Pełnomocnik formalnie umocowany
Zarządzenie Nr 3954/2006 Prezydenta miasta stołecznego Warszawy z dnia 11 października 2006 r.
W sprawie powołania Pełnomocnika Prezydenta m. st. Warszawy ds. Rozwoju Transportu Rowerowego.
Na podstawie art. 28f ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz § 11 ust.10 pkt.1 tymczasowego regulaminu organizacyjnego Urzędu miasta stołecznego Warszawy stanowiącego załącznik do zarządzenia Nr 162/2003 Prezydenta m.st. Warszawy z dnia 14 lutego 2003 r. w sprawie nadania Urzędowi miasta stołecznego Warszawy tymczasowego regulaminu organizacyjnego ( z późn. zm.) w związku z uchwałą Nr LXII/1799/2005 Rady m.st. Warszawy z dnia 24 listopada 2005 r. w sprawie przyjęcia Strategii Rozwoju Miasta Stołecznego Warszawy do 2020 r., zarządza się, co następuje:
§ 1
Powołuje się Pana Stanisława Plewako na Pełnomocnika Prezydenta m. st. Warszawy ds. Rozwoju Transportu Rowerowego, zwanego dalej „Pełnomocnikiem”.
§ 2
Do zadań Pełnomocnika należy koordynowanie działalności związanej z tworzeniem warunków do rozwoju transportu rowerowego w m.st. Warszawie, a w szczególności:
1) realizowanie polityki m.st. Warszawy w zakresie rozwoju transportu rowerowego zgodnie z uchwałą Nr LXII/1789/2005 Rady m.st. Warszawy z dnia 24 listopada 2005 r. w sprawie przyjęcia Strategii Rozwoju Miasta Stołecznego Warszawy do 2020 r.,
2) koordynowanie działań podstawowych komórek organizacyjnych Urzędu m.st. Warszawy oraz jednostek i zakładów budżetowych m.st. Warszawy w zakresie rozwoju transportu rowerowego,
3) współpraca z Zarządami Dzielnic m.st. Warszawy w zakresie koordynacji i ujednolicenia działań na rzecz transportu rowerowego,
4) współpraca z organizacjami pozarządowymi reprezentującymi środowiska użytkowników rowerów,
5) przygotowywanie projektów zarządzeń Prezydenta m.st. Warszawy w sprawach dotyczących transportu,
6) reprezentowanie Prezydenta m.st. Warszawy na konferencjach i spotkaniach dotyczących problematyki transportu rowerowego,
7) współtworzenie oficjalnego serwisu internetowego m.st. Warszawy dla użytkowników rowerów,
8) przedstawianie Prezydentowi m.st. Warszawy okresowych sprawozdań z działalności Pełnomocnika oraz wniosków ze współpracy m.st. Warszawy z organizacjami pozarządowymi.
§ 3
Pełnomocnik w zakresie swojej działalności podlega bezpośrednio Prezydentowi m.st. Warszawy.
§ 4
Obsługę organizacyjno-biurową Pełnomocnika zapewnia Biuro Drogownictwa i Komunikacji Urzędu m.st. Warszawy.
§ 5
Zobowiązuje się kierowników podstawowych komórek organizacyjnych Urzędu m. st. Warszawy, jednostek i zakładów budżetowych m.st. Warszawy do współpracy z Pełnomocnikiem przy realizacji zadań, o których mowa w § 2.
§ 6
Zobowiązuje się Burmistrzów Dzielnic m.st. Warszawy do współpracy z Pełnomocnikiem przy harmonizowaniu polityki rozwoju transportu rowerowego przy realizacji zadań, o których mowa w § 2.
§ 7
Wykonanie zarządzenia powierza się Pełnomocnikowi, kierownikom podstawowych komórek organizacyjnych m.st. Warszawy oraz jednostek i zakładów budżetowych m.st. Warszawy a także Burmistrzom Dzielnic m.st. Warszawy.
§ 8
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Prezydent m.st. Warszawy
Osoba pełniąca funkcję Prezydenta m.st. Warszawy
/-/ Kazimierz Marcinkiewicz
Wydeptaliśmy Pełnomocnika – od redakcji
Odbieramy to zarządzenie z satysfakcją jako efekt naszej akcji Wydepcz sobie ścieżkę! [zobacz >>>]
Liczymy, że także inne rekomendacje WOST [zobacz >>>] po dwóch latach od ich przekazania Ratuszowi doczekają się realizacji.
Pełnomocnikowi życzymy realnych efektów i niezbędnej do ich osiągnięcia wytrwałości. Mamy nadzieję, że poradzi sobie z ogromem wieloletnich zaległości. Rowerzystów zachęcamy do sygnalizowania Pełnomocnikowi problemów (e-mail: rowery[na]um.warszawa.pl, CC: biuro[na]zm.org.pl), a także do oddania głosu na akcję Wydepcz ścieżkę! w ramach Konkursu Inicjatyw „Bezpieczne Drogi” i przekazywanie tej zachęty znajomym.
Zagłosować można pod adresem:
www.orlenbezpiecznedrogi.pl/inicjatywa242
Ogólna pula nagród do wygrania to 500000 zł. Ewentualne środki uzyskane tą drogą nasze Stowarzyszenie przeznaczy na dalsze działania na rzecz równouprawnienia rowerzystów i poprawę warunków transportu rowerowego w stolicy, w której wiele jest jeszcze do wydeptania…
Ale – jak widać – wspólne i konsekwentne wydeptywanie bywa skuteczne.