Kolejny maraton konsultacyjny
Konsultacje
Most Krasińskiego
Notatka ze spotkania w Biurze Drogownictwa i Komunikacji, w siedzibie Inżyniera Ruchu m.st. Warszawy w sprawie projektu ścieżki rowerowej przy Trasie Mostu Krasińskiego (wg projektu firmy SYSTRA) na odc. ul. Jagiellońska-ul. Budowlana.
W spotkaniu wzięły udział następujące osoby:
1. Marek Utkin, Biuro Drogownictwa i Komunikacji
2. Juliusz Grzybowiecki, Biuro Drogownictwa i Komunikacji
3. Rafał Muszczynko, Zielone Mazowsze
4. Karolina Krajewska, Zielone Mazowsze
5. Marcin Czajkowski, Biuro Drogownictwa i Komunikacji
6. Maciej Sulmicki, Zielone Mazowsze
7. Jacek Poniewierski, SYSTRA
8. Wojciech Sobolewski, SYSTRA
Na spotkaniu (drugim) ustalono:
1. Zjazd z ul. Jagiellońskiej w jezdnię serwisową (po stronie południowej skrzyżowania) -wykonać zjazd w poziomie chodnika oraz zmniejszyć promień do 15,0 m,
2. Wykonać wyniesiony przejazd rowerowy przez zjazd z ul. Jagiellońskiej (po północnej stronie ww. skrzyżowania),
3. Wykonać szeroki chodnik wzdłuż ul. Jagiellońskiej (po stronie południowej ww. skrzyżowania) kosztem miejsc postojowych,
4. Zlikwidować miejsca postojowe na południowo-wschodnim narożniku ww. skrzyżowania,
5. Ewentualne pozostałe uwagi zostaną przedstawione po naniesieniu ww. poprawek.
Na tym spotkanie zakończono i podpisano w 5 egz.
Prosta
Notatka ze spotkania w Biurze Drogownictwa i Komunikacji, w siedzibie Inżyniera Ruchu m.st. Warszawy
w sprawie projektu ścieżki rowerowej przy ul. Prostej na odc. od Ronda ONZ do Ronda
Daszyńskiego (wg projektu firmy KOMPROJEKT mgr inż. Józef Mrugalski).
W spotkaniu wzięły udział następujące osoby:
1. Marek Utkin, Biuro Drogownictwa i Komunikacji
2. Juliusz Grzybowiecki, Biuro Drogownictwa i Komunikacji
3. Rafał Muszczynko, Zielone Mazowsze
4. Karolina Krajewska, Zielone Mazowsze
5. Marcin Czajkowski, Biuro Drogownictwa i Komunikacji
6. Maciej Sulmicki, Zielone Mazowsze
7. Józef Mrugalski, KOMPROJEKT
8. Michał Lesiński, KOMPROJEKT
9. Artur Kucharski, Koordynator ds. Transportu Rowerowego U.D. Śródmieście
Na spotkaniu (drugim) ustalono:
1. Pozostawić przystanek autobusowy pomiędzy ul. Prostą i Pańską oraz skrócić pas dzielący w ul. Żelaznej (pozostawiając przejazd przez ul. Żelazną),
2. Zapewnić na ścieżce rowerowej promienie minimum 20,0 m (4,0 m przy skrzyżowaniach),
3. Wykonać przejazdy dla rowerów wokół całego Ronda ONZ,
4. Wykonać przejazd przez ul. Prostą (przy skrzyżowaniu z ul. Żelazną) po stronie zachodniej oraz wykonać ciąg pieszo-rowerowy (z płyt betonowych 50×50 cm) po stronie północnej ul. Prostej na odcinku od ul. Żelaznej do ul. Wroniej,
5. Wykonać wjazd na ścieżkę rowerową w rejonie ul. Wroniej (po stronie południowej ul. Prostej).
Na tym spotkanie zakończono i podpisano w 5 egz.
Grzybowska
Notatka ze spotkania w Biurze Drogownictwa i Komunikacji, w siedzibie Inżyniera Ruchu m.st. Warszawy
w sprawie projektu ścieżki rowerowej przy Grzybowskiej (wg projektu firmy KOMPROJEKT mgr inż. Józef Mrugalski).
W spotkaniu wzięły udział następujące osoby:
1. Marek Utkin, Biuro Drogownictwa i Komunikacji
2. Juliusz Grzybowiecki, Biuro Drogownictwa i Komunikacji
3. Rafał Muszczynko, Zielone Mazowsze
4. Karolina Krajewska, Zielone Mazowsze
5. Marcin Czajkowski, Biuro Drogownictwa i Komunikacji
6. Maciej Sulmicki, Zielone Mazowsze
7. Józef Mrugalski, KOMPROJEKT
8. Michał Lesiński, KOMPROJEKT
Na spotkaniu ustalono:
1. Wyłagodzić łuki (r=20m) lub na łukach poszerzyć ścieżkę rowerową.
2. Za skrzyżowaniem z ul. Waliców (str. północno-zach.) zapewnić 4,0m między budynkiem a kr. jezdni.
3. Zjazdy na posesje i parkingi projektować w poziomie chodnika i ścieżki („bramowe”).
..i notatki na projektach
Makowska
Projekt budowy ul. Makowskiej w dzielnicy Praga Pd. w Warszawie
Uwagi ZM:
1. Doprojektować łącznik drogi rowerowej z wschodnią ul. Karową;
2. Łącznik drogi rowerowej z ul. Lukrowniczą zaprojektować jako czwarty wlot skrzyżowania – przesunąć na oś ul. Lukrowniczej;
3. Zlikwidować przejazd rowerowy przez Makowską w rejonie ul. Biskupiej i zastąpić go łącznikiem drogi rowerowej z ul. Biskupiej w formie czwartego wlotu skrzyżowania;
4. Łącznik drogi rowerowej z ul. Olszynki Grochowskiej przesunąć na północ, aby znajdował się w osi jezdni ul. Olszynki Grochowskiej;
5. Przejazdy drogi rowerowej przez wjazdy do posesji wykonać z zachowaniem ciągłości nawierzchni drogi rowerowej;
6. Nawierzchnia drogi rowerowej powinna być nawierzchnią bitumiczną.
Uwagi Biura Drogownictwa:
1. Korelacja zjazdów ze ścieżki rowerowej z wylotami ulic naprzeciwko (Olszynki Grochowskiej, Biskupia, Cukrownicza, Ludwikowska);
2. Drugie odgałęzienie ścieżki rowerowej przy rondzie Pabianicka/Kresowa po stronie północnej;
3. Nawierzchnia: beton asfaltowy..
Mrówcza
Uwagi ZM:
1. Zastosować nawierzchnię asfaltową na ścieżce rowerowej;
2. Poprowadzić przejście dla pieszych oraz przejazd dla rowerzystów z zachowaniem ciągłości wysokości (na wzniesieniu);
3. Poszerzyć zjazd ze ścieżki w ul. Mrówczą, by umożliwić płynne włączanie się do ruchu w obu kierunkach.
Uwagi Biura Drogownictwa:
1. Poszerzenie zjazdu w ul. Mrówczą;
2. Nawierzchnia ścieżki: beton asfaltowy;
3. Zachowanie ciągłości ścieżki przy przekraczaniu podjazdu.
Browarna
Projekt modernizacji Parku Kazimierzowskiego
Uwagi ZM:
1. Uzupełnić wygrodzenie chodnika od strony jezdni, by uniemożliwić parkowanie poza wyznaczonymi miejscami;
2. Zastosować wyłukowania ścieżki o promieniach nie mniejszych niż 20m;
3. Uzupełnić przejście dla pieszych przy ul. Lipowej o przejazd dla rowerów, zachowując promienie skrętów ze ścieżki nie mniejsze niż 4m od wewnętrznej krawędzi ścieżki;
4. Zastosować nawierzchnię bitumiczną ścieżki.
Uwagi Biura Drogownictwa:
Należy:
1. zwiększyć szerokość ścieżki rowerowej do 3 metrów,
2. na całej długości – zwiększyć ilość oznakowań poziomych (znak P-23),
szczególnie przy skrzyżowaniach z ciągami pieszymi (pięć skrzyżowań),
3. przedłużyć wysłupkowanie chodnika od ul. Oboźnej w kierunku przejścia dla
pieszych na wysokości ul. Lipowej, połączyć ciąg słupków z istniejącymi
słupkami z łańcuchami w okolicy w/w przejścia,
4. przesunąć w kierunku ulicy Karowej skwer z donicami/ławkami oraz zwęzić lub
przesunąć w kierunku skarpy w celu zapewnienia płynności ruchu pieszego w
relacji Uniwersytet Warszawski (kampus) z ul. Oboźnej a przejście dla
pieszych przy ulicy Lipowej,
5. rozdzielić ciąg pieszy i rowerowy na wysokości planowanego skweru z
ławkami/donicami naprzeciwko wylotu ulicy Lipowej, n wprowadzić wyraźne oznakowanie ścieżki rowerowej przy południowym skraju
okolic ławek/donic,
6. skorygować przebieg ścieżki rowerowej przy przejeździe przez ulicę Karową –
likwidacja istniejącego zakrętu, uznanie za priorytetowy ruch w kierunku
północ/południe – Karowa/Oboźna (p. załączony szkic),
Wydział nasz nadmienia kluczowe znaczenie w/w ścieżki dla istniejących już połączeń rowerowych w mieście. Strategiczne znaczenie ścieżki w tej relacji (ruch rekreacyjny i komunikacyjny) powoduje, iż należy z wielką starannością wprowadzić całkowicie przyjazny ruch dla pieszych i rowerzystów.