Bezpieczne przejazdy
Przejazdy przez ulice lokalne powinny być poprowadzone grzbietem szerokich progów spowalniających ruch samochodowy lub w formie tzw. wyjazdu.
Na przejazdach przez ulice zbiorcze i główne potrzebna jest warstwa kolorowej nawierzchni.
Należy unikać ostrych zakrętów ścieżki w pobliżu przejazdów – dezorientuje to kierowców co do kierunku w którym poruszają się rowerzyści.
Niewskazane przed przejazdami są tzw. zielone strzałki.
Zalecana odległość widoczności ponad 100 m. Zachowanie ciągłości dróg rowerowych na przecięciach z wyjazdami bramowymi i drogami podporządkowanymi jest bardzo wskazane. Po pierwsze eliminuje często spotykane, dokuczliwe nierówności krawężników. Po drugie wizualnie
podkreśla pierwszeństwo i uświadamia kierowcy, że to on przecina tor ruchu, któremu powinien ustąpić pierwszeństwa, a nie odwrotnie. Jest to szczególnie ważne w polskich warunkach, gdzie kierowcy nie są przyzwyczajenie do ruchu rowerowego.


Do czasu… aż na wniosek ZTM go nie zlikwidowano w 2010
[zobacz >>>]
