Dwie sprzeczne decyzje o jednej ulicy
Skróty i niektóre wytłuszczenia od redakcji, kursywą oznaczono późniejsze adnotacje ręczne.
Oprócz n/w decyzji 228/2000 wydano drugą, analogiczną nr 227/2000 dla drugiego fragmentu terenu.
Kwiecień 2000 – decyzja dla ścieżki rowerowej
Burmistrz Gminy Warszawa – Bielany
PWA-II-733/287/869/2000/AO
Warszawa, dn. 12.04.2000r.
DECYZJA NR 87/2000
O WARUNKACH ZABUDOWY I ZAGOSPODAROWANIA TERENU
(…) po
rozpatrzeniu wniosku Inwestora – Wydziału Ochrony i Kształtowania Środowiska, Urzędu Gminy Warszawa
– Bielany z dnia 24.02.2000r.
– w oparciu o ustalenia Miejscowego Planu Ogólnego
Zagospodarowania Przestrzennego m. st. Warszawy (…)
USTALAM
warunki zabudowy i zagospodarowania terenu inwestycji budowlanej – polegającej na budowie
ścieżki rowerowej od Ul. Marymonckiej w ciągu ulic: Podczaszyńskiego,
Perzyńskiego, Rudnickiego i Kochanowskiego oraz rozbudowa sygnalizacji świetlnej w rejonie
skrzyżowania Ul Marymonckiej (…).
1. Opis inwestycji
(…)
1.2. Istniejące zagospodarowanie terenu. Istniejące zagospodarowanie terenu stanowią linie
rozgraniczające istniejących ulic : od ul. Marymonckiej przez Podczaszyńskiego, Perzyńskiego,
Rudnickiego i Kochanowskiego
1.3. Przewidywane zagospodarowanie terenu / podane przez inwestora /.
Realizacja dwukierunkowej ścieżki rowerowej w istniejącym układzie drogowym (linie rozgraniczające ulic). Przebieg
wyznaczono po nawierzchniach chodników oraz częściowo po terenach zielonych. Nawierzchnia bitumiczna oraz z kostki betonowej, częściowo rozbieralna, obrzeża betonowe ( szer. 2 – 2,5 m, dł. ca. 2,5 km), odwodnienie powierzchniowe.
W związku z realizacją ścieżki rowerowej na jej skrzyżowaniu z ul. Marymoncką przewiduje rozbudowa
sygnalizacji świetlnej.
2. Ustalenia wynikające z miejscowego planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego M. St. Warszawy.
2.1. Zgodnie z obowiązującym planem przedmiotowa nieruchomość znajduje się na obszarze oznaczonym symbolem MU-32 o funkcji mieszkaniowo – usługowej oraz w liniach rozgraniczających ulic : Marymonckiej, Podczaszyńskiego, Perzyńskiego, Rudnickiego i Kochanowskiego. (…)
2.4. Ustalenia ogólne dot. systemu drogowego.
A. Plan ustala przebiegi i przeznaczenie
terenu dla istniejących i następujących projektowanych tras i ulic:
– ulic głównych
obszarowych – kl. Go / ul.Marymoncka, /
– ulic zbiorczych obszarowych – /
ul.Podczaszyńskiego, ul.Perzyńskiego, /
– ulic lokalnych – / ul.Kochanowskiego /
B. Plan zaleca kształtowanie systemu komunikacji rowerowej w mieście w oparciu o układ drogowy i układ
terenów otwartych.
– elementu układu komunikacyjnego
– elementu systemu rekreacji.
(…)
4. Warunki obsługi w zakresie infrastruktury technicznej i komunikacji.
(…)
4.2. Z D M – Opinia komunikacyjna PR /487/2000 z dnia 4.03.2000r.
Zarząd Dróg Miejskich informuje że, uzgadnia przedstawiony projekt ścieżki rowerowej pod następującymi warunkami:
– przejście ścieżki przez jezdnię sytuować w pobliżu przejść dla pieszych
– w rejonie skrzyżowania z sygnalizacją świetlną zaleca się usytuowanie od strony skrzyżowania
Projekt organizacji ruchu podlega zatwierdzeniu w tutejszym Zarządzie.
(…)
Z up. Burmistrza
mgr inż. Jarosław Kaniewski
Z-ca Burmistrza
Stwierdza się, że decyzja nr 87/2000 z dnia 12.04.2000 stała się ostateczna z dniem 29.09.2000
Naczelnik Wydziału
mgr inż. arch. Michał Łukawski
Wrzesień 2000 – decyzja dla parkingów
Warszawa, dnia 6.09.2000 r.
Burmistrz Gminy Warszawa – Bielany
PWA-II-733/762/2558/2000/EM
DECYZJA NR 228/2000
O WARUNKACH ZABUDOWY I ZAGOSPODAROWANIA TERENU
(…) – po rozpatrzeniu wniosku Inwestora: WARSZAWSKIEJ SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ z dnia 18 maja 2000 r. (…) USTALAM warunki zabudowy i zagospodarowania terenu dla inwestycji budowlanej polegającej na – budowie tymczasowego – do 3 lat (na okres budowy budynku
mieszkalnego przy ul. Kochanowskiego 12-14) parkingu dla samochodów osobowych wraz z przyłączem elektroenergetycznym – przewidzianej do realizacji w Gminie Warszawa-Bielany przy ulicy RUDNICKIEGO (…). l. OPIS INWESTYCJI
1.1 Stan istniejący zagospodarowania terenu z określeniem właściciela terenu
(…)
Istniejące zagospodarowanie terenu stanowi: teren niezabudowany – pas drogowy ulicy
Rudnickiego.
1.2 Ogólna charakterystyka projektowanej Inwestycji Inwestor przewiduje:
– budowę tymczasowego na okres budowy budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Kochanowskiego 12-14 parkingu strzeżonego dla samochodów osobowych dla potrzeb mieszkańców osiedla,
– powierzchni ok. 1200 m2, w tym ok. 690 m2 powierzchni miejsc postojowych dla 60 stanowisk,
– wjazd na parking prostopadły z jezdni ul. Rudnickiego, wykonany z kostki brukowej,
– nawierzchnia parkingu z tłucznia,
– ogrodzenie z siatki na słupkach,
– budowa przyłącza elektroenergetycznego o mocy 6,0 kW dla potrzeb parkingu.
(…)
5. WARUNKI OBSŁUGI W ZAKRESIE INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ I KOMUNIKACJI
5.1 (…)
5.2 Wydział Ochrony i Kształtowania Środowiska w oparciu o ustalenia z Warszawską Spółdzielnią Mieszkaniową Osiedle Piaski podjęte 10 sierpnia 2000 r. podczas spotkania prezydium Rady Osiedla z przedstawicielami wykonawców inwestycji przy ul. Literackiej oraz Urzędu Gminy Warszawa – Bielany, w piśmie z dnia 11 sierpnia 2000 r. przy 1. dz. PWS-0717-3/53/MW/00 poinformował, że widzi możliwość wstrzymania realizacji „Projektu techniczno – realizacyjnego ścieżki rowerowej w ciągu ulic: Podczaszyńskiego – Rudnickiego – Kochanowskiego na odcinku projektowanych czasowych parkingów zamiennych w ul. Rudnickiego dla inwestycji Kochanowskiego 12-14. W/w odcinek ścieżki rowerowej może być zrealizowany po ukończeniu inwestycji Kochanowskiego 12-14.
– na okres czasowy należy przewidzieć możliwość czasowego połączenia realizowanych odcinków
ścieżki rowerowej. (…)
UZASADNIENIE
Planowana inwestycja jest zgodna z Planem Ogólnym m. st. Warszawy oraz spełnia wymagania Inwestora zawarte we wniosku o ustalenie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu.
Niniejsza decyzja nie rodzi praw do terenu oraz nie narusza prawa własności i uprawnień osób trzecich (art. 46 ust. 2 ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym). (…)
Z up. Burmistrza
mgr inż. Jarosław Kaniewski
Z-ca Burmistrza
Stwierdza się, że decyzja nr 228/2000 z dnia 6.09.2000 stała się ostateczna z dniem 2.10.2000
Naczelnik Wydziału
mgr inż. arch. Michał Łukawski
Od redakcji (2008 r.)
W drugiej decyzji czytamy o zapewnieniu Wydziału Ochrony Środowiska, że widzi możliwość wstrzymania realizacji ścieżki rowerowej, oraz że odcinek ścieżki rowerowej może być zrealizowany po ukończeniu inwestycji Kochanowskiego 12-14. Dalsze postępowanie urzędu dzielnicy wskazuje jednak, że była to tylko zasłona dymna dla całkowitego zaprzestania budowy drogi rowerowej i stopniowego przekształcenia czasowych parkingów w stałe.
Nie ważne straty dla prywaty
Z kolejnych dokumentów dotyczących tej sprawy
[zobacz >>>] widać, jak bielański Urząd Dzielnicy usłużnie spełniał życzenia WSM nie bacząc zupełnie na nieracjonalność takiego postępowania, wydatki ze środków publicznych i interes społeczny stawiany niżej niż interes grupy zmotoryzowanych. Problemy z parkowaniem mają mieszkańcy wielu stołecznych osiedli, ale niewiele z nich może się pochwalić tak skutecznym rozwiązaniem, które zablokuje rozpoczętą publiczną inwestycję i narazi budżet gminy na ewidentne straty.
Czy wyjaśnień tego paradoksu nie należy szukać m.in. w posiadaniu odpowiedniego protektora – członka Rady Dzielnicy Bielany i jednocześnie Rady Nadzorczej WSM?
Skany pełnych kopii w/w dokumentów
87/2000
wrzutnia.fz.eco.pl/rowerowe/projekty/bielany2001/dec_wzizt_rudnickiego_sr_87_2000.pdf
228/2000
wrzutnia.fz.eco.pl/rowerowe/projekty/bielany2001/dec_wzizt_rudnickiego_pkg_228_2000.pdf
Pozwolenia na budowę
drogi rowerowej
wrzutnia.fz.eco.pl/rowerowe/projekty/bielany2001/pozwol_bud_sr_2001_rudnickiego.pdf
parkingów
wrzutnia.fz.eco.pl/rowerowe/projekty/bielany2001/pozwol_bud_pkg_2000_rudnickiego.pdf