Chcemy Budapesztu w Warszawie!
W tym miejscu aby wygospodarować miejsce dla drogi rowerowej odebrano kierowcom jeden pas ruchu.
„esowanie” toru jazdy
Parking B&R na dworcu Nugati.
Stojaki rowerowe nie zawłaszczają chodnika, a co więcej chodnik przy samym skrzyżowaniu został poszerzony [zobacz >>>].
Filmy
Odrębny sygnalizator dla pasa rowerowego zapewnia cyklistom priorytet, a tym samym łatwiejsze, bezpieczniejsze i szybsze pokonanie skrzyżowania, zwłaszcza podczas skrętów, a szczególnie skrętu w lewo (przejazd z Bulcsú útca w Gogol útca przez Váci útca).
Udogodnienia rowerowe wokół placu Kálvina (Kálvin tér)
Ciekawy przykład dostosowania mostu kolejowego do ruchu pieszego i rowerowego. Z obu stron prowadzą do niego pochylnie o łagodnym spadku. Ruch rowerowy zyskał bardzo atrakcyjną i bezpieczną trasę dobrze włączoną w całą sieć miejską. Usprawnienia te pojawiły się wraz z całkowitą przebudową mostu w 2008 r. po rozbiórce starego. (Most kolejowy Újpest)
Jedna z wielu ulic z dopuszczonym ruchem rowerów pod prąd
Przebudowana i uspokojona ulica Király
Zobacz też
O budapeszteńskich przystankach półwyspowych [zobacz >>>]
O pewnym skrzyżowaniu drogi rowerowej z torami tramwajowymi [zobacz >>>]
Wyspa św. Małgorzaty chroniona przed samochodami [zobacz >>>]