Ul. Annopol
Szerokość pasa drogowego pozwala na wytyczenie zarówno dwukierunkowej drogi rowerowej po stronie zachodniej
…jak i ciągu pieszo-rowerowego po stronie wschodniej.
Po stronie zachodniej droga rowerowa powinna się znajdować za torowiskiem tramwajowym. Ze względu na niewielki ruch pieszy tu również dopuszczalny jest wspólny ciąg pieszo-rowerowy.
Na odcinku na północ od przystanku tramwajowego Faradaya możliwe jest bezinwestycyjne wyznaczenie pasów rowerowych na jezdni (szerokość 10 m).
Wąskie gardło stanowi połączenie z Bródnem — przejazd nad Trasą Toruńską. Obecnie na wiadukcie po stronie zachodniej funkcjonuje chodnik o szerokości 1,5 m, od strony Bródna zakończony schodami. W ramach modernizacji Trasy Toruńskiej ciąg na wiadukcie powinien zostać poszerzony do co najmniej 3,5 m, a przed przystankiem tramwajowym droga rowerowa powinna oddzielić się od chodnika i sprowadzić łagodnie po skarpie.
W przypadku zaniechania poszerzenia wiaduktu w ramach modernizacji Trasy Toruńskiej preferowany powinien być wariant z dwoma drogami jednokierunkowymi po obu stronach jezdni.
Na przedłużeniu ul. Annopol można rozważyć budowę kładki pieszo-rowerowej nad Kanałem. Kładka mogła by być wykorzystywana jako powiązanie pętli tramwajowej Żerań Wschodni z terenami produkcyjno-usługowymi przy ul. Płochocińskiej, zwłaszcza w przypadku ich rozwoju. Wprawdzie odległość (600 m i więcej) jest spora jak na dojście piesze, ale możliwe jest stworzenie atrakcyjnej oferty zintegrowanej rower + tramwaj.