Ul. Ćmielowska
Istniejąca droga rowerowa wzdłuż ul. Ćmielowskiej powinna zostać przedłużona w obie strony:
W kierunku południowo-zachodnim przez teren planowanego placu pieszego (D3.13.KPp) do ul. Projektowanej 8 (20.KD-D). Za ulicą Projektowaną 8 droga rowerowa powinna się rozwidlać na dwa w przybliżeniu prostopadłe łączniki przez teren D3.15.ZP w kierunku wału przeciwpowodziowego:
– w kierunku zachodnim, docierający do wału na wysokości ul. Maciejewskiego (Projektowana 7, 19.KD-D);
– w kierunku południowym, ew. południowo-wschodnim, docierający do wału na wysokości przedłużenia ul. Świętosławskiego (21.KD-D).
Propozycja rozdzielenia trasy na dwa łączniki zamiast jednej ścieżki prostopadłej do wału wynika z obserwacji obecnych zachowań rowerzystów oraz wymogu bezpośredniości sieci tras rowerowych.
W kierunku północno-wschodnim przez teren planowanego placu pieszego (A3.5.KPp) w miejscu obecnych ogródków działkowych do planowanej ul. Majolikowej (29.1.KD-D).
Dalej możliwa jest kontynuacja trasy przez wydmę (dopuszczalna nawierzchnia tłuczniowo-klińcowa) do ul. Anecińskiej i dalej na zasadach ogólnych ul. Anecińską do Modlińskiej.
Ze względu na zmianę strony jezdni, po której obecnie prowadzi droga rowerowa, na skrzyżowaniu z ul. Światowida, wskazane może być doprojektowanie odcinków po przeciwnych stronach ulicy. Na odcinku Światowida — Milenijna wynika to z projektu planu zagospodarowania przestrzennego, ale jest możliwe także na odcinku Świderska — Światowida.
Po stronie północno-zachodniej na odcinku Świderska — Światowida.
Ruch rowerowy przez parking przed budynkami Światowida 47 i 47B powinien odbywać się na zasadach ogólnych jezdnią parkingu.
Po stronie południowo-wschodniej na odcinku Światowida — Milenijna. Na odcinku Światowida — Myśliborska konieczne także doprojektowanie chodnika w związku z istniejącym przedeptem.
Projektując brakujące drogi rowerowe można rozważyć wprowadzenie jednokierunkowej organizacji ruchu rowerowego po obu stronach ulicy.