Wyniki konkursu dla szkół pt. Liderzy selektywnej zbiórki odpadów
Poniżej przedstawiamy wyniki konkursu dla szkół „Liderzy selektywnej zbiórki odpadów” [zobacz >>>] ogłoszonego w zeszłym roku.
Konkurs dla szkół
Konkurs był podzielony na dwa podkonkursy:
1) Dla szkół znajdujących się na terenie gmin, w których nie jest prowadzona selektywna zbiórka odpadów, które rywalizowały w zakresie najlepszych działań edukacyjnych w zakresie promocji recyklingu.
2) Dla szkół znajdujących się na terenie gmin, w których prowadzona jest selektywna zbiórka odpadów. Wyłoniony zespół uczniów pod kierownictwem wyznaczonego nauczyciela był odpowiedzialny za dotarcie do gospodarstw domowych oraz placówek handlowo-usługowych z materiałami promującymi selektywną zbiórkę odpadów (wydane w ramach projektu foldery-poradniki) oraz deklaracjami przystąpienia do programu selektywnej zbiórki odpadów. Przedstawiciel rodziny, punktu usługowo-handlowego podpisując deklarację zobowiązał się do selektywnego zbierania opakowań i innych odpadów. Wygrała ta szkoła, która zebrała największa ilość podpisanych deklaracji przypadających na jednego ucznia w szkole
W gminach, na których terenie nie jest prowadzona selektywna zbiórka odpadów
Dostaliśmy dwie prezentacje – ze szkoły w Belsku Dużym i ze szkoły w Międzyborowie. Z racji ich małej liczby zmniejszyliśmy pulę nagród w tej części konkursu do 3525 zł. Pierwsza prezentacja posiadała szerszy zakres działań, dlatego postanowiliśmy ją wyróżnić i przyznać nagrodę w postaci aparatu fotograficznego (525 zł) i 2 lornetek przyrodniczych (1000 zł każda). Wysiłki z gimnazjum w
Międzyborowie, na zachętę do dalszych działań w przyszłości, także wyróżniamy nagrodą w postaci profesjonalnej lornetki przyrodniczej o wartości 1000 zł.
1) Publiczne Gimnazjum w Belsku Dużym
ul. Szkolna 3
05-622 Belsk Duży
2) Gimnazjum
ul. St. Staszica 5
96-316 Międzyborów
Oprócz wyżej wymienionych dwóch prezentacji, dostaliśmy także cztery inne od szkół, które brały udział w drugiej części konkursu. Zorganizowanie dodatkowych działań edukacyjnych nie było wymagane przez organizatorów konkursu, jednak zostało przez nas przyjęte z miłym zaskoczeniem, zwłaszcza że części z nich poziom i zakres naprawdę zrobił na nas duże wrażenie.
Jednak zgodnie z regulaminem konkursu nie mogliśmy wziąć ich pod uwagę przy ustalaniu kolejności w drugiej kategorii konkursowej. Byłoby to nie w porządku względem szkół które takich działań nie przeprowadziły.
Jednakże z racji, iż otrzymaliśmy tylko dwie prezentacje z pierwszej części konkursu postanowiliśmy część środków przeznaczonych na nagrody w tej kategorii przeznaczyć dla szkół, które podjęły spontanicznie trud zorganizowania dodatkowych działań edukacyjnych.
W gminach, na których terenie jest prowadzona selektywna zbiórka odpadów
W konkursie wzięło udział około 50 szkół, jednak otrzymaliśmy materiały od 28. Wszystkim szkołom biorącym udział serdecznie dziękujemy!
Rywalizacja w tej kategorii konkursu stanęła na wysokim poziomie i mieliśmy duży problem z ustaleniem granicy przyznawanych nagród. Jednak mając ograniczone fundusze, jak i licząc się z tym, iż szkoły z pierwszych miejsc powinny zostać szczególnie wyróżnione przyznaliśmy pięciu najlepszym szkołom większe nagrody, a kolejnym trzem nagrody pocieszenia. Szkoła z 9 miejsca także otrzymała nagrodę pocieszenia ze względu na dodatkową aktywność nie wymaganą w konkursie.
Podział nagród:
I miejsce
Szkoła z tego miejsca zorganizowała szereg dodatkowych działań edukacyjnych
2 x laptop i torba na laptop (2 x 2884 zł)+ 1 x projektor (2350 zł) + 1 x statyw pod projektor (380 zl) + 1 x aparat fotograficzny (525 zł) = 9013 zł
II miejsce
1 x laptop i torba na laptop (2884 zł) + 1 x projektor (2350 zł) + 1 x lornetka przyrodnicza (1000 zł) = 6234 zł
III miejsce
Szkoła z tego miejsca zorganizowała szereg dodatkowych działań edukacyjnych dzięki czemu równowartość nagród z tego miejsca równa się równowartości z miejsca II.
1 x laptop i torba na laptop (2884 zł) + 1 x projektor (2350 zł) + 1 x lornetka przyrodnicza (1000zł) = 6234 zł
IV miejsce
1 x laptop i torba na laptop (2884 zł) + 1 x lornetka przyrodnicza (1000 zł) = 3884 zł
V miejsce
szkoła z tego miejsca zorganizowała szereg dodatkowych działań edukacyjnych co przy zajęciu jednocześnie 5 miejsca zaskutkowało przydzieleniem laptopa o wartości 2844 zł
VI-VII-VIII-IX miejsca
1 x lornetka przyrodnicza (1000 zł)
Pełne wyniki
Poniżej wyniki konkursu. Dla przypomnienia, wygrywała nie ta szkoła, która zebrała najwięcej deklaracji, ale ta która zebrała największą ilość deklaracji przypadających na jednego ucznia w gimnazjum.
LP | Nazwa Szkoły | Adres Szkoły | Ilość deklaracji | Ilość uczniów w szkole | Ilość deklaracji na ucznia |
---|---|---|---|---|---|
1 | Publiczne Gimnazjum w Starym Goździe | 26-806 Stary Gózd | 1120 + 13 | 82 | 13,8 + prezentacja |
2 | Gimnazjum nr. 1 w Płocku | ul. F.Piaska 5 09-407 Płock | 2589 | 331 | 7,82 |
3 | Publiczne Gimnazjum nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi | ul. Leśna 1 26-670 Pionki | 966 + 41 | 344 | 2,93 + prezentacja |
4 | Publiczne Gimnazjum im. Obrońców Ziemi Radzanowskiej w Rogolinie | Rogolin 26-807 Radzanów | 480 + 20 | 172 | 2,91 |
5 | Gimnazjum im. Jana Pawła II w Susku | Susk 35 09-200 Sierpc | 331 + 16 | 127 | 2,73 + prezentacja |
6 | Gimnazjum im. 6 P.P. Leg J. Piłsudskiego | Ul. Pocztowa 4 05-310 Kałuszyn | 485 + 35 | 205 | 2,54 |
7 | Publiczne Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi nr2 w Pionkach | Słowackiego 4 26-670 Pionki | 756 | 302 | 2,5 |
8 | Publiczne Gimnazjum im. Biskupa Jana Chrapka | 26 – 631 Jastrzębia | 611 + 12 | 258 | 2,41 |
9 | Publiczne Gimnazjum w Przesmykach | ul. Narutowicza 17 08-109 Przesmyki | 155 + 6 | 70 | 2,300 |
10 | Gimnazjum nr 2 w Radomiu | ul. Lipska 2 26-600 Radom | 60 | 29 | 2,07 |
11 | Publiczne Gimnazjum im. kpt. Tadeusza Sedzielowskiego w Wólce Zamojskiej | Wólka Zamojska 27 26-704 Przyłęk | 168 + 9 | 89 | 1,99 |
12 | Publiczne Gimnazjum | Reymonta 13 26-800 Białobrzegi | 522 + 19 | 301 | 1,8 |
13 | Publiczne Gimnazjum w Dzierzgowie | Jagiellońska 21a 06-520 Dzierzgowo | 225 | 160 | 1,41 |
14 | Publicznego Gimnazjum w Różanie | Ul. Szkolna 3 06-230 Różan | 190+ 8 | 141 | 1,404 |
15 | Gimnazjum im.H. i K.Gnoińskich w Siennicy | ul. Mińska 38 05-332 Siennica | 193 + 18 | 166 | 1,27 |
16 | Gimnazjum nr 1 im. Hugo Kołątaja | ul. Stefana Okrzei 3 05-870 Błonie | 275 + 9 | 247 | 1,14 |
17 | Gimnazjum we Wsoli | ul. Szkolna 1, | 26-660 Wsola | 143 + 3 151 | 0,97 |
18 | Publiczne Gimnazjum W Tczowie | 26-706 Tczów | 185 + 3 | 195 | 0,96 |
19 | Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Parznicach | Parznice 53 26-624 Kowala | 363 | 380 | 0,955 |
20 | Gimnazjum nr 1 w Łaskarzewie | ul.Alejowa 23 08-450 Łaskarzew | 130 | 144 | 0,9 |
21 | Gimnazjum im. Pawła Wlodkowica | Brudzeń Duży ul. Szkolna 15 09-414 Brudzeń | 130 + 5 | 159 | 0,85 |
22 | Gimnazjum publiczne w Korytnicy | Sienkiewicza 14A 07-120 Korytnica | 191 | 238 | 0,8 |
23 | Gimnazjum nr 164 z Oddziałami Integracyjnymi | ul. Ostródzka 175 03-289 Warszawa | 162 | 240 | 0,68 |
24 | Gimnazjum nr 2 w Ostrołęce | ul. Stefana Jaracza 5 07-409 Ostrołęka | 168 + 8 | 356 | 0,49 |
25 | Zespół Szkół Nr 3 w Legionowie | ul. Władysława Broniewskiego 7 05-120 Legionowo | 87 + 6 | 243 | 0,38 |
26 | Zespół Szkół w Łęgu Przedmiejskim | Łęg Przedmiejski 80 07-402 Lelis | 40 | 155 | 0,26 |
27 | Gimnazjum Miejskie nr 2 w Mińsku Mazowieckim | ul. Budowlana 2 05-300 Mińsk Mazowiecki | 63 | 583 | 0,11 |
28 | Gimnazjum im.Orła Białego w Jakubowie | 05-306 Jakubów | 60 |
Podziękowania, zaproszenie i wskazówki, gdzie odebrać nagrody
Wszystkim gimnazjom, nauczycielom prowadzącym, uczniom serdecznie dziękujemy za udział w konkursie. Laureatom gratulujemy i zapraszamy reprezentanta na konferencję z przyznaniem nagród dnia 13 czerwca (poniedziałek) o godzinie 13 do siedziby naszego Stowarzyszenia na ulicy Nowogrodzkiej 46 m.6 w Warszawie (300 metrów od dworca Śródmieście i Centralnego).
Liczymy, iż będziemy mogli powtórzyć i rozszerzyć w przyszłości (za rok albo dwa) działania konkursowe „Liderzy selektywnej zbiórki”. Osobiście dodam, iż jeśli wszystko by ode mnie zależało przyznałbym więcej nagród, większej ilości szkół, bo zdaję sobie sprawę, iż każdy trud włożony w edukację młodzieży jak i propagację szczytnych idei ekologicznych jest warty nagrodzenia.