W sprawie zagospodarowania terenu wokół metra na Bielanach
SRN/08/0421/01/MJ-MS
Do: Pan Mieczysław Reksnis,
Dyrektor Biura Drogownictwa i Komunikacji m.st. Warszawy.
Dotyczy: Zagospodarowania terenu wokół stacji metra na Bielanach oraz konsultacji społecznych docelowego układu komunikacyjnego.
Szanowny Panie!
Nasze pismo z dnia 16 X 2007 r. [zobacz >>>] zawierało pilny postulat włączenia społeczeństwa w proces konsultacji docelowego zagospodarowania otoczenia stacji metra powstających na Bielanach, aby uniknąć błędów popełnionych przy ul. Słowackiego i w innych miejscach.
W odpowiedzi udzielonej przez Pana Zastępcę (pismo BD-KS/WW/0117-128/6509/07 [zobacz >>>]) kwestia ta została zignorowana. Żadna z miejskich instytucji (ZTM, Metro czy urząd dzielnicy) nie przejawia też jak dotąd zamiaru przeprowadzenia konsultacji społecznych docelowego układu komunikacyjnego, mimo znacznego zaawansowania prac i ryzyka popełnienia kolejnych szkodliwych i kosztownych błędów.
Zauważamy pierwszy niepokojący symptom w postaci braku chodników łączących płd. wyjścia ze stacji Słodowiec z dwoma pobliskimi przystankami autobusowymi. Prosimy o pilne wyjaśnienie, z czego wynika brak tak istotnego połączenia, i interwencję w celu niezwłocznego wykonania takich połączeń przed otwarciem stacji.
Brak chodnika łączącego stację z przystankiem przy ul.
Żeromskiego
Brak chodnika łączącego stację z przystankiem przy ul.
Marymonckiej
Wnosimy ponownie o upublicznienie w internecie następujących materiałów:
1. projektów odtwarzanych jezdni, chodników i położenia przystanków w pobliżu stacji Metra Marymont (pętla Włościańska), Słodowiec i kolejnych, aż do Huty włącznie;
2. projektów lub rozważanych wariantów zmian tras i rozkładów linii autobusowych i tramwajowych przewidywanych do wdrożenia po uruchomieniu stacji Słodowiec i kolejnych.
Podejmowanie ustaleń w powyższych kwestiach bez udziału społeczeństwa stwarza uzasadnione zagrożenie powstania kolejnych rozwiązań niedostosowanych do potrzeb niezmotoryzowanych, rozwiązań niewygodnych, niebezpiecznych i wymagających kosztownych korekt w przyszłości. Liczymy, że Biuro Drogownictwa i Komunikacji zechce temu zapobiec, wyciągając wnioski z wcześniejszych doświadczeń i mając na względzie interes społeczny, strategiczne cele Miasta i własne deklaracje.
Prosimy o sprawne podjęcie działań i poinformowanie nas o ich efektach.
Do wiadomości:
Rada Dzielnicy Bielany