Znajdą się pieniądze na połączenie ul. Dewajtis z Wisłostradą?
Minęło dopiero 5 tygodni od naszej pikiety na posiedzeniu Rady m.st. Warszawy połączonej z wręczeniem pisma do Rady [zobacz >>>], a już pojawił się pierwszy pozytywny efekt tego działania. Ogromna w tym zasługa naszego niezawodnego i — można tak rzec — stałego już sojusznika — Bartosza Dominiaka.
Interpelacja Bartosza Dominiaka
Warszawa, 2 lutego 2009 r.
Do: Ewa Malinowska-Grupińska
Przewodnicząca Rady m.st. Warszawy
Na podstawie § 34 ust. 1-4 Statutu m.st. Warszawy składam następującą interpelację do Prezydenta m.st. Warszawy:
INTERPELACJA
W związku z wnioskiem skierowanym przez Stowarzyszenie „Zielone Mazowsze” do radnych m.st. Warszawy w sprawie połączenia ul. Dewajtis z Wisłostradą [zobacz >>>] zwracam się do Pani Prezydent z wnioskiem o przywrócenie w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym m.st. Warszawy tej inwestycji z jak najszybszym harmonogramem jej realizacji.
Las Bielański należy do unikatowych miejsc w Warszawie [zobacz >>>] i jego ochrona przez zniszczeniem powinna być priorytetem w działaniach władz Miasta. Dlatego też należy doprowadzić do jak najszybszego całkowitego zamknięcia ul. Dewajtis dla ruchu pojazdów silnikowych, a jednocześnie umożliwić komfortowy dojazd do zabudowań UKSW i parafii Bł. Edwarda Detkensa od strony Wisłostrady. Jednocześnie do czasu powstania łącznika Dewajtis-Wisłostrada należy minimalizować szkody wynikające z użytkowania ul. Dewajtis przez zmotoryzowanych (m.in. poprzez ograniczanie liczby wjeżdżających samochodów [zobacz >>>], karanie mandatami kierowców parkujących na trawnikach [zobacz >>>], itp.).
Pragnę przypomnieć, że w marcu 2008 roku składałem interpelację ws. Lasu Bielańskiego [zobacz >>>]. Wówczas pan Jacek Wojciechowicz Zastępca Prezydenta m.st. Warszawy – działając z Pani upoważnienia – zapewnił mnie, iż w wykonywanej dokumentacji „przewiduje się wprowadzenie zakazu ruchu na ul. Dewajtis, wraz ze stosownymi wygrodzeniami zarówno od strony ul. Marymonckiej jak i od strony wjazdu do UKSW.”
Licząc na pozytywne ustosunkowanie się do powyższych uwag, pozostaję z wyrazami szacunku,
Bartosz Dominiak
Radny m.st. Warszawy
Odpowiedź na interpelację
Warszawa, dnia 18.02.2009 r.
GP-V-ANO-00581/877-1/2009
Do: Bartosz Dominiak
Radny m. st. Warszawy
W związku z interpelacją Pana Radnego z dnia 2 lutego b.r. w sprawie połączenia komunikacyjnego z ulicą Dewajtis, uprzejmie informuję, że zgodnie z wnioskami [zobacz >>>] składanymi jeszcze w poprzedniej kadencji samorządu warszawskiego wprowadzono do planu wydatków inwestycyjnych miasta zadanie pn. „Wykonanie połączenia ul. Dewajtis z Wisłostradą i zapewnienie miejsc postojowych przy Wisłostradzie”. W 2007 roku rozpoczęto prace projektowe zmierzające do opracowania projektu budowlano-wykonawczego tej inwestycji wraz z pozyskaniem decyzji administracyjnych niezbędnych do realizacji robót. Dotychczas opracowano koncepcję i złożono wnioski o uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia oraz decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego. Prace powyższe uległy zahamowaniu, ze względu na nieuzyskanie zgody Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych na lokalizację inwestycji na terenie lasu państwowego [zobacz >>>]. Aktualnie w przygotowywanym na sesję w dniu 26.02.2009 r. projekcie budżetu miasta stołecznego Warszawy na 2009 rok, przedstawiony zostanie Radzie Warszawy projekt zmian polegający na zapewnieniu środków finansowych na kontynuację prac przygotowawczych tego zadania.
z.up. Prezydenta Warszawy
Jacek Wojciechowicz
Zastępca Prezydenta Warszawy
Wytłuszczenia i odsyłacze dodane przez redakcję. Skan kopii obu pism pod adresem
wrzutnia.fz.eco.pl/dewajtis/dewajtis_02_2009_bdominiak.pdf
Od redakcji
Radnego SDPL Bartosza Dominiaka nie trzeba chyba przedstawiać osobom odwiedzającym regularnie witrynę ZM. Na koncie swoich sukcesów ma już m.in. zalecenie o stosowaniu asfaltu na drogach rowerowych [zobacz >>>].
Kolejny raz dziękujemy i liczymy, że mieszkańcy Warszawy docenią aktywność i skuteczność Bartosza Dominiaka, a inni rajcy wezmą z niego przykład wspierając w podobny sposób inicjatywy społeczne dotyczące zieleni czy zrównoważonego transportu. Tematów nie brakuje, czego dowodzi np. nasza witryna. Można np. wziąć w obronę zagrożony wycinką i zabudową Park Wiśniewo [zobacz >>>].
Mamy nadzieję, że po deklaracji vice-prezydenta Wojciechowicza nic już nie przeszkodzi w kontynuacji prac, a Rada Warszawy więcej nie zapomni o inwestycji, do której uruchomienia w istotny sposób się przyczyniła [zobacz >>>].
Oprócz pieniędzy i chęci zmniejszenia negatywnego wpływu inwestycji na środowisko trzeba jeszcze poważnego zastanowienia, jak skrócić dojście do UKSW od przystanków na Wisłostradzie [zobacz >>>]. Tę istotną kwestię niestety pominięto w zakresie zleconych prac projektowych. Bez poprawy dostępu do uczelni od wschodu wygoda pieszych nie poprawi się znacząco, a przecież dostęp proekologiczny — transportem zbiorowym, pieszo i rowerem — powinien być w tym miejscu traktowany priorytetowo.
Na co staraliśmy się zwrócić uwagę podczas konsultacji społecznych. Całość uwag ZM można znaleźć pod adresem
wrzutnia.fz.eco.pl/dewajtis/uwagi/uwagi2udz_htm.html
lub jako
PDF, 1052 kB
Jeśli przedsięwzięcie ulega znaczącym opóźnieniom
[zobacz >>>] i nie mówi się o realizacji, lecz o kontynuacji prac przygotowawczych, to może warto właśnie teraz wprowadzić uzupełnienia albo starać się o nie niezależnie? W dotychczasowych opracowaniach właściwie nie poruszano kwestii nadrzędnych celów i doboru środków do ich osiągnięcia. Najwyższy czas ten brak nadrobić, aby nie okazało się po wybudowaniu połączenia ul. Dewajtis z Wisłostradą, że dużym kosztem zamieniono jedne problemy na inne. Co gorsza – łatwe do przewidzenia.