fizycznie uniemożliwić wjazd na chodnik, ścieżkę i trawnik za pomocą słupków |
3,3 | Ul. Kasprowicza przy Lasku Lindego, koniec ścieżki, oznakowany wjazd do Lasku | – |
Postulaty w sprawie infrastruktury rowerowej na terenie gminy Warszawa-Bielany
1. Przy uspokajaniu ruchu za pomocą progów zwalniających (tzw. śpiących policjantów) należy pamiętać o pozostawianiu w nich przepustów dla rowerów.
2. Uchwałą Zarządu Miasta nr 188/C/96 Zarząd Dróg Miejskich został zobowiązany do tworzenia wzdłuż wszystkich budowanych lub modernizowanych ulic warunków dla ruchu rowerowego. Niestety, często „zapomina” o tym obowiązku. Prosimy o dopilnowanie, by nie zapomniał podczas prac prowadzonych na terenie Gminy Bielany (m.in. budowa Trasy AK, rozbudowa ul. Powązkowskiej, Powstańców Śląskich, Reymonta i Rudnickiego).
3. Prosimy również o dopuszczenie ruchu rowerów na ul. Dewajtis oraz dopuszczenie ruchu rowerów „pod prąd” na lokalnych ulicach jednokierunkowych.
4. Za najpilniejsze do realizacji uznajemy następujące odcinki ścieżek rowerowych:
a. Broniewskiego odc. Ogólna – Wolumen, ze względu na duże znaczenie komunikacyjne i gotowy projekt techniczny;
b. ciąg Sokratesa – Conrada – Reymonta (od Kasprowicza do Broniewskiego), ze względu na możliwość wykorzystania istniejących chodników (konieczne jedynie wykonanie przejazdów oraz oznakowania, ew. wyremontowanie fragmentów nawierzchni), a co za tym idzie niewielkie koszty wykonania;
c. ciąg Kolektorska – al.Słowiańska – Kasprowicza (od kładki nad Al. Armii Krajowej do Al. Zjednoczenia) wraz z odgałęzieniem w stronę ścieżki (a) (od PKS Marymont do ul. Ogólnej), ze względu na konieczność stworzenia dogodnych połączeń z Żoliborzem;
d. ciąg Podczaszyńskiego – Perzyńskiego (od Marymonckiej do Broniewskiego), ze względu na centralne położenie i możliwość połączenia tras wzdłuż Podleśnej, Marymonckiej, Kasprowicza, Schroegera i Broniewskiego.