Połączenie wiaduktu ul. Andersa z Dw. Gdańskim
Perspektywa poprawy dostępności peronów
Jak donosi portal Transport Publiczny, przebudowana stacja Warszawa Gdańska ma zostać wyposażona w schody umożliwiające zejście na perony bezpośrednio z wiaduktu drogowego w ciągu ul. Andersa.
Jest to jedno z rozwiązań, o które walczyliśmy prawie 10 lat temu [zobacz >>>], jednak ostatecznie nie doszło nawet do budowy ustalonych w trakcie negocjacji wind [zobacz >>>]. Wobec planów szerszej przebudowy stacji Warszawa Gdańska, umożliwiającej zlikwidowanie mniej i bardziej wydumanych przeszkód, ponownie wystąpiliśmy do PKP Polskie Linie Kolejowe (pismo przytoczone poniżej). Według przytoczonego na wstępie portalu, rzecznik PKP PLK stwierdził, że w planach uwzględniono połączenie kładką dla pieszych wiaduktu Generała Andersa z peronami
.
Pismo do PKP PLK
Warszawa, 14 marca 2018 r.
ZM-18-0783-01-MS
Nawiązując do informacji o rozpoczęciu prac projektowych dotyczących przebudowy
Warszawy Gdańskiej, wnoszę o uwzględnienie w ramach przebudowy efektywnego
skomunikowania peronów kolejowych z komunikacją miejską.
W tym celu w projekcie
powinny zostać uwzględnione schody (w miarę możliwości ruchome) łączące perony kolejowe
z wiaduktem ul. Andersa.
Biorąc powyższe pod uwagę, projekt powinien przewidywać zapewnienie odpowiedniej
długości i szerokości peronów, a budowa samych schodów w ramach przebudowy stacji
powinna zostać uzgodniona z zarządcą drogi. W przypadku braku możliwości połączenia
wszystkich peronów z wiaduktem, skomunikowane powinny zostać przynajmniej perony 2 i 3.